Bu ders ile öğrencinin deneysel veri analiz yöntemlerini öğrenmesi, basınç, sıcaklık, akış, v.s. gibi fiziksel büyüklüklerin ölçümlerini yapabilmesi, kullanılan cihazları ve yöntemlerini tanıması, değişik fiziksel olayları bir deney biçiminde tasarlayabilmesi ve gerekli ölçümleri yapıp analiz edebilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ölçmenin temel ilkeleri 1,Ölçmenin temel ilkeleri 2,Kalibrasyon kavramları,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Ölçüm çeşitlerini öğrenme,Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü ,Algılama Cihazları,Seri ve paralel kapasite köprüleri,Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri,Döner bobinli ve elektronik multimetreler,Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler,Flash dönüştürücüler,Tek eğimli ADC´ler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Deneysel verilerin analizini yapar.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
2. Ölçme hakkında genel bilgileri öğrenir.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
3. Ölçüm yöntemlerini tanır.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
4. Değişik fiziksel büyüklüklerin hangi cihazlarla ve nasıl ölçülmesi gerektiği öğrenir.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
5. Ölçümler esnasında cihaz sebebiyle oluşan hataların giderilmesini öğrenir.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
6. Analog ve digital ölçü aletlerinin çalışma prensiplerini bilir.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
7. Dönüştürücüler ve çeşitlerini öğrenir.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ölçmenin temel ilkeleri 1
2
Ölçmenin temel ilkeleri 2
3
Kalibrasyon kavramları
4
Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri
5
Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri
6
Ölçüm çeşitlerini öğrenme
7
Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü
8
Algılama Cihazları
9
Seri ve paralel kapasite köprüleri
10
Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri
11
Döner bobinli ve elektronik multimetreler
12
Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler
13
Flash dönüştürücüler
14
Tek eğimli ADC´ler
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
X
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
X
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
X
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
X
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
X
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
2
4
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
2
2
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
10
1
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
10
2
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ELEKTRONİK ÖLÇME VE ENSTRÜMANTASYON
-
Bahar Dönemi
3+0
3
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin deneysel veri analiz yöntemlerini öğrenmesi, basınç, sıcaklık, akış, v.s. gibi fiziksel büyüklüklerin ölçümlerini yapabilmesi, kullanılan cihazları ve yöntemlerini tanıması, değişik fiziksel olayları bir deney biçiminde tasarlayabilmesi ve gerekli ölçümleri yapıp analiz edebilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ölçmenin temel ilkeleri 1,Ölçmenin temel ilkeleri 2,Kalibrasyon kavramları,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Ölçüm çeşitlerini öğrenme,Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü ,Algılama Cihazları,Seri ve paralel kapasite köprüleri,Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri,Döner bobinli ve elektronik multimetreler,Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler,Flash dönüştürücüler,Tek eğimli ADC´ler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Deneysel verilerin analizini yapar.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
2. Ölçme hakkında genel bilgileri öğrenir.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
3. Ölçüm yöntemlerini tanır.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
4. Değişik fiziksel büyüklüklerin hangi cihazlarla ve nasıl ölçülmesi gerektiği öğrenir.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
5. Ölçümler esnasında cihaz sebebiyle oluşan hataların giderilmesini öğrenir.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
6. Analog ve digital ölçü aletlerinin çalışma prensiplerini bilir.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
7. Dönüştürücüler ve çeşitlerini öğrenir.
12, 14, 16, 17, 5, 6, 9
A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ölçmenin temel ilkeleri 1
2
Ölçmenin temel ilkeleri 2
3
Kalibrasyon kavramları
4
Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri
5
Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri
6
Ölçüm çeşitlerini öğrenme
7
Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü
8
Algılama Cihazları
9
Seri ve paralel kapasite köprüleri
10
Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri
11
Döner bobinli ve elektronik multimetreler
12
Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler
13
Flash dönüştürücüler
14
Tek eğimli ADC´ler
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
X
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
X
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
X
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
X
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
X
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.