Öğrencilerin geliştirecekleri projeler ile ilgili araştırma yöntemlerinden yararlanarak araştırma yapmak, analiz raporu oluşturmak, proje planlarını hazırlamak, bunları rapor haline getirmek ve etkin bir şekilde sunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler,Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma,Proje konularını seçme (web, mobil, görüntü işleme, oyun geliştirme, veri bilimi vb projeler ) ,Proje geliştirme aşamalarının planlanması,Wriframe Nedir, Nasıl Hazırlanır,Database Diyagram Hazırlanması,Use Case Nedir, Nasıl Hazırlanır,Test Case (Test Senaryosu ) ,Teknik Analiz Dökümanı Nedir, Nasıl Yazılır,Business Analiz Dökümanı ,Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü,Proje Maliyet Hesabı Fizibilite Çalışması,Yatırımcı / Müşteri Sunumu Hazırlama,Öğrenci Rapor Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Etkili bir şekilde müşteri sunumu hazırlar
12, 14, 3, 6, 9
A, E, F
Proje maliyet hesabı fizibilite çalışması yapar
10, 14, 16, 9
A, E, F
Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü tanımlar
10, 16, 9
A, E, F
Business analiz dokümanı oluşturur
14, 9
A, E, G
Proje geliştirme aşamalarının planlar
10, 14, 16, 9
A, E, F
Database diyagram hazırlar
14, 16, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler
2
Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma
3
Proje konularını seçme (web, mobil, görüntü işleme, oyun geliştirme, veri bilimi vb projeler )
4
Proje geliştirme aşamalarının planlanması
5
Wriframe Nedir, Nasıl Hazırlanır
6
Database Diyagram Hazırlanması
7
Use Case Nedir, Nasıl Hazırlanır
8
Test Case (Test Senaryosu )
9
Teknik Analiz Dökümanı Nedir, Nasıl Yazılır
10
Business Analiz Dökümanı
11
Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü
12
Proje Maliyet Hesabı Fizibilite Çalışması
13
Yatırımcı / Müşteri Sunumu Hazırlama
14
Öğrenci Rapor Sunumları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA I
BPR2114605
Güz Dönemi
4+0
4
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin geliştirecekleri projeler ile ilgili araştırma yöntemlerinden yararlanarak araştırma yapmak, analiz raporu oluşturmak, proje planlarını hazırlamak, bunları rapor haline getirmek ve etkin bir şekilde sunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler,Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma,Proje konularını seçme (web, mobil, görüntü işleme, oyun geliştirme, veri bilimi vb projeler ) ,Proje geliştirme aşamalarının planlanması,Wriframe Nedir, Nasıl Hazırlanır,Database Diyagram Hazırlanması,Use Case Nedir, Nasıl Hazırlanır,Test Case (Test Senaryosu ) ,Teknik Analiz Dökümanı Nedir, Nasıl Yazılır,Business Analiz Dökümanı ,Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü,Proje Maliyet Hesabı Fizibilite Çalışması,Yatırımcı / Müşteri Sunumu Hazırlama,Öğrenci Rapor Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Etkili bir şekilde müşteri sunumu hazırlar
12, 14, 3, 6, 9
A, E, F
Proje maliyet hesabı fizibilite çalışması yapar
10, 14, 16, 9
A, E, F
Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü tanımlar
10, 16, 9
A, E, F
Business analiz dokümanı oluşturur
14, 9
A, E, G
Proje geliştirme aşamalarının planlar
10, 14, 16, 9
A, E, F
Database diyagram hazırlar
14, 16, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler
2
Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma
3
Proje konularını seçme (web, mobil, görüntü işleme, oyun geliştirme, veri bilimi vb projeler )
4
Proje geliştirme aşamalarının planlanması
5
Wriframe Nedir, Nasıl Hazırlanır
6
Database Diyagram Hazırlanması
7
Use Case Nedir, Nasıl Hazırlanır
8
Test Case (Test Senaryosu )
9
Teknik Analiz Dökümanı Nedir, Nasıl Yazılır
10
Business Analiz Dökümanı
11
Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü
12
Proje Maliyet Hesabı Fizibilite Çalışması
13
Yatırımcı / Müşteri Sunumu Hazırlama
14
Öğrenci Rapor Sunumları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.