Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 1, 2, 21, 4 | A |
1.1. çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar | 1, 2, 21, 4 | A |
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. | 1, 2, 21, 4 | A |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 1, 2, 21, 4 | A |
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 1, 2, 21, 4 | A |
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 1, 2, 21, 4 | A |
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir. | 1, 2, 21, 4 | A |
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. | 1, 2, 21, 4 | A |
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir | 1, 2, 21, 4 | A |
5.1 dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 1, 2, 21, 4 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
2 | Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
3 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
4 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
5 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
6 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
7 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
8 | Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
9 | Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
10 | Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
11 | Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilme |
12 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
13 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
14 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
0 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | ||||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
0 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | ||||||
0 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | ||||||
0 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | ||||||
0 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | ||||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | ||||||
0 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |