Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAZILIM GELİŞTİRME ORTAM VE ARAÇLARI-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Özkan SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders yazılım mühendisliği kavram ve prensiplerini, yazılım süreçlerini, yazılım kalitesini, yazılım geliştirme yöntemlerini, sistem modelleme için UML kullanımını tanıtmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı,Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı,Tasarım (UML) Diyagramları,Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri,Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler,Yazılım sınama araçları,Gereksinim Mühendisliği,Yazılım proje yönetimi ve araçları,Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme,Tasarım modelleri,Tasarım modelleri araçları,Tasarım süreci ve ilkeleri,Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri,Yazılım kalitesi araçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çeşitli dizayn prensiplerini tanımlar10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8, 9A, D, E, F, G
Yazılım geliştirme yaklaşımının önemini kavrar.10, 12, 14, 2, 8A, E, F
Yazılım geliştirmenin temel kavram ve prensiplerini kavrar.12, 14, 2, 6A, E, F
Yazılım geliştirme süreçlerini kavrar.12, 14, 2, 6, 8A, E, F
Yazılım kalitesi kavramlarını ve tekniklerini tanımlar.10, 12, 14, 2, 6, 8, 9A, E, F
Çeşitli yazılım geliştirme araçlarını ve tekniklerini bilir.12, 14, 2, 6, 9A, E, F
UML kullanarak temel modelleme12, 14, 2, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı
2Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı
3Tasarım (UML) Diyagramları
4Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri
5Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler
6Yazılım sınama araçları
7Gereksinim Mühendisliği
8Yazılım proje yönetimi ve araçları
9Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme
10Tasarım modelleri
11Tasarım modelleri araçları
12Tasarım süreci ve ilkeleri
13Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri
14Yazılım kalitesi araçları
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi16060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı3824
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAZILIM GELİŞTİRME ORTAM VE ARAÇLARI-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Özkan SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders yazılım mühendisliği kavram ve prensiplerini, yazılım süreçlerini, yazılım kalitesini, yazılım geliştirme yöntemlerini, sistem modelleme için UML kullanımını tanıtmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı,Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı,Tasarım (UML) Diyagramları,Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri,Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler,Yazılım sınama araçları,Gereksinim Mühendisliği,Yazılım proje yönetimi ve araçları,Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme,Tasarım modelleri,Tasarım modelleri araçları,Tasarım süreci ve ilkeleri,Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri,Yazılım kalitesi araçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çeşitli dizayn prensiplerini tanımlar10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8, 9A, D, E, F, G
Yazılım geliştirme yaklaşımının önemini kavrar.10, 12, 14, 2, 8A, E, F
Yazılım geliştirmenin temel kavram ve prensiplerini kavrar.12, 14, 2, 6A, E, F
Yazılım geliştirme süreçlerini kavrar.12, 14, 2, 6, 8A, E, F
Yazılım kalitesi kavramlarını ve tekniklerini tanımlar.10, 12, 14, 2, 6, 8, 9A, E, F
Çeşitli yazılım geliştirme araçlarını ve tekniklerini bilir.12, 14, 2, 6, 9A, E, F
UML kullanarak temel modelleme12, 14, 2, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı
2Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı
3Tasarım (UML) Diyagramları
4Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri
5Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler
6Yazılım sınama araçları
7Gereksinim Mühendisliği
8Yazılım proje yönetimi ve araçları
9Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme
10Tasarım modelleri
11Tasarım modelleri araçları
12Tasarım süreci ve ilkeleri
13Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri
14Yazılım kalitesi araçları
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09