Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTRONİK ÖLÇME VE ENSTRÜMANTASYON-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin deneysel veri analiz yöntemlerini öğrenmesi, basınç, sıcaklık, akış, v.s. gibi fiziksel büyüklüklerin ölçümlerini yapabilmesi, kullanılan cihazları ve yöntemlerini tanıması, değişik fiziksel olayları bir deney biçiminde tasarlayabilmesi ve gerekli ölçümleri yapıp analiz edebilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ölçmenin temel ilkeleri 1,Ölçmenin temel ilkeleri 2,Kalibrasyon kavramları,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Ölçüm çeşitlerini öğrenme,Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü ,Algılama Cihazları,Seri ve paralel kapasite köprüleri,Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri,Döner bobinli ve elektronik multimetreler,Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler,Flash dönüştürücüler,Tek eğimli ADC´ler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Deneysel verilerin analizini yapar.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
2. Ölçme hakkında genel bilgileri öğrenir.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
3. Ölçüm yöntemlerini tanır.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
4. Değişik fiziksel büyüklüklerin hangi cihazlarla ve nasıl ölçülmesi gerektiği öğrenir.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
5. Ölçümler esnasında cihaz sebebiyle oluşan hataların giderilmesini öğrenir.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
6. Analog ve digital ölçü aletlerinin çalışma prensiplerini bilir.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
7. Dönüştürücüler ve çeşitlerini öğrenir.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ölçmenin temel ilkeleri 1
2Ölçmenin temel ilkeleri 2
3Kalibrasyon kavramları
4Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri
5Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri
6Ölçüm çeşitlerini öğrenme
7Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü
8Algılama Cihazları
9Seri ve paralel kapasite köprüleri
10Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri
11Döner bobinli ve elektronik multimetreler
12Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler
13Flash dönüştürücüler
14Tek eğimli ADC´ler
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
X
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
X
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
X
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
X
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
X
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10110
Genel Sınav ve Hazırlığı10220
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTRONİK ÖLÇME VE ENSTRÜMANTASYON-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin deneysel veri analiz yöntemlerini öğrenmesi, basınç, sıcaklık, akış, v.s. gibi fiziksel büyüklüklerin ölçümlerini yapabilmesi, kullanılan cihazları ve yöntemlerini tanıması, değişik fiziksel olayları bir deney biçiminde tasarlayabilmesi ve gerekli ölçümleri yapıp analiz edebilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ölçmenin temel ilkeleri 1,Ölçmenin temel ilkeleri 2,Kalibrasyon kavramları,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Ölçüm çeşitlerini öğrenme,Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü ,Algılama Cihazları,Seri ve paralel kapasite köprüleri,Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri,Döner bobinli ve elektronik multimetreler,Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler,Flash dönüştürücüler,Tek eğimli ADC´ler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Deneysel verilerin analizini yapar.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
2. Ölçme hakkında genel bilgileri öğrenir.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
3. Ölçüm yöntemlerini tanır.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
4. Değişik fiziksel büyüklüklerin hangi cihazlarla ve nasıl ölçülmesi gerektiği öğrenir.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
5. Ölçümler esnasında cihaz sebebiyle oluşan hataların giderilmesini öğrenir.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
6. Analog ve digital ölçü aletlerinin çalışma prensiplerini bilir.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
7. Dönüştürücüler ve çeşitlerini öğrenir.12, 14, 16, 17, 5, 6, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ölçmenin temel ilkeleri 1
2Ölçmenin temel ilkeleri 2
3Kalibrasyon kavramları
4Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri
5Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri
6Ölçüm çeşitlerini öğrenme
7Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü
8Algılama Cihazları
9Seri ve paralel kapasite köprüleri
10Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri
11Döner bobinli ve elektronik multimetreler
12Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler
13Flash dönüştürücüler
14Tek eğimli ADC´ler
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
X
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
X
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
X
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
X
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
X
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09