Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ethem ARSLAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ethem ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin standardizasyonla ilgili işlemleri yürütebilmesi, üretimde ve hizmet alanında kalite ve standartları sağlayabilmesi, ISO 9001:200 Kalite yönetim sistemi, TSEN ISO 14001, TS 18001 OHSAS sistemini uygulayabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kalitenin tanımları ve kalitenin evrimi,İstatistiksel Kalite Kontrol,Toplam Kalite Kontrol,Kalite Güvence Sistemi,ISO 9001:2000 versiyon standardı,ISO 9001:2000 versiyon standardı,ISO 9001:2000 versiyon standardı,Toplam Kalite Yönetimi,Problem çözme teknikleri: Sebep-Sonuç Diyagramları,Problem çözme teknikleri: Kayıt Formları, Histogram,Problem çözme teknikleri: Pareto Analizi,Problem çözme teknikleri: Serpme Diyagramı, Kutu Gösterimi,Standardizasyon,Mesleki standartlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Standardizasyonla ilgili temel bilgileri tanımlar.16, 9A, G
2. Kalite ve kalite kavramları ile ilgili bilgileri tanımlar.16, 9A, G
3. Kendi branşına ait personel, ekipman standartlarının ulusal ve uluslararası bağıntılarını açıklar.16, 9A, G
4. TS-EN-ISO 9000: 2000, TS-EN-ISO 9001: 2000 ve TS-EN-ISO 9004: 2000 serisi standartları açıklar.16, 9A, G
5. ISO 19011 standartlarını açıklar.16, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kalitenin tanımları ve kalitenin evrimi
2İstatistiksel Kalite Kontrol
3Toplam Kalite Kontrol
4Kalite Güvence Sistemi
5ISO 9001:2000 versiyon standardı
6ISO 9001:2000 versiyon standardı
7ISO 9001:2000 versiyon standardı
8Toplam Kalite Yönetimi
9Problem çözme teknikleri: Sebep-Sonuç Diyagramları
10Problem çözme teknikleri: Kayıt Formları, Histogram
11Problem çözme teknikleri: Pareto Analizi
12Problem çözme teknikleri: Serpme Diyagramı, Kutu Gösterimi
13Standardizasyon
14Mesleki standartlar
Kaynak
Kalite Güvencesi ve Standartlar Nihat Körlük,Cafer S,Kartal İrfan Deniz (Seçkin Yayıncılık 2016).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ethem ARSLAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ethem ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin standardizasyonla ilgili işlemleri yürütebilmesi, üretimde ve hizmet alanında kalite ve standartları sağlayabilmesi, ISO 9001:200 Kalite yönetim sistemi, TSEN ISO 14001, TS 18001 OHSAS sistemini uygulayabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kalitenin tanımları ve kalitenin evrimi,İstatistiksel Kalite Kontrol,Toplam Kalite Kontrol,Kalite Güvence Sistemi,ISO 9001:2000 versiyon standardı,ISO 9001:2000 versiyon standardı,ISO 9001:2000 versiyon standardı,Toplam Kalite Yönetimi,Problem çözme teknikleri: Sebep-Sonuç Diyagramları,Problem çözme teknikleri: Kayıt Formları, Histogram,Problem çözme teknikleri: Pareto Analizi,Problem çözme teknikleri: Serpme Diyagramı, Kutu Gösterimi,Standardizasyon,Mesleki standartlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Standardizasyonla ilgili temel bilgileri tanımlar.16, 9A, G
2. Kalite ve kalite kavramları ile ilgili bilgileri tanımlar.16, 9A, G
3. Kendi branşına ait personel, ekipman standartlarının ulusal ve uluslararası bağıntılarını açıklar.16, 9A, G
4. TS-EN-ISO 9000: 2000, TS-EN-ISO 9001: 2000 ve TS-EN-ISO 9004: 2000 serisi standartları açıklar.16, 9A, G
5. ISO 19011 standartlarını açıklar.16, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kalitenin tanımları ve kalitenin evrimi
2İstatistiksel Kalite Kontrol
3Toplam Kalite Kontrol
4Kalite Güvence Sistemi
5ISO 9001:2000 versiyon standardı
6ISO 9001:2000 versiyon standardı
7ISO 9001:2000 versiyon standardı
8Toplam Kalite Yönetimi
9Problem çözme teknikleri: Sebep-Sonuç Diyagramları
10Problem çözme teknikleri: Kayıt Formları, Histogram
11Problem çözme teknikleri: Pareto Analizi
12Problem çözme teknikleri: Serpme Diyagramı, Kutu Gösterimi
13Standardizasyon
14Mesleki standartlar
Kaynak
Kalite Güvencesi ve Standartlar Nihat Körlük,Cafer S,Kartal İrfan Deniz (Seçkin Yayıncılık 2016).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09