Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOTLİN PROGRAMLAMA | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | Intellij Idea |
Dersin Amacı | Kotlin Programlamanın genel özellikleri ve nesne tabanlı programlama anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler,Kotlin Null-Safe kavramının ortaya çıkışı, IntelliJ Idea Kurulumu ve Tanıtımı,Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri,Diziler ve Koleksiyonlar,Array ve Koleksiyon Fonksiyonlarının Kullanımı,Karar Yapıları - if else, when deyimleri,Döngüler ( While,for,do while,foreach) ,Döngü Örnekleri, Break, Continue ,Metotlar,Fonksiyon Türleri,Classlar,Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş,Constructor , Inheritance, Abstraction, Encapsulation, Polymorphism ,Uygulama Örnekler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
11, 12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler | |
2 | Kotlin Null-Safe kavramının ortaya çıkışı, IntelliJ Idea Kurulumu ve Tanıtımı | |
3 | Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri | |
4 | Diziler ve Koleksiyonlar | |
5 | Array ve Koleksiyon Fonksiyonlarının Kullanımı | |
6 | Karar Yapıları - if else, when deyimleri | |
7 | Döngüler ( While,for,do while,foreach) | |
8 | Döngü Örnekleri, Break, Continue | |
9 | Metotlar | |
10 | Fonksiyon Türleri | |
11 | Classlar | |
12 | Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş | |
13 | Constructor , Inheritance, Abstraction, Encapsulation, Polymorphism | |
14 | Uygulama Örnekler |
Kaynak |
Kotlin in Action Dmitry Jemerov, Svetlana Isakova |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | X | |||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | X | |||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | |||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | X | |||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | X | |||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | X | |||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | X | |||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOTLİN PROGRAMLAMA | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | Intellij Idea |
Dersin Amacı | Kotlin Programlamanın genel özellikleri ve nesne tabanlı programlama anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler,Kotlin Null-Safe kavramının ortaya çıkışı, IntelliJ Idea Kurulumu ve Tanıtımı,Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri,Diziler ve Koleksiyonlar,Array ve Koleksiyon Fonksiyonlarının Kullanımı,Karar Yapıları - if else, when deyimleri,Döngüler ( While,for,do while,foreach) ,Döngü Örnekleri, Break, Continue ,Metotlar,Fonksiyon Türleri,Classlar,Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş,Constructor , Inheritance, Abstraction, Encapsulation, Polymorphism ,Uygulama Örnekler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
11, 12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler | |
2 | Kotlin Null-Safe kavramının ortaya çıkışı, IntelliJ Idea Kurulumu ve Tanıtımı | |
3 | Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri | |
4 | Diziler ve Koleksiyonlar | |
5 | Array ve Koleksiyon Fonksiyonlarının Kullanımı | |
6 | Karar Yapıları - if else, when deyimleri | |
7 | Döngüler ( While,for,do while,foreach) | |
8 | Döngü Örnekleri, Break, Continue | |
9 | Metotlar | |
10 | Fonksiyon Türleri | |
11 | Classlar | |
12 | Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş | |
13 | Constructor , Inheritance, Abstraction, Encapsulation, Polymorphism | |
14 | Uygulama Örnekler |
Kaynak |
Kotlin in Action Dmitry Jemerov, Svetlana Isakova |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | X | |||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | X | |||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | |||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | X | |||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | X | |||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | X | |||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | X | |||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |