Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
KULLANICI ODAKLI TASARIM 1+1 1,5 3
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi Verenler Öğr.Gör. Aras BİLGEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği Bu ders; Çeşitli kullanıcı gruplarının tanımları; engel, engellilik, yaşlılık kavramları,Evrensel tasarım, herkes için tasarım, kapsayıcı tasarım,Evrensel tasarımın tarihsel gelişimi,Uygulama alanları,Katılımcı tasarım anlayışı,Empati yöntemi,Erişilebilirlik, ulaşılabilirlik, antropometri vb. kavramlar ve evrensel tasarım ilişkisi,Evrensel tasarım norm ve standartları,Ürün, çevre ve yapılar üzerinde evrensel tasarım uygulamalarının analiz edilmesi,Öğrencinin ilgi alanına bağlı olarak seçilen mekanlar (iç-dış mekan) özelinde uygulanması,Öğrencinin ilgi alanına bağlı olarak seçilen mekanlar (iç-dış mekan) özelinde uygulanması,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Çeşitli kullanıcı gruplarının tanımları; engel, engellilik, yaşlılık kavramları
2 Evrensel tasarım, herkes için tasarım, kapsayıcı tasarım
3 Evrensel tasarımın tarihsel gelişimi
4 Uygulama alanları
5 Katılımcı tasarım anlayışı
6 Empati yöntemi
7 Erişilebilirlik, ulaşılabilirlik, antropometri vb. kavramlar ve evrensel tasarım ilişkisi
8 Evrensel tasarım norm ve standartları
9 Ürün, çevre ve yapılar üzerinde evrensel tasarım uygulamalarının analiz edilmesi
10 Öğrencinin ilgi alanına bağlı olarak seçilen mekanlar (iç-dış mekan) özelinde uygulanması
11 Öğrencinin ilgi alanına bağlı olarak seçilen mekanlar (iç-dış mekan) özelinde uygulanması
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
0
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
0
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
0
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
0
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
0
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
0
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
0
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
0
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
0
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
0
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
0
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu