Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Caner YATMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin işitme cihazlarının çalışma prensibini öğrenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İşitsel rehabilitasyon hakkında temel bilgileri araştırır. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 2, 3, 5, 9 | A |
2.Sözel iletişim bozukluklarını tanımlar ve tartışır. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 2, 3, 5, 9 | A |
3.İşitme kaybının durumu hakkında raporlama yapar. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 2, 3, 5, 9 | A |
4.İşitme cihazları ve temel özellikleri hakkında temel bilgileri araştırır. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 2, 3, 5, 9 | A |
5.Uygun işitme cihazı seçimi yapar. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 2, 3, 5, 9 | A |
6.İşitme cihazı kalıbı hazırlar. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 2, 3, 5, 9 | A |
7.Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını yapar. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 2, 3, 5, 9 | A |
8.Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini yapar. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 19, 2, 3, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 5: Gösteri, 9: Benzetim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon | Ön hazırlık yok |
2 | İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşitme cihazının temel elementleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitme cihazlarının kişisel montajı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
0 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
0 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | X | |||||
0 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | X | |||||
0 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | ||||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | X | |||||
0 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |