Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI EĞİTİM MODÜLLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yunus Emre BENLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, çoukların öğrenme biçimlerine göre farklı ve yaratıcı eğitim modülleri oluşturabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcı eğitim metotlarının tanımı ve önemi,Etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Yaratıcı metotlarda eğitimcinin rolü,Metotları değerlendirme,Örnek metotları uygulama 1,Örnek metotları uygulama 2,Eğitmen gelişimi için rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma,Drama etkinliği oluşturma 2,Kendi yaratıcı metodunu yaratmak için araştırma,Kendi yaratıcı metotunu geliştirme,Kendi yaratıcı metodunu uygulama ve değerlendirme,Kendi yaratıcı metotunu revize etme ve son haline getirme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaratıcı eğitim metodlarını açıklar. | 13, 15, 5, 9 | A |
Metotların önemini eğitimci, çocuk açısından açıklar. | 13, 15, 5, 9 | A |
Kendi yaratici eğitim metodunu hazırlar. | 13, 15, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcı eğitim metotlarının tanımı ve önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Yaratıcı metotlarda eğitimcinin rolü | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Metotları değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Örnek metotları uygulama 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Örnek metotları uygulama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Eğitmen gelişimi için rol oynama çalışmaları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Hikâyelerden oyunlar kurgulama | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Drama etkinliği oluşturma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Drama etkinliği oluşturma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Kendi yaratıcı metodunu yaratmak için araştırma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Kendi yaratıcı metotunu geliştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Kendi yaratıcı metodunu uygulama ve değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Kendi yaratıcı metotunu revize etme ve son haline getirme. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010. Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014. Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | |||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI EĞİTİM MODÜLLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yunus Emre BENLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, çoukların öğrenme biçimlerine göre farklı ve yaratıcı eğitim modülleri oluşturabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcı eğitim metotlarının tanımı ve önemi,Etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller,Yaratıcı metotlarda eğitimcinin rolü,Metotları değerlendirme,Örnek metotları uygulama 1,Örnek metotları uygulama 2,Eğitmen gelişimi için rol oynama çalışmaları,Hikâyelerden oyunlar kurgulama,Drama etkinliği oluşturma,Drama etkinliği oluşturma 2,Kendi yaratıcı metodunu yaratmak için araştırma,Kendi yaratıcı metotunu geliştirme,Kendi yaratıcı metodunu uygulama ve değerlendirme,Kendi yaratıcı metotunu revize etme ve son haline getirme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaratıcı eğitim metodlarını açıklar. | 13, 15, 5, 9 | A |
Metotların önemini eğitimci, çocuk açısından açıklar. | 13, 15, 5, 9 | A |
Kendi yaratici eğitim metodunu hazırlar. | 13, 15, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcı eğitim metotlarının tanımı ve önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Etkinliklerinde eğitim ortamı ve kullanılan materyaller | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Yaratıcı metotlarda eğitimcinin rolü | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Metotları değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Örnek metotları uygulama 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Örnek metotları uygulama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Eğitmen gelişimi için rol oynama çalışmaları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Hikâyelerden oyunlar kurgulama | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Drama etkinliği oluşturma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Drama etkinliği oluşturma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Kendi yaratıcı metodunu yaratmak için araştırma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Kendi yaratıcı metotunu geliştirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Kendi yaratıcı metodunu uygulama ve değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Kendi yaratıcı metotunu revize etme ve son haline getirme. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Adıgüzel, Ö., Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Kitap, Ankara, 2010. Köksal Akyol, A.(Ed.), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık, Ankara, 2014. Önder, A., Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2003 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | X | |||||
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |