Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PYTHON PROGRAMLAMA | BPR2160440 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 20:30-21:15 Çarşamba 21:30-22:15 Çarşamba 22:30-23:15 Cumartesi 20:30-21:15 Cumartesi 21:30-22:15 Cumartesi 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hüseyin KINAY |
Dersin Yardımcıları | Pycharm |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye Python Programlama dilini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı,Python Nedir? , Ortam Kurulumları, İlk Proje,Değişkenler,Veri Türleri ( Numbers ),Veri Türleri ( Float, String, String Fonksiyonları ),Veri Türleri ( List, List Fonksiyonları, Tuple),Veri Türleri ( Map, Dictionaries),Operatörler, Matematiksel İşlemler,Koşul İfadeleri - Karar Yapıları ( if, elif, else ),Döngüler ( While, For ),Fonksiyonlar,Global ve Lokal değişkenler, Lambda İfadeleri, recursive fonksiyonlar,Modüller, Dosya İşlemleri,Nesne Tabanlı Programlama ( Sınıf, Obje, Erişim Belirleyiciler, Kalıtım, Soyutlama, Çokbiçimlilik, Kapsülleme ); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kontrol deyimlerini, döngüleri, işlevleri ve listeleri kullanır | 10, 12, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Python Dilini kullanarak programlama kavramlarını ve tekniklerini anlar | 14, 16, 6, 8, 9 | A, F |
Kapsülleme, polimorfizm, kalıtım ve soyutlama kavramlarını tanımlar | 16, 6, 8, 9 | A, E |
Temel programlama problemlerini çözer | 14, 16, 6, 8 | A, E, F |
Liste fonksiyonlarını kullanır | 16, 6, 8, 9 | A |
Dosya işlemlerini öğrenir | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A |
Veri türlerine ve fonksiyonlarına hakim olur | 14, 6, 8, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Python Nedir? , Ortam Kurulumları, İlk Proje | |
3 | Değişkenler | |
4 | Veri Türleri ( Numbers ) | |
5 | Veri Türleri ( Float, String, String Fonksiyonları ) | |
6 | Veri Türleri ( List, List Fonksiyonları, Tuple) | |
7 | Veri Türleri ( Map, Dictionaries) | |
8 | Operatörler, Matematiksel İşlemler | |
9 | Koşul İfadeleri - Karar Yapıları ( if, elif, else ) | |
10 | Döngüler ( While, For ) | |
11 | Fonksiyonlar | |
12 | Global ve Lokal değişkenler, Lambda İfadeleri, recursive fonksiyonlar | |
13 | Modüller, Dosya İşlemleri | |
14 | Nesne Tabanlı Programlama ( Sınıf, Obje, Erişim Belirleyiciler, Kalıtım, Soyutlama, Çokbiçimlilik, Kapsülleme ) |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | ||||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | ||||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | ||||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | ||||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | ||||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | ||||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PYTHON PROGRAMLAMA | BPR2160440 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 20:30-21:15 Çarşamba 21:30-22:15 Çarşamba 22:30-23:15 Cumartesi 20:30-21:15 Cumartesi 21:30-22:15 Cumartesi 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hüseyin KINAY |
Dersin Yardımcıları | Pycharm |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye Python Programlama dilini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı,Python Nedir? , Ortam Kurulumları, İlk Proje,Değişkenler,Veri Türleri ( Numbers ),Veri Türleri ( Float, String, String Fonksiyonları ),Veri Türleri ( List, List Fonksiyonları, Tuple),Veri Türleri ( Map, Dictionaries),Operatörler, Matematiksel İşlemler,Koşul İfadeleri - Karar Yapıları ( if, elif, else ),Döngüler ( While, For ),Fonksiyonlar,Global ve Lokal değişkenler, Lambda İfadeleri, recursive fonksiyonlar,Modüller, Dosya İşlemleri,Nesne Tabanlı Programlama ( Sınıf, Obje, Erişim Belirleyiciler, Kalıtım, Soyutlama, Çokbiçimlilik, Kapsülleme ); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kontrol deyimlerini, döngüleri, işlevleri ve listeleri kullanır | 10, 12, 14, 16, 6, 9 | A, E, G |
Python Dilini kullanarak programlama kavramlarını ve tekniklerini anlar | 14, 16, 6, 8, 9 | A, F |
Kapsülleme, polimorfizm, kalıtım ve soyutlama kavramlarını tanımlar | 16, 6, 8, 9 | A, E |
Temel programlama problemlerini çözer | 14, 16, 6, 8 | A, E, F |
Liste fonksiyonlarını kullanır | 16, 6, 8, 9 | A |
Dosya işlemlerini öğrenir | 12, 14, 16, 6, 8, 9 | A |
Veri türlerine ve fonksiyonlarına hakim olur | 14, 6, 8, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Python Nedir? , Ortam Kurulumları, İlk Proje | |
3 | Değişkenler | |
4 | Veri Türleri ( Numbers ) | |
5 | Veri Türleri ( Float, String, String Fonksiyonları ) | |
6 | Veri Türleri ( List, List Fonksiyonları, Tuple) | |
7 | Veri Türleri ( Map, Dictionaries) | |
8 | Operatörler, Matematiksel İşlemler | |
9 | Koşul İfadeleri - Karar Yapıları ( if, elif, else ) | |
10 | Döngüler ( While, For ) | |
11 | Fonksiyonlar | |
12 | Global ve Lokal değişkenler, Lambda İfadeleri, recursive fonksiyonlar | |
13 | Modüller, Dosya İşlemleri | |
14 | Nesne Tabanlı Programlama ( Sınıf, Obje, Erişim Belirleyiciler, Kalıtım, Soyutlama, Çokbiçimlilik, Kapsülleme ) |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | ||||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | ||||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | ||||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | ||||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | ||||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | ||||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |