Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ ANDROİD PROGRAMLAMA | BPR2260520 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin hızla gelişen mobil teknolojilerle ilgili bilgilenmesini ve piyasaya, geleceğe yönelik bu alanda girişimciler yaratılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kotlin Nedir, Kotlin dili ile gelen yenilikler,Değişkenler ve Veri tipleri ,Diziler ve Listeler ,Operatorler, Karar Yapıları, Enum ,Döngüler, break, continue ,Fonksyionlar, Extention Fonksiyonlar ve infix ,Kalıtım, Çokbiçimlilik, Erişim belirleyiciler ,Kapsülleme, Soyutlama ,Android arayüzü ile kotlin kullanımı, view Binding,Fragmentler, TabLayout ,Google Maps Kullanımı ,LiveData, Retrofit2 ,MVVM Mimarisi ,Repository Kullanımı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mobil teknolojiler hakkında bilgi edinir. | 10, 12, 13, 14, 16, 2, 4, 9 | A, F |
Mobil uygulama geliştirme süreçlerini bilir | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 6, 9 | A, E, F |
Mobil teknolojilerin internet ortamında paylaşılmasına yönelik prosedürleri bilir | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8 | A, D, E, F |
Kotlin ile gelen yenilikleri açıklar. | 12, 14, 17, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
MVVM Mimarisi kullanarak proje geliştirir. | 12, 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Google Maps ,LiveData, Retrofit2,Repository kullanır. | 12, 14, 16, 17, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kotlin Nedir, Kotlin dili ile gelen yenilikler | |
2 | Değişkenler ve Veri tipleri | |
3 | Diziler ve Listeler | |
4 | Operatorler, Karar Yapıları, Enum | |
5 | Döngüler, break, continue | |
6 | Fonksyionlar, Extention Fonksiyonlar ve infix | |
7 | Kalıtım, Çokbiçimlilik, Erişim belirleyiciler | |
8 | Kapsülleme, Soyutlama | |
9 | Android arayüzü ile kotlin kullanımı, view Binding | |
10 | Fragmentler, TabLayout | |
11 | Google Maps Kullanımı | |
12 | LiveData, Retrofit2 | |
13 | MVVM Mimarisi | |
14 | Repository Kullanımı |
Kaynak |
Lecture notes and Slides |
TBA |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | ||||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | ||||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | ||||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | ||||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | ||||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | ||||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 80 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 1 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ ANDROİD PROGRAMLAMA | BPR2260520 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin hızla gelişen mobil teknolojilerle ilgili bilgilenmesini ve piyasaya, geleceğe yönelik bu alanda girişimciler yaratılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kotlin Nedir, Kotlin dili ile gelen yenilikler,Değişkenler ve Veri tipleri ,Diziler ve Listeler ,Operatorler, Karar Yapıları, Enum ,Döngüler, break, continue ,Fonksyionlar, Extention Fonksiyonlar ve infix ,Kalıtım, Çokbiçimlilik, Erişim belirleyiciler ,Kapsülleme, Soyutlama ,Android arayüzü ile kotlin kullanımı, view Binding,Fragmentler, TabLayout ,Google Maps Kullanımı ,LiveData, Retrofit2 ,MVVM Mimarisi ,Repository Kullanımı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mobil teknolojiler hakkında bilgi edinir. | 10, 12, 13, 14, 16, 2, 4, 9 | A, F |
Mobil uygulama geliştirme süreçlerini bilir | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 6, 9 | A, E, F |
Mobil teknolojilerin internet ortamında paylaşılmasına yönelik prosedürleri bilir | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8 | A, D, E, F |
Kotlin ile gelen yenilikleri açıklar. | 12, 14, 17, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
MVVM Mimarisi kullanarak proje geliştirir. | 12, 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Google Maps ,LiveData, Retrofit2,Repository kullanır. | 12, 14, 16, 17, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kotlin Nedir, Kotlin dili ile gelen yenilikler | |
2 | Değişkenler ve Veri tipleri | |
3 | Diziler ve Listeler | |
4 | Operatorler, Karar Yapıları, Enum | |
5 | Döngüler, break, continue | |
6 | Fonksyionlar, Extention Fonksiyonlar ve infix | |
7 | Kalıtım, Çokbiçimlilik, Erişim belirleyiciler | |
8 | Kapsülleme, Soyutlama | |
9 | Android arayüzü ile kotlin kullanımı, view Binding | |
10 | Fragmentler, TabLayout | |
11 | Google Maps Kullanımı | |
12 | LiveData, Retrofit2 | |
13 | MVVM Mimarisi | |
14 | Repository Kullanımı |
Kaynak |
Lecture notes and Slides |
TBA |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | ||||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | ||||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | ||||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | ||||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | ||||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | ||||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |