C# programlama dilinin genel özellikleri ve nesne tabanlı mimarisinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi,Değişken,Operator ve tur dönüşümleri,if, else,switch deyimleri,Döngüler(While,for,do while,foreach),Diziler, Çok boyutlu Diziler,Metotlar,Metot türleri,Classlar,Kalıtım,Interface,Abstractlar,Veritabanı işlemleri,Uygulama Geliştirme,Uygulama geliştirme,Uygulama geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Görsel programlama için temel programlama kurallarını öğrenir
11, 12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9
A, E, F
Algoritma kurma becerisi kazanır
16, 5, 6, 9
A, E, F, G
C# programlama diline hakim olur
12, 16, 2, 9
A, D, F, G
C# dili ile proje geliştirme becerisi kazanır
12, 2, 5, 8, 9
A, E, F
Yazılım içerisinde problem çözme becerisi gelişir
12, 16, 2, 6, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi
2
Değişken,Operator ve tur dönüşümleri
3
if, else,switch deyimleri
4
Döngüler(While,for,do while,foreach)
5
Diziler, Çok boyutlu Diziler
6
Metotlar
7
Metot türleri
8
Classlar
9
Kalıtım
10
Interface,Abstractlar
11
Veritabanı işlemleri
12
Uygulama Geliştirme
13
Uygulama geliştirme
14
Uygulama geliştirme
Kaynak
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GÖRSEL PROGRAMLAMA
BPR1214986
Bahar Dönemi
4+0
4
5
Ders Programı
Salı 16:30-17:15
Salı 17:30-18:15
Salı 18:30-19:15
Salı 19:30-20:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ali Batuhan YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Visual Stduio,
Ms SQL Server
Dersin Amacı
C# programlama dilinin genel özellikleri ve nesne tabanlı mimarisinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi,Değişken,Operator ve tur dönüşümleri,if, else,switch deyimleri,Döngüler(While,for,do while,foreach),Diziler, Çok boyutlu Diziler,Metotlar,Metot türleri,Classlar,Kalıtım,Interface,Abstractlar,Veritabanı işlemleri,Uygulama Geliştirme,Uygulama geliştirme,Uygulama geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Görsel programlama için temel programlama kurallarını öğrenir
11, 12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9
A, E, F
Algoritma kurma becerisi kazanır
16, 5, 6, 9
A, E, F, G
C# programlama diline hakim olur
12, 16, 2, 9
A, D, F, G
C# dili ile proje geliştirme becerisi kazanır
12, 2, 5, 8, 9
A, E, F
Yazılım içerisinde problem çözme becerisi gelişir
12, 16, 2, 6, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi
2
Değişken,Operator ve tur dönüşümleri
3
if, else,switch deyimleri
4
Döngüler(While,for,do while,foreach)
5
Diziler, Çok boyutlu Diziler
6
Metotlar
7
Metot türleri
8
Classlar
9
Kalıtım
10
Interface,Abstractlar
11
Veritabanı işlemleri
12
Uygulama Geliştirme
13
Uygulama geliştirme
14
Uygulama geliştirme
Kaynak
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.