Bu ders yazılım mühendisliği kavram ve prensiplerini, yazılım süreçlerini, yazılım kalitesini, yazılım geliştirme yöntemlerini, sistem modelleme için UML kullanımını tanıtmayı hedefler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı,Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı,Tasarım (UML) Diyagramları,Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri,Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler,Yazılım sınama araçları,Gereksinim Mühendisliği,Yazılım proje yönetimi ve araçları,Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme,Tasarım modelleri,Tasarım modelleri araçları,Tasarım süreci ve ilkeleri,Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri,Yazılım kalitesi araçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çeşitli dizayn prensiplerini tanımlar
10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8, 9
A, D, E, F, G
Yazılım geliştirme yaklaşımının önemini kavrar.
10, 12, 14, 2, 8
A, E, F
Yazılım geliştirmenin temel kavram ve prensiplerini kavrar.
12, 14, 2, 6
A, E, F
Yazılım geliştirme süreçlerini kavrar.
12, 14, 2, 6, 8
A, E, F
Yazılım kalitesi kavramlarını ve tekniklerini tanımlar.
10, 12, 14, 2, 6, 8, 9
A, E, F
Çeşitli yazılım geliştirme araçlarını ve tekniklerini bilir.
12, 14, 2, 6, 9
A, E, F
UML kullanarak temel modelleme
12, 14, 2, 6, 8, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı
2
Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı
3
Tasarım (UML) Diyagramları
4
Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri
5
Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler
6
Yazılım sınama araçları
7
Gereksinim Mühendisliği
8
Yazılım proje yönetimi ve araçları
9
Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme
10
Tasarım modelleri
11
Tasarım modelleri araçları
12
Tasarım süreci ve ilkeleri
13
Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri
14
Yazılım kalitesi araçları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
60
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
1
1
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
3
8
24
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YAZILIM GELİŞTİRME ORTAM VE ARAÇLARI
BPR2260530
Bahar Dönemi
1+2
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Özkan SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders yazılım mühendisliği kavram ve prensiplerini, yazılım süreçlerini, yazılım kalitesini, yazılım geliştirme yöntemlerini, sistem modelleme için UML kullanımını tanıtmayı hedefler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı,Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı,Tasarım (UML) Diyagramları,Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri,Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler,Yazılım sınama araçları,Gereksinim Mühendisliği,Yazılım proje yönetimi ve araçları,Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme,Tasarım modelleri,Tasarım modelleri araçları,Tasarım süreci ve ilkeleri,Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri,Yazılım kalitesi araçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çeşitli dizayn prensiplerini tanımlar
10, 12, 13, 14, 16, 17, 2, 4, 5, 8, 9
A, D, E, F, G
Yazılım geliştirme yaklaşımının önemini kavrar.
10, 12, 14, 2, 8
A, E, F
Yazılım geliştirmenin temel kavram ve prensiplerini kavrar.
12, 14, 2, 6
A, E, F
Yazılım geliştirme süreçlerini kavrar.
12, 14, 2, 6, 8
A, E, F
Yazılım kalitesi kavramlarını ve tekniklerini tanımlar.
10, 12, 14, 2, 6, 8, 9
A, E, F
Çeşitli yazılım geliştirme araçlarını ve tekniklerini bilir.
12, 14, 2, 6, 9
A, E, F
UML kullanarak temel modelleme
12, 14, 2, 6, 8, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yazılım Geliştirme Kavramları ve Tümleşik Geliştirme Ortamı Kullanımı
2
Konfigürasyon Yönetim Sİstemlerine Giriş ve Git Kullanımı
3
Tasarım (UML) Diyagramları
4
Yazılım Geliştirme Süreç Adımları ve Modelleri
5
Yazılım Sınama Teknikleri ve Birim Testler
6
Yazılım sınama araçları
7
Gereksinim Mühendisliği
8
Yazılım proje yönetimi ve araçları
9
Nesneye Yönelik Tasarım ve Çözümleme
10
Tasarım modelleri
11
Tasarım modelleri araçları
12
Tasarım süreci ve ilkeleri
13
Yazılım kalitesi ve yazılım ölçütleri
14
Yazılım kalitesi araçları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.