Bu dersin amacı c++ dili temel alınarak fotoğraf türündeki dosyalarının okunup bilgisaayarda çeşitli işlemlere tabi tutularak gösterilmesini sağlamaktır. Dersin bir amacı da Qt arayüz kütüphanesinin ugyulamalarda kullanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.,2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.,3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.,4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi,5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi),6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture..,7. Signals and Slots: pushbutton,8. Signals and Slots: radioradiobutton,9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme,10. QGraphicsView uygulamaları,11. Projelerin ön sunumları,12. Yönlendirilmiş Çalışma,13. Yönlendirilmiş Çalışma,14. Yönlendirilmiş Çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilgisayarda c++ programlama dilini kullanarak fotoğraf dosyalarına erişir ve fotoğraf üzerinde değişiklikler yapar
14, 17, 9
E, F
QGraphicsView uygulamaları yapar
14, 17, 9
A, E, F
Görüntü işleme tekniklerini öğrenir
14, 2, 9
A, E, F
Görüntü işleme ile ilgili temel kavramlarını tanımlar
14, 17, 2
A, E, F
2 boyutlu görüntüleri Qt arayüz kütüphanesini kullanarak gösterir.
14, 17, 2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.
2
2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.
3
3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.
4
4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi
5
5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi)
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
42
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30)
1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GÖRÜNTÜ İŞLEME
BPR2244530
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı c++ dili temel alınarak fotoğraf türündeki dosyalarının okunup bilgisaayarda çeşitli işlemlere tabi tutularak gösterilmesini sağlamaktır. Dersin bir amacı da Qt arayüz kütüphanesinin ugyulamalarda kullanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.,2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.,3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.,4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi,5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi),6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture..,7. Signals and Slots: pushbutton,8. Signals and Slots: radioradiobutton,9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme,10. QGraphicsView uygulamaları,11. Projelerin ön sunumları,12. Yönlendirilmiş Çalışma,13. Yönlendirilmiş Çalışma,14. Yönlendirilmiş Çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilgisayarda c++ programlama dilini kullanarak fotoğraf dosyalarına erişir ve fotoğraf üzerinde değişiklikler yapar
14, 17, 9
E, F
QGraphicsView uygulamaları yapar
14, 17, 9
A, E, F
Görüntü işleme tekniklerini öğrenir
14, 2, 9
A, E, F
Görüntü işleme ile ilgili temel kavramlarını tanımlar
14, 17, 2
A, E, F
2 boyutlu görüntüleri Qt arayüz kütüphanesini kullanarak gösterir.
14, 17, 2, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.
2
2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.
3
3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.
4
4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi
5
5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi)
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.