Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULLANICI ODAKLI TASARIM-Bahar Dönemi1+11,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ, Öğr.Gör. Tuncay TANİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKullanıcı odaklı tasarım hakkında bilgilendirmek, farkındalık oluşturmak ve tasarım odaklı düşünmeyi etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; UI ve UX Nedir, Farkları Nelerdir?,Çeşitli Kullanıcı Gruplarının Tanımları; Engel, Engellilik, Yaşlılık Kavramları
,Kullanıcı Deneyimine Giriş İnsan Odaklı Tasarım
,Kullanıcı Araştırması, Persona, Kart Gruplama
,Ürün Deneyiminin Üç Perspektifi
,Duygular ve Deneyim,Etkileşim Paradigmaları,Tasarım Odaklı Düşünme,Kullanıcı Arayüzüne Giriş,Arayüz Psikolojisi - Navigasyon / Akış,Temel Tasarım Prensipleri,Kullanıcı Etkileşimi / Prototipleme,Figma ile Kullanıcı Arayüzü Geliştirme,Optimizasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
UI ve UX arasındaki farkları kavrar.10, 23, 6, 9A, E, F
Çeşitli kullanıcı gruplarını tanımlar16, 23A, E, F
Etkin bir şekilde kullanıcı araştırması yapar.10, 23, 9A, E, F
Ürün deneyiminin perspektiflerini inceler11, 23A, E, F
Tasarım odaklı düşünmeye hakim olur.10, 13, 16, 23, 9A, E
Kullanıcının arayüz psikolojisini anlar13, 23, 6, 9A, E, F
Temel tasarım prensiplerini bilir11, 13, 23, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 UI ve UX Nedir, Farkları Nelerdir?
2Çeşitli Kullanıcı Gruplarının Tanımları; Engel, Engellilik, Yaşlılık Kavramları
3Kullanıcı Deneyimine Giriş İnsan Odaklı Tasarım
4Kullanıcı Araştırması, Persona, Kart Gruplama
5Ürün Deneyiminin Üç Perspektifi
6Duygular ve Deneyim
7Etkileşim Paradigmaları
8Tasarım Odaklı Düşünme
9Kullanıcı Arayüzüne Giriş
10Arayüz Psikolojisi - Navigasyon / Akış
11Temel Tasarım Prensipleri
12Kullanıcı Etkileşimi / Prototipleme
13Figma ile Kullanıcı Arayüzü Geliştirme
14Optimizasyon
Kaynak
Ders Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULLANICI ODAKLI TASARIM-Bahar Dönemi1+11,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ, Öğr.Gör. Tuncay TANİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKullanıcı odaklı tasarım hakkında bilgilendirmek, farkındalık oluşturmak ve tasarım odaklı düşünmeyi etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; UI ve UX Nedir, Farkları Nelerdir?,Çeşitli Kullanıcı Gruplarının Tanımları; Engel, Engellilik, Yaşlılık Kavramları
,Kullanıcı Deneyimine Giriş İnsan Odaklı Tasarım
,Kullanıcı Araştırması, Persona, Kart Gruplama
,Ürün Deneyiminin Üç Perspektifi
,Duygular ve Deneyim,Etkileşim Paradigmaları,Tasarım Odaklı Düşünme,Kullanıcı Arayüzüne Giriş,Arayüz Psikolojisi - Navigasyon / Akış,Temel Tasarım Prensipleri,Kullanıcı Etkileşimi / Prototipleme,Figma ile Kullanıcı Arayüzü Geliştirme,Optimizasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
UI ve UX arasındaki farkları kavrar.10, 23, 6, 9A, E, F
Çeşitli kullanıcı gruplarını tanımlar16, 23A, E, F
Etkin bir şekilde kullanıcı araştırması yapar.10, 23, 9A, E, F
Ürün deneyiminin perspektiflerini inceler11, 23A, E, F
Tasarım odaklı düşünmeye hakim olur.10, 13, 16, 23, 9A, E
Kullanıcının arayüz psikolojisini anlar13, 23, 6, 9A, E, F
Temel tasarım prensiplerini bilir11, 13, 23, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 UI ve UX Nedir, Farkları Nelerdir?
2Çeşitli Kullanıcı Gruplarının Tanımları; Engel, Engellilik, Yaşlılık Kavramları
3Kullanıcı Deneyimine Giriş İnsan Odaklı Tasarım
4Kullanıcı Araştırması, Persona, Kart Gruplama
5Ürün Deneyiminin Üç Perspektifi
6Duygular ve Deneyim
7Etkileşim Paradigmaları
8Tasarım Odaklı Düşünme
9Kullanıcı Arayüzüne Giriş
10Arayüz Psikolojisi - Navigasyon / Akış
11Temel Tasarım Prensipleri
12Kullanıcı Etkileşimi / Prototipleme
13Figma ile Kullanıcı Arayüzü Geliştirme
14Optimizasyon
Kaynak
Ders Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09