Bu dersin amacı Bilgisayar Programcılığı öğrencilerinin öğretim hayatı ve sonrasında karşılaşacakları terimlere aşina olmasını sağlamaktır. Dersimizde öğrenciler sektörden ve üniversite içinden tecrübeli kişilerin konuşmaları ile desteklenecek ve öğrencilerin güncel konularda araştırma yapması teşvik edilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Bilgisayar Programcığı Nedir?,2. Programlama Dilleri (C, C++, Java, Javascript, .NET),3. Bilgisayar terimleri ve birimleri,4. Algoritmalar (davetli konuşmacı),5. Veri yapıları,6. Mac OS (davetli konuşmacı),7. Ses işleme (davetli konuşmacı),8. Görüntü İşleme,9. Bilgisayarlı Simülasyon (davetli konuşmacı),10. Kullanıcı odaklı tasarım (davetli konuşmacı),11. Linux komutları - 1,12. Linux komutları - 2,13. Linux komutları - 3,14. Programı Lisanslama Yöntemleri (davetli konuşmacı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bilgisayar programcılığı literatüründe kullanılar temel terimleri anlayıp kullanabilir.
12, 16, 18, 23, 9
A, E
2. Programlama dillerini ayırt edebilir.
16, 18, 37, 9
A, E
3. İşletim sistemlerini ayırt eder ve Linux işletim sistemini kullanmada yetkin hale gelir.
18, 19, 37, 9
A
4. Güncel konularda araştırma yapabilir.
14, 18
A, E
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Bilgisayar Programcığı Nedir?
2
2. Programlama Dilleri (C, C++, Java, Javascript, .NET)
3
3. Bilgisayar terimleri ve birimleri
4
4. Algoritmalar (davetli konuşmacı)
5
5. Veri yapıları
6
6. Mac OS (davetli konuşmacı)
7
7. Ses işleme (davetli konuşmacı)
8
8. Görüntü İşleme
9
9. Bilgisayarlı Simülasyon (davetli konuşmacı)
10
10. Kullanıcı odaklı tasarım (davetli konuşmacı)
11
11. Linux komutları - 1
12
12. Linux komutları - 2
13
13. Linux komutları - 3
14
14. Programı Lisanslama Yöntemleri (davetli konuşmacı)
Kaynak
Derste dağıtılacaktır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
8
12
96
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
20
20
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
17
17
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
22
22
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
197
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(197/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PROGRAMCILIĞA GİRİŞ
-
Güz Dönemi
3+0
3
7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Tuncay TANİN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Ali DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Bilgisayar Programcılığı öğrencilerinin öğretim hayatı ve sonrasında karşılaşacakları terimlere aşina olmasını sağlamaktır. Dersimizde öğrenciler sektörden ve üniversite içinden tecrübeli kişilerin konuşmaları ile desteklenecek ve öğrencilerin güncel konularda araştırma yapması teşvik edilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Bilgisayar Programcığı Nedir?,2. Programlama Dilleri (C, C++, Java, Javascript, .NET),3. Bilgisayar terimleri ve birimleri,4. Algoritmalar (davetli konuşmacı),5. Veri yapıları,6. Mac OS (davetli konuşmacı),7. Ses işleme (davetli konuşmacı),8. Görüntü İşleme,9. Bilgisayarlı Simülasyon (davetli konuşmacı),10. Kullanıcı odaklı tasarım (davetli konuşmacı),11. Linux komutları - 1,12. Linux komutları - 2,13. Linux komutları - 3,14. Programı Lisanslama Yöntemleri (davetli konuşmacı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Bilgisayar programcılığı literatüründe kullanılar temel terimleri anlayıp kullanabilir.
12, 16, 18, 23, 9
A, E
2. Programlama dillerini ayırt edebilir.
16, 18, 37, 9
A, E
3. İşletim sistemlerini ayırt eder ve Linux işletim sistemini kullanmada yetkin hale gelir.
18, 19, 37, 9
A
4. Güncel konularda araştırma yapabilir.
14, 18
A, E
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Bilgisayar Programcığı Nedir?
2
2. Programlama Dilleri (C, C++, Java, Javascript, .NET)
3
3. Bilgisayar terimleri ve birimleri
4
4. Algoritmalar (davetli konuşmacı)
5
5. Veri yapıları
6
6. Mac OS (davetli konuşmacı)
7
7. Ses işleme (davetli konuşmacı)
8
8. Görüntü İşleme
9
9. Bilgisayarlı Simülasyon (davetli konuşmacı)
10
10. Kullanıcı odaklı tasarım (davetli konuşmacı)
11
11. Linux komutları - 1
12
12. Linux komutları - 2
13
13. Linux komutları - 3
14
14. Programı Lisanslama Yöntemleri (davetli konuşmacı)
Kaynak
Derste dağıtılacaktır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.