C# programlama dilini kullanarak uygulama geliştirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı,C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet), Class, İnterface ve Kalıtım ,Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma,Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama,Uygulama Geliştirme(Web Servis),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme,Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İleri derece c# bilgisine sahip olur
14, 2, 6, 8, 9
A, E, F, G
C# dili ile uygulama geliştirir
17, 2, 6, 9
A, E, F
Class, interface, kalıtım kavramlarını tanımlar
14, 2, 6, 9
A, E, F
Temel programlama becerileri gelişir
10, 12, 2, 9
A, E, F, G
Uygulama içerisinde veri tabanı dizayn eder
10, 12, 14, 16, 2, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı
2
C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet)
3
Class, İnterface ve Kalıtım
4
Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma
5
Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama
6
Uygulama Geliştirme(Web Servis)
7
Uygulama Geliştirme(WPF)
8
Uygulama Geliştirme(WPF)
9
Uygulama Geliştirme(Winform)
10
Uygulama Geliştirme(Winform)
11
Uygulama Geliştirme(Windows Servis)
12
Uygulama Geliştirme(Windows Servis)
13
Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme
14
Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme
Kaynak
c# resmi kütüphanesi ve internet bu konuda yazılmış sayflalar.
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/programming-guide/
http://www.csharpnedir.com/
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İLERİ C# UYGULAMALARI
BPR2114991
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Meral ERGÜN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
C# programlama dilini kullanarak uygulama geliştirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı,C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet), Class, İnterface ve Kalıtım ,Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma,Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama,Uygulama Geliştirme(Web Servis),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme,Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İleri derece c# bilgisine sahip olur
14, 2, 6, 8, 9
A, E, F, G
C# dili ile uygulama geliştirir
17, 2, 6, 9
A, E, F
Class, interface, kalıtım kavramlarını tanımlar
14, 2, 6, 9
A, E, F
Temel programlama becerileri gelişir
10, 12, 2, 9
A, E, F, G
Uygulama içerisinde veri tabanı dizayn eder
10, 12, 14, 16, 2, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı
2
C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet)
3
Class, İnterface ve Kalıtım
4
Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma
5
Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama
6
Uygulama Geliştirme(Web Servis)
7
Uygulama Geliştirme(WPF)
8
Uygulama Geliştirme(WPF)
9
Uygulama Geliştirme(Winform)
10
Uygulama Geliştirme(Winform)
11
Uygulama Geliştirme(Windows Servis)
12
Uygulama Geliştirme(Windows Servis)
13
Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme
14
Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme
Kaynak
c# resmi kütüphanesi ve internet bu konuda yazılmış sayflalar.
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/programming-guide/
http://www.csharpnedir.com/
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.