Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOBİL YAZILIMLAR | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tuncay TANİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ali DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1) Android programlama giriş 2) Android design 3) Arayüz ögelerinin çalışma şekli 4) Api den veri alımı 5) Arayüzde verilerin gösterilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Android giriş,Android Studio Proje Dizini,Activity ve Activity Lifecycle,Layout Activity Layout ilişkisi,UI controls -Button -TextView -EditText -RadioButton ve CheckBox Activity - UI Controls kullanımı,ListView - RecyclerView,ListView - RecyclerView Activity Arası Veri İletimi Activity Stack ilişkisi,Fragments Android Service examples,AsyncTask, Thread,3rd Party moduller ile örnek veri çekimi,RecyclerView ve UI Controls tekrar 3rd Party moduller ile örnek veri çekimi Ve gösterim,Shared Preferences Telefon Özelliklerini Kullanma Uygulama izinleri,Genel Tekrar Proje,Proje; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Android giriş | |
2 | Android Studio Proje Dizini | |
3 | Activity ve Activity Lifecycle | |
4 | Layout Activity Layout ilişkisi | |
5 | UI controls -Button -TextView -EditText -RadioButton ve CheckBox Activity - UI Controls kullanımı | |
6 | ListView - RecyclerView | |
7 | ListView - RecyclerView Activity Arası Veri İletimi Activity Stack ilişkisi | |
8 | Fragments Android Service examples | |
9 | AsyncTask, Thread | |
10 | 3rd Party moduller ile örnek veri çekimi | |
11 | RecyclerView ve UI Controls tekrar 3rd Party moduller ile örnek veri çekimi Ve gösterim | |
12 | Shared Preferences Telefon Özelliklerini Kullanma Uygulama izinleri | |
13 | Genel Tekrar Proje | |
14 | Proje |
Kaynak |
https://developer.android.com/docs/ |
1) http://www.vogella.com/tutorials/android.html 2) https://stackoverflow.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | X | |||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | X | |||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | |||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | X | |||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | X | |||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | X | |||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | X | |||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOBİL YAZILIMLAR | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tuncay TANİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ali DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1) Android programlama giriş 2) Android design 3) Arayüz ögelerinin çalışma şekli 4) Api den veri alımı 5) Arayüzde verilerin gösterilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Android giriş,Android Studio Proje Dizini,Activity ve Activity Lifecycle,Layout Activity Layout ilişkisi,UI controls -Button -TextView -EditText -RadioButton ve CheckBox Activity - UI Controls kullanımı,ListView - RecyclerView,ListView - RecyclerView Activity Arası Veri İletimi Activity Stack ilişkisi,Fragments Android Service examples,AsyncTask, Thread,3rd Party moduller ile örnek veri çekimi,RecyclerView ve UI Controls tekrar 3rd Party moduller ile örnek veri çekimi Ve gösterim,Shared Preferences Telefon Özelliklerini Kullanma Uygulama izinleri,Genel Tekrar Proje,Proje; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Android giriş | |
2 | Android Studio Proje Dizini | |
3 | Activity ve Activity Lifecycle | |
4 | Layout Activity Layout ilişkisi | |
5 | UI controls -Button -TextView -EditText -RadioButton ve CheckBox Activity - UI Controls kullanımı | |
6 | ListView - RecyclerView | |
7 | ListView - RecyclerView Activity Arası Veri İletimi Activity Stack ilişkisi | |
8 | Fragments Android Service examples | |
9 | AsyncTask, Thread | |
10 | 3rd Party moduller ile örnek veri çekimi | |
11 | RecyclerView ve UI Controls tekrar 3rd Party moduller ile örnek veri çekimi Ve gösterim | |
12 | Shared Preferences Telefon Özelliklerini Kullanma Uygulama izinleri | |
13 | Genel Tekrar Proje | |
14 | Proje |
Kaynak |
https://developer.android.com/docs/ |
1) http://www.vogella.com/tutorials/android.html 2) https://stackoverflow.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | X | |||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | X | |||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | X | |||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | X | |||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | X | |||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | X | |||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | X | |||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | X | |||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |