Bu ders ile öğrencinin hidrolik ve pnömatik sistemlerde kullanılan elemanlar,bu sistemlerin çalışma prensibi ve şemaları hakkında aşinalık kazanması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş ve Terminoloji,Temel Kavramlar I, Temel Kavramlar II,Hidrolik ve Pnömatiğe Giriş, Devre Elemanları – Pompalar,Devre Elemanları – Tanklar, Filtreler, Bağlantı ve Sızdırmazlık Elemanları,Devre Elemanları – Hidrolik ve Pnömatik Akümülatörler,Devre Elemanları – Silindirler I,Devre Elemanları – Silindirler II,Devre Şemaları ve Valfler I,Devre Şemaları ve Valfler II,Devre Şemaları ve Valfler III,Devre Şemaları ve Valfler IV,Devre Şemaları ve Valfler V; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş ve Terminoloji
2
Temel Kavramlar I
3
Temel Kavramlar II
4
Hidrolik ve Pnömatiğe Giriş
5
Devre Elemanları – Pompalar
6
Devre Elemanları – Tanklar, Filtreler, Bağlantı ve Sızdırmazlık Elemanları
7
Devre Elemanları – Hidrolik ve Pnömatik Akümülatörler
8
Devre Elemanları – Silindirler I
9
Devre Elemanları – Silindirler II
10
Devre Şemaları ve Valfler I
11
Devre Şemaları ve Valfler II
12
Devre Şemaları ve Valfler III
13
Devre Şemaları ve Valfler IV
14
Devre Şemaları ve Valfler V
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
X
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
X
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
X
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
X
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
X
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
3
3
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
3
3
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
1
2
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
14
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
14
14
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HİDROLİK VE PNÖMATİK SİSTEMLER
-
Bahar Dönemi
3+0
3
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Serkan BAŞLAYICI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Özge KARABAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin hidrolik ve pnömatik sistemlerde kullanılan elemanlar,bu sistemlerin çalışma prensibi ve şemaları hakkında aşinalık kazanması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş ve Terminoloji,Temel Kavramlar I, Temel Kavramlar II,Hidrolik ve Pnömatiğe Giriş, Devre Elemanları – Pompalar,Devre Elemanları – Tanklar, Filtreler, Bağlantı ve Sızdırmazlık Elemanları,Devre Elemanları – Hidrolik ve Pnömatik Akümülatörler,Devre Elemanları – Silindirler I,Devre Elemanları – Silindirler II,Devre Şemaları ve Valfler I,Devre Şemaları ve Valfler II,Devre Şemaları ve Valfler III,Devre Şemaları ve Valfler IV,Devre Şemaları ve Valfler V; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş ve Terminoloji
2
Temel Kavramlar I
3
Temel Kavramlar II
4
Hidrolik ve Pnömatiğe Giriş
5
Devre Elemanları – Pompalar
6
Devre Elemanları – Tanklar, Filtreler, Bağlantı ve Sızdırmazlık Elemanları
7
Devre Elemanları – Hidrolik ve Pnömatik Akümülatörler
8
Devre Elemanları – Silindirler I
9
Devre Elemanları – Silindirler II
10
Devre Şemaları ve Valfler I
11
Devre Şemaları ve Valfler II
12
Devre Şemaları ve Valfler III
13
Devre Şemaları ve Valfler IV
14
Devre Şemaları ve Valfler V
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
X
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
X
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
X
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
X
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
X
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.