Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ ANDROİD PROGRAMLAMA-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Muhammet ÇAĞATAY, Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin hızla gelişen mobil teknolojilerle ilgili bilgilenmesini ve piyasaya, geleceğe yönelik bu alanda girişimciler yaratılmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Kotlin Nedir, Kotlin dili ile gelen yenilikler,Değişkenler ve Veri tipleri
,Diziler ve Listeler
,Operatorler, Karar Yapıları, Enum
,Döngüler, break, continue
,Fonksyionlar, Extention Fonksiyonlar ve infix
,Kalıtım, Çokbiçimlilik, Erişim belirleyiciler
,Kapsülleme, Soyutlama
,Android arayüzü ile kotlin kullanımı, view Binding,Fragmentler, TabLayout
,Google Maps Kullanımı
,LiveData, Retrofit2
,MVVM Mimarisi
,Repository Kullanımı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mobil teknolojiler hakkında bilgi edinir.10, 12, 13, 14, 16, 2, 4, 9A, F
Mobil uygulama geliştirme süreçlerini bilir10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 6, 9A, E, F
Mobil teknolojilerin internet ortamında paylaşılmasına yönelik prosedürleri bilir10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8A, D, E, F
Kotlin ile gelen yenilikleri açıklar.12, 14, 17, 2, 6, 8, 9A, E, F
MVVM Mimarisi kullanarak proje geliştirir.12, 14, 2, 6, 8, 9A, E, F
Google Maps ,LiveData, Retrofit2,Repository kullanır.12, 14, 16, 17, 2, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kotlin Nedir, Kotlin dili ile gelen yenilikler
2Değişkenler ve Veri tipleri
3Diziler ve Listeler
4Operatorler, Karar Yapıları, Enum
5Döngüler, break, continue
6Fonksyionlar, Extention Fonksiyonlar ve infix
7Kalıtım, Çokbiçimlilik, Erişim belirleyiciler
8Kapsülleme, Soyutlama
9Android arayüzü ile kotlin kullanımı, view Binding
10Fragmentler, TabLayout
11Google Maps Kullanımı
12LiveData, Retrofit2
13MVVM Mimarisi
14Repository Kullanımı
Kaynak
Lecture notes and Slides
TBA

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi18080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer313
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ ANDROİD PROGRAMLAMA-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Muhammet ÇAĞATAY, Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin hızla gelişen mobil teknolojilerle ilgili bilgilenmesini ve piyasaya, geleceğe yönelik bu alanda girişimciler yaratılmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Kotlin Nedir, Kotlin dili ile gelen yenilikler,Değişkenler ve Veri tipleri
,Diziler ve Listeler
,Operatorler, Karar Yapıları, Enum
,Döngüler, break, continue
,Fonksyionlar, Extention Fonksiyonlar ve infix
,Kalıtım, Çokbiçimlilik, Erişim belirleyiciler
,Kapsülleme, Soyutlama
,Android arayüzü ile kotlin kullanımı, view Binding,Fragmentler, TabLayout
,Google Maps Kullanımı
,LiveData, Retrofit2
,MVVM Mimarisi
,Repository Kullanımı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mobil teknolojiler hakkında bilgi edinir.10, 12, 13, 14, 16, 2, 4, 9A, F
Mobil uygulama geliştirme süreçlerini bilir10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 6, 9A, E, F
Mobil teknolojilerin internet ortamında paylaşılmasına yönelik prosedürleri bilir10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8A, D, E, F
Kotlin ile gelen yenilikleri açıklar.12, 14, 17, 2, 6, 8, 9A, E, F
MVVM Mimarisi kullanarak proje geliştirir.12, 14, 2, 6, 8, 9A, E, F
Google Maps ,LiveData, Retrofit2,Repository kullanır.12, 14, 16, 17, 2, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kotlin Nedir, Kotlin dili ile gelen yenilikler
2Değişkenler ve Veri tipleri
3Diziler ve Listeler
4Operatorler, Karar Yapıları, Enum
5Döngüler, break, continue
6Fonksyionlar, Extention Fonksiyonlar ve infix
7Kalıtım, Çokbiçimlilik, Erişim belirleyiciler
8Kapsülleme, Soyutlama
9Android arayüzü ile kotlin kullanımı, view Binding
10Fragmentler, TabLayout
11Google Maps Kullanımı
12LiveData, Retrofit2
13MVVM Mimarisi
14Repository Kullanımı
Kaynak
Lecture notes and Slides
TBA

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09