Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf yönetimi modelleri ve öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve derse giriş,Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar,Sınıf içi etkileşim ve iletişim,Sınıf yönetimi ve disiplin 1,Sınıf yönetimi ve disiplin 2,Sınıf yönetimi ve disiplin 3,Sınıf yönetimi ve disiplin 4,Problem davranışlar ve çözüm yolları 1,Problem davranışlar ve çözüm yolları 2,Problem davranışlar ve çözüm yolları 3,Fiziksel düzenleme,Zaman yönetimi 1,Zaman yönetimi 2,Zaman yönetimi 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıfı nasıl organize edeceğini belirler.14, 9A
Zaman yönetimini saptar.14, 9A
Sınıfta ortaya çıkacak problemleri yönetmeyi bilir.12, 14, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve derse girişÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Sınıf içi etkileşim ve iletişimÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Sınıf yönetimi ve disiplin 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Sınıf yönetimi ve disiplin 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Sınıf yönetimi ve disiplin 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Sınıf yönetimi ve disiplin 4Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Problem davranışlar ve çözüm yolları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
9Problem davranışlar ve çözüm yolları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Problem davranışlar ve çözüm yolları 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Fiziksel düzenlemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Zaman yönetimi 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Zaman yönetimi 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Zaman yönetimi 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme313
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Medine Pervin BAYSAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve YÜCEL BASUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf yönetimi modelleri ve öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve derse giriş,Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar,Sınıf içi etkileşim ve iletişim,Sınıf yönetimi ve disiplin 1,Sınıf yönetimi ve disiplin 2,Sınıf yönetimi ve disiplin 3,Sınıf yönetimi ve disiplin 4,Problem davranışlar ve çözüm yolları 1,Problem davranışlar ve çözüm yolları 2,Problem davranışlar ve çözüm yolları 3,Fiziksel düzenleme,Zaman yönetimi 1,Zaman yönetimi 2,Zaman yönetimi 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıfı nasıl organize edeceğini belirler.14, 9A
Zaman yönetimini saptar.14, 9A
Sınıfta ortaya çıkacak problemleri yönetmeyi bilir.12, 14, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve derse girişÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlarÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Sınıf içi etkileşim ve iletişimÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Sınıf yönetimi ve disiplin 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Sınıf yönetimi ve disiplin 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
6Sınıf yönetimi ve disiplin 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
7Sınıf yönetimi ve disiplin 4Ön hazırlık gerekmemektedir.
8Problem davranışlar ve çözüm yolları 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
9Problem davranışlar ve çözüm yolları 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Problem davranışlar ve çözüm yolları 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Fiziksel düzenlemeÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Zaman yönetimi 1Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Zaman yönetimi 2Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Zaman yönetimi 3Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58