Bu dersin amacı öğrencilere nesne tabanlı programlamayı öğretip, analitik düşünme, problemleri analiz edebilme ve yazılım tasarımını yapabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş -
UML (Birleşik Modelleme Dili) tanıtımı,Sınıflar ve Nesneler -
Kapsülleme ve veri gizleme,Kalıtım ve Polimorfizm,Soyutlama ve Arabirimler,Nesne Yönelimli Analiz ve Tasarım,İstisna İşleme,Koleksiyonlar ve Generikler, Dosya İşleme ve Giriş/Çıkış İşlemleri,Tasarım Desenleri,Grafiksel Kullanıcı Arabirimi (GUI) Programlama,Yazılım Geliştirme İlkeleri,İleri OOP kavramlarına giriş,OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme,OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Birleşik modelleme dilini tanımlar
12, 2, 9
A, E, F, G
Nesne yönelimli analiz ve tasarım yapar
2, 6, 9
A, E, F
Dosya işleme ve giriş/çıkış işlemlerini yapar
2, 6, 9
A, F
Yazılım geliştirme ilkelerini bilir
12, 2, 6, 9
A
OOP prensiplerini kullanarak proje geliştirir
2, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş -
UML (Birleşik Modelleme Dili) tanıtımı
2
Sınıflar ve Nesneler -
Kapsülleme ve veri gizleme
3
Kalıtım ve Polimorfizm
4
Soyutlama ve Arabirimler
5
Nesne Yönelimli Analiz ve Tasarım
6
İstisna İşleme
7
Koleksiyonlar ve Generikler
8
Dosya İşleme ve Giriş/Çıkış İşlemleri
9
Tasarım Desenleri
10
Grafiksel Kullanıcı Arabirimi (GUI) Programlama
11
Yazılım Geliştirme İlkeleri
12
İleri OOP kavramlarına giriş
13
OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme
14
OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme
Kaynak
Ders Notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA
BPR2114993
Güz Dönemi
4+0
4
7
Ders Programı
Pazartesi 17:30-18:15
Pazartesi 18:30-19:15
Pazartesi 19:30-20:15
Pazartesi 20:30-21:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Mustafa Çağın ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere nesne tabanlı programlamayı öğretip, analitik düşünme, problemleri analiz edebilme ve yazılım tasarımını yapabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş -
UML (Birleşik Modelleme Dili) tanıtımı,Sınıflar ve Nesneler -
Kapsülleme ve veri gizleme,Kalıtım ve Polimorfizm,Soyutlama ve Arabirimler,Nesne Yönelimli Analiz ve Tasarım,İstisna İşleme,Koleksiyonlar ve Generikler, Dosya İşleme ve Giriş/Çıkış İşlemleri,Tasarım Desenleri,Grafiksel Kullanıcı Arabirimi (GUI) Programlama,Yazılım Geliştirme İlkeleri,İleri OOP kavramlarına giriş,OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme,OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Birleşik modelleme dilini tanımlar
12, 2, 9
A, E, F, G
Nesne yönelimli analiz ve tasarım yapar
2, 6, 9
A, E, F
Dosya işleme ve giriş/çıkış işlemlerini yapar
2, 6, 9
A, F
Yazılım geliştirme ilkelerini bilir
12, 2, 6, 9
A
OOP prensiplerini kullanarak proje geliştirir
2, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş -
UML (Birleşik Modelleme Dili) tanıtımı
2
Sınıflar ve Nesneler -
Kapsülleme ve veri gizleme
3
Kalıtım ve Polimorfizm
4
Soyutlama ve Arabirimler
5
Nesne Yönelimli Analiz ve Tasarım
6
İstisna İşleme
7
Koleksiyonlar ve Generikler
8
Dosya İşleme ve Giriş/Çıkış İşlemleri
9
Tasarım Desenleri
10
Grafiksel Kullanıcı Arabirimi (GUI) Programlama
11
Yazılım Geliştirme İlkeleri
12
İleri OOP kavramlarına giriş
13
OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme
14
OOP prensipleri kullanarak proje geliştirme
Kaynak
Ders Notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.