Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin işitme cihazlarının çalışma prensibini öğrenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel rehabilitasyon hakkında temel bilgileri rapor eder.16, 9A
Sözel iletişim bozukluklarını tanımlar.16, 9A
İşitme kaybının durumunu kaydeder.16, 9A
İşitme cihazları ve temel özellikleri hakkında temel bilgileri yorumlar.16, 9A
Uygun işitme cihazı kullanır.16, 9A
İşitme cihazı kalıbı hazırlar.16, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını bilir.16, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini uygular.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyonÖn hazırlık yok
2İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme cihazının temel elementleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitme cihazlarının kişisel montajıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
X
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
X
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
X
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
X
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi133
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin işitme cihazlarının çalışma prensibini öğrenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel rehabilitasyon hakkında temel bilgileri rapor eder.16, 9A
Sözel iletişim bozukluklarını tanımlar.16, 9A
İşitme kaybının durumunu kaydeder.16, 9A
İşitme cihazları ve temel özellikleri hakkında temel bilgileri yorumlar.16, 9A
Uygun işitme cihazı kullanır.16, 9A
İşitme cihazı kalıbı hazırlar.16, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını bilir.16, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini uygular.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyonÖn hazırlık yok
2İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme cihazının temel elementleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitme cihazlarının kişisel montajıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
X
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
X
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
X
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
X
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09