Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLETME YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ethem ARSLAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ethem ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; 1. İşletme ve İşletme Yönetimdeki Temel Kavramlar, Ekonomik Bir Birim Olarak İşletme ve İşletmenin Çevresi, Yönetim Süreci ve Yönetimin Özellikleri,2. İşletmelerin Sınıflandırılması,3. İşletmelerin Sınıflandırılması,4. Kuruluş Çalışmaları,5. İşletme Fonksiyonları,6. İşletme Fonksiyonları,7. İşletme Fonksiyonları,8. Yönetim Yaklaşımları (Klasik ve Neoklasik Yaklaşımlar),9. Sistem ve Durumsallık Yaklaşımı,10. Yeni Yönetim Yaklaşımları,11. Modern Sonrası Kavramlar,12. Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme Süreci,13. Organizasyon Süreci,14. Emir Komuta Süreci (Liderlik, Motivasyon ve Haberleşme); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.İşletmenin kuruluşunu açıklar.16, 19, 9A
1.2.İşletmenin çevresini belirlet.16, 19, 9A
2.1.Yönetim yaklaşımlarını anlatır.16, 19, 9A
2.2.Yönetim fonksiyonlarını ifade eder.10, 14, 9A
2.3.organizasyon şemasını açıklar.14, 16, 9A
3.İşletmedeki çalışanların davranışlarını açıklayabilecektir.16, 19, 9A
3.1.İşletmedeki insan kaynaklı sorunları ifade eder.16, 19, 9A
3.2.İşletme içi çatışmaların nedenlerini ifade eder.14, 19, 9A
3.3.Motivasyon araçlarını ifade eder.14, 16, 9A
1. İşletmeyi ve işletmenin fonksiyonlarını özetleyebilecektir.16, 19, 9A
2. İşletme Yönetimini özetleyebilecektir.14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. İşletme ve İşletme Yönetimdeki Temel Kavramlar, Ekonomik Bir Birim Olarak İşletme ve İşletmenin Çevresi, Yönetim Süreci ve Yönetimin Özellikleri
22. İşletmelerin Sınıflandırılması
33. İşletmelerin Sınıflandırılması
44. Kuruluş Çalışmaları
55. İşletme Fonksiyonları
66. İşletme Fonksiyonları
77. İşletme Fonksiyonları
88. Yönetim Yaklaşımları (Klasik ve Neoklasik Yaklaşımlar)
99. Sistem ve Durumsallık Yaklaşımı
1010. Yeni Yönetim Yaklaşımları
1111. Modern Sonrası Kavramlar
1212. Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme Süreci
1313. Organizasyon Süreci
1414. Emir Komuta Süreci (Liderlik, Motivasyon ve Haberleşme)
Kaynak
İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)65
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(65/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLETME YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ethem ARSLAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ethem ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; 1. İşletme ve İşletme Yönetimdeki Temel Kavramlar, Ekonomik Bir Birim Olarak İşletme ve İşletmenin Çevresi, Yönetim Süreci ve Yönetimin Özellikleri,2. İşletmelerin Sınıflandırılması,3. İşletmelerin Sınıflandırılması,4. Kuruluş Çalışmaları,5. İşletme Fonksiyonları,6. İşletme Fonksiyonları,7. İşletme Fonksiyonları,8. Yönetim Yaklaşımları (Klasik ve Neoklasik Yaklaşımlar),9. Sistem ve Durumsallık Yaklaşımı,10. Yeni Yönetim Yaklaşımları,11. Modern Sonrası Kavramlar,12. Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme Süreci,13. Organizasyon Süreci,14. Emir Komuta Süreci (Liderlik, Motivasyon ve Haberleşme); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.İşletmenin kuruluşunu açıklar.16, 19, 9A
1.2.İşletmenin çevresini belirlet.16, 19, 9A
2.1.Yönetim yaklaşımlarını anlatır.16, 19, 9A
2.2.Yönetim fonksiyonlarını ifade eder.10, 14, 9A
2.3.organizasyon şemasını açıklar.14, 16, 9A
3.İşletmedeki çalışanların davranışlarını açıklayabilecektir.16, 19, 9A
3.1.İşletmedeki insan kaynaklı sorunları ifade eder.16, 19, 9A
3.2.İşletme içi çatışmaların nedenlerini ifade eder.14, 19, 9A
3.3.Motivasyon araçlarını ifade eder.14, 16, 9A
1. İşletmeyi ve işletmenin fonksiyonlarını özetleyebilecektir.16, 19, 9A
2. İşletme Yönetimini özetleyebilecektir.14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. İşletme ve İşletme Yönetimdeki Temel Kavramlar, Ekonomik Bir Birim Olarak İşletme ve İşletmenin Çevresi, Yönetim Süreci ve Yönetimin Özellikleri
22. İşletmelerin Sınıflandırılması
33. İşletmelerin Sınıflandırılması
44. Kuruluş Çalışmaları
55. İşletme Fonksiyonları
66. İşletme Fonksiyonları
77. İşletme Fonksiyonları
88. Yönetim Yaklaşımları (Klasik ve Neoklasik Yaklaşımlar)
99. Sistem ve Durumsallık Yaklaşımı
1010. Yeni Yönetim Yaklaşımları
1111. Modern Sonrası Kavramlar
1212. Yönetim Fonksiyonları: Planlama ve Karar Verme Süreci
1313. Organizasyon Süreci
1414. Emir Komuta Süreci (Liderlik, Motivasyon ve Haberleşme)
Kaynak
İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
X
7
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir
X
8
Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip.
X
9
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58