Öğrencinin internet mimarisini bir bilgisayar bilimcisi gözüyle uygulama tabanından ethernet bağlantılarına kadar anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilgisayar Ağları ve İnternet,Uygulama Katmanı,Uygulama Katmanı (dvm),Uygulama Katmanı (dvm),Aktarım Katmanı,Aktarım Katmanı (dvm),Aktarım Katmanı (dvm),Ağ Katmanı,Ağ Katmanı (dvm),Ağ Katmanı (dvm),Ağ Katmanı (dvm),Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı,Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı (dvm),Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı (dvm); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Matematik bilgisini uygular
14, 9
A, E, F
İhtiyaçları karşılamak amacıyla internete yönelik bir yazılım dizayn eder
17, 9
A, E, F
Takım çalışmasına katılır
17, 9
A, E, F
Sistem ve uygulamaların gereksinimlerini tanımlar
14, 17, 9
A
Bilgisayar sistemleri ve uygulamalara yönelik problemler üretir
17, 9
A, E, F
Modern yazılım sistem ve araçlarını kullanır
17, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilgisayar Ağları ve İnternet
2
Uygulama Katmanı
3
Uygulama Katmanı (dvm)
4
Uygulama Katmanı (dvm)
5
Aktarım Katmanı
6
Aktarım Katmanı (dvm)
7
Aktarım Katmanı (dvm)
8
Ağ Katmanı
9
Ağ Katmanı (dvm)
10
Ağ Katmanı (dvm)
11
Ağ Katmanı (dvm)
12
Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı
13
Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı (dvm)
14
Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı (dvm)
Kaynak
Slaytlar ve Ders Notları, Java ya da C ders notları
TBA
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
60
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
3
1
3
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
8
3
24
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
154
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İNTERNET TEKNOLOJİLERİ
BPR2260380
Bahar Dönemi
1+2
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencinin internet mimarisini bir bilgisayar bilimcisi gözüyle uygulama tabanından ethernet bağlantılarına kadar anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilgisayar Ağları ve İnternet,Uygulama Katmanı,Uygulama Katmanı (dvm),Uygulama Katmanı (dvm),Aktarım Katmanı,Aktarım Katmanı (dvm),Aktarım Katmanı (dvm),Ağ Katmanı,Ağ Katmanı (dvm),Ağ Katmanı (dvm),Ağ Katmanı (dvm),Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı,Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı (dvm),Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı (dvm); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Matematik bilgisini uygular
14, 9
A, E, F
İhtiyaçları karşılamak amacıyla internete yönelik bir yazılım dizayn eder
17, 9
A, E, F
Takım çalışmasına katılır
17, 9
A, E, F
Sistem ve uygulamaların gereksinimlerini tanımlar
14, 17, 9
A
Bilgisayar sistemleri ve uygulamalara yönelik problemler üretir
17, 9
A, E, F
Modern yazılım sistem ve araçlarını kullanır
17, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilgisayar Ağları ve İnternet
2
Uygulama Katmanı
3
Uygulama Katmanı (dvm)
4
Uygulama Katmanı (dvm)
5
Aktarım Katmanı
6
Aktarım Katmanı (dvm)
7
Aktarım Katmanı (dvm)
8
Ağ Katmanı
9
Ağ Katmanı (dvm)
10
Ağ Katmanı (dvm)
11
Ağ Katmanı (dvm)
12
Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı
13
Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı (dvm)
14
Bağlantı Katmanı ve Yerel Ağ Bağlantısı (dvm)
Kaynak
Slaytlar ve Ders Notları, Java ya da C ders notları
TBA
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.