Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İOS PROGRAMLAMA | BPR2260410 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Objective-C ve Swift programlama dilleri, modern teknikler, uygulama mimarileri ve açık kaynak yazılım kullanımı ile iOS uygulama geliştirme tekniklerinin anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; iOS 10, Xcode 8, Objective-C, Swift 3, macOS tanıtımları ve diğer araçlar hakkında genel bilgiler.,Swift temelleri, closures, extensions, protocols, etc.,MVC ve diğer uygulama geliştirme yapıları hakkında bilgi ve Swift ile ilk uygulama.,View controller and app life cycles.,iOS patterns, delegation, notifications, KVO.,Storyboard ve auto-layout.,Table view ve Collection view ile listeler.,Networking.,Debugging.,Universal apps.,Core Location, haritalar ve konum servisleri.,Core Data ve veri saklama.,Multi-threading.,Animasyonlar ve view controller geçişleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Swift temellerini anlar | 10, 6, 9 | A, E, F |
Apple tarafından sunulan en son yazılım geliştirme araçları ve servislerini kullanır. | 11, 13, 14, 2, 3, 6, 8 | A, E, F |
Uygulama yaşam döngüsünü tanımlar | 6, 8, 9 | A, E, F |
Animasyonlar ve view controller geçişlerini sağlar | 2, 6, 9 | A, E, F |
Modern uygulama geliştirir | 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | iOS 10, Xcode 8, Objective-C, Swift 3, macOS tanıtımları ve diğer araçlar hakkında genel bilgiler. | |
2 | Swift temelleri, closures, extensions, protocols, etc. | |
3 | MVC ve diğer uygulama geliştirme yapıları hakkında bilgi ve Swift ile ilk uygulama. | |
4 | View controller and app life cycles. | |
5 | iOS patterns, delegation, notifications, KVO. | |
6 | Storyboard ve auto-layout. | |
7 | Table view ve Collection view ile listeler. | |
8 | Networking. | |
9 | Debugging. | |
10 | Universal apps. | |
11 | Core Location, haritalar ve konum servisleri. | |
12 | Core Data ve veri saklama. | |
13 | Multi-threading. | |
14 | Animasyonlar ve view controller geçişleri. |
Kaynak |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | ||||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | ||||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | ||||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | ||||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | ||||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | ||||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İOS PROGRAMLAMA | BPR2260410 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Objective-C ve Swift programlama dilleri, modern teknikler, uygulama mimarileri ve açık kaynak yazılım kullanımı ile iOS uygulama geliştirme tekniklerinin anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; iOS 10, Xcode 8, Objective-C, Swift 3, macOS tanıtımları ve diğer araçlar hakkında genel bilgiler.,Swift temelleri, closures, extensions, protocols, etc.,MVC ve diğer uygulama geliştirme yapıları hakkında bilgi ve Swift ile ilk uygulama.,View controller and app life cycles.,iOS patterns, delegation, notifications, KVO.,Storyboard ve auto-layout.,Table view ve Collection view ile listeler.,Networking.,Debugging.,Universal apps.,Core Location, haritalar ve konum servisleri.,Core Data ve veri saklama.,Multi-threading.,Animasyonlar ve view controller geçişleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Swift temellerini anlar | 10, 6, 9 | A, E, F |
Apple tarafından sunulan en son yazılım geliştirme araçları ve servislerini kullanır. | 11, 13, 14, 2, 3, 6, 8 | A, E, F |
Uygulama yaşam döngüsünü tanımlar | 6, 8, 9 | A, E, F |
Animasyonlar ve view controller geçişlerini sağlar | 2, 6, 9 | A, E, F |
Modern uygulama geliştirir | 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | iOS 10, Xcode 8, Objective-C, Swift 3, macOS tanıtımları ve diğer araçlar hakkında genel bilgiler. | |
2 | Swift temelleri, closures, extensions, protocols, etc. | |
3 | MVC ve diğer uygulama geliştirme yapıları hakkında bilgi ve Swift ile ilk uygulama. | |
4 | View controller and app life cycles. | |
5 | iOS patterns, delegation, notifications, KVO. | |
6 | Storyboard ve auto-layout. | |
7 | Table view ve Collection view ile listeler. | |
8 | Networking. | |
9 | Debugging. | |
10 | Universal apps. | |
11 | Core Location, haritalar ve konum servisleri. | |
12 | Core Data ve veri saklama. | |
13 | Multi-threading. | |
14 | Animasyonlar ve view controller geçişleri. |
Kaynak |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | ||||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | ||||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | ||||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | ||||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | ||||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | ||||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |