Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULLANICI ARAYÜZ TASARIMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin Figma kullanarak web ve mobil uygulamalar için arayüz geliştirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kullanıcı Arayüz Tasarımına Giriş,Görüntü Türleri,Photoshop Kullanımı, Web & Mobile Tasarım Programları, RGB ve Hexadecimal,Katmanlar - Uygulama,Toolbox Araçları ,Kartvizit Tasarımı,Dosyalama İşlemleri,Figma'ya Giriş,Kit Kullanımı,Figma ile Web Arayüz Tasarımı ,Figma ile Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı,Prototipleme,Proje Geliştirme,Proje Geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı görüntü türlerini nerede kullanacağını bilir2, 6, 8, 9A, F
Görüntü düzenlemeleri için photoshop kullanır2, 6, 8, 9A, E, F
Tasarımlar için Kit kullanır2, 6, 8, 9A, E, F, G
Figma ile web arayüz tasarımı yapar2, 6, 8, 9A, E, G
Figma ile mobil uygulama arayüz tasarımı yapar14, 2, 6, 8, 9A, E, F, G
Web & Mobil arayüz tasarımları programlarını bilir. 14, 2, 6, 8, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kullanıcı Arayüz Tasarımına Giriş
2Görüntü Türleri
3Photoshop Kullanımı, Web & Mobile Tasarım Programları, RGB ve Hexadecimal
4Katmanlar - Uygulama
5Toolbox Araçları
6Kartvizit Tasarımı
7Dosyalama İşlemleri
8Figma'ya Giriş
9Kit Kullanımı
10Figma ile Web Arayüz Tasarımı
11Figma ile Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı
12Prototipleme
13Proje Geliştirme
14Proje Geliştirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULLANICI ARAYÜZ TASARIMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin Figma kullanarak web ve mobil uygulamalar için arayüz geliştirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kullanıcı Arayüz Tasarımına Giriş,Görüntü Türleri,Photoshop Kullanımı, Web & Mobile Tasarım Programları, RGB ve Hexadecimal,Katmanlar - Uygulama,Toolbox Araçları ,Kartvizit Tasarımı,Dosyalama İşlemleri,Figma'ya Giriş,Kit Kullanımı,Figma ile Web Arayüz Tasarımı ,Figma ile Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı,Prototipleme,Proje Geliştirme,Proje Geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı görüntü türlerini nerede kullanacağını bilir2, 6, 8, 9A, F
Görüntü düzenlemeleri için photoshop kullanır2, 6, 8, 9A, E, F
Tasarımlar için Kit kullanır2, 6, 8, 9A, E, F, G
Figma ile web arayüz tasarımı yapar2, 6, 8, 9A, E, G
Figma ile mobil uygulama arayüz tasarımı yapar14, 2, 6, 8, 9A, E, F, G
Web & Mobil arayüz tasarımları programlarını bilir. 14, 2, 6, 8, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kullanıcı Arayüz Tasarımına Giriş
2Görüntü Türleri
3Photoshop Kullanımı, Web & Mobile Tasarım Programları, RGB ve Hexadecimal
4Katmanlar - Uygulama
5Toolbox Araçları
6Kartvizit Tasarımı
7Dosyalama İşlemleri
8Figma'ya Giriş
9Kit Kullanımı
10Figma ile Web Arayüz Tasarımı
11Figma ile Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı
12Prototipleme
13Proje Geliştirme
14Proje Geliştirme
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09