Öğrencinin eğitim hayatı boyunca görmüş olduğu derslerin etkili şekilde bir proje geliştirme başlığı altında kullanıp uygulaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler,Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma,Proje Konularının Seçimi (web, mobil, görüntü işleme, oyun geliştirme, veri bilimi vb projeler ),Projeleride Kullanılacak Teknolojilerin Program Kurulumlarının Yapılması,Projelerin Ana Mimarilerinin Hazırlanması,Projelerde Kullanılacak Veritabanlarının Hazırlanması,Projelerin Tasarımlarının Kodlanması,Projelerin Kullanıcı Yönetim Modülünün Hazırlanması ,Projenin Ana Modülünün Kodlanması,Projelerin Detay Modülünün Kodlanması,Projelerin Fonksiyonel Testlerinin Yapılması ,Projelerin Canlıya Alınması,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Projelerin ana mimarilerini hazırlar.
11, 12, 14, 2, 6
A, E, F
Projelerde kullanılacak veritabanlarını hazırlar.
11, 12, 2, 8, 9
A, E, H
Uygulama projelerinin tasarımlarını kodlar.
10, 12, 14, 16, 2, 6
A, E, F
Kullanıcı yönetim modülünü hazırlar.
11, 12, 14, 16, 2, 6
F, G
Projelerin fonksiyonel testlerinin yapar
11, 12, 2, 6
A, E, F
Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü tanımlar
11, 12, 2, 6
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler
2
Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma
3
Proje Konularının Seçimi (web, mobil, görüntü işleme, oyun geliştirme, veri bilimi vb projeler )
4
Projeleride Kullanılacak Teknolojilerin Program Kurulumlarının Yapılması
5
Projelerin Ana Mimarilerinin Hazırlanması
6
Projelerde Kullanılacak Veritabanlarının Hazırlanması
7
Projelerin Tasarımlarının Kodlanması
8
Projelerin Kullanıcı Yönetim Modülünün Hazırlanması
9
Projenin Ana Modülünün Kodlanması
10
Projelerin Detay Modülünün Kodlanması
11
Projelerin Fonksiyonel Testlerinin Yapılması
12
Projelerin Canlıya Alınması
13
Öğrenci Sunumları
14
Öğrenci Sunumları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA II
BPR2214606
Bahar Dönemi
4+0
4
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencinin eğitim hayatı boyunca görmüş olduğu derslerin etkili şekilde bir proje geliştirme başlığı altında kullanıp uygulaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler,Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma,Proje Konularının Seçimi (web, mobil, görüntü işleme, oyun geliştirme, veri bilimi vb projeler ),Projeleride Kullanılacak Teknolojilerin Program Kurulumlarının Yapılması,Projelerin Ana Mimarilerinin Hazırlanması,Projelerde Kullanılacak Veritabanlarının Hazırlanması,Projelerin Tasarımlarının Kodlanması,Projelerin Kullanıcı Yönetim Modülünün Hazırlanması ,Projenin Ana Modülünün Kodlanması,Projelerin Detay Modülünün Kodlanması,Projelerin Fonksiyonel Testlerinin Yapılması ,Projelerin Canlıya Alınması,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Projelerin ana mimarilerini hazırlar.
11, 12, 14, 2, 6
A, E, F
Projelerde kullanılacak veritabanlarını hazırlar.
11, 12, 2, 8, 9
A, E, H
Uygulama projelerinin tasarımlarını kodlar.
10, 12, 14, 16, 2, 6
A, E, F
Kullanıcı yönetim modülünü hazırlar.
11, 12, 14, 16, 2, 6
F, G
Projelerin fonksiyonel testlerinin yapar
11, 12, 2, 6
A, E, F
Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü tanımlar
11, 12, 2, 6
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler
2
Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma
3
Proje Konularının Seçimi (web, mobil, görüntü işleme, oyun geliştirme, veri bilimi vb projeler )
4
Projeleride Kullanılacak Teknolojilerin Program Kurulumlarının Yapılması
5
Projelerin Ana Mimarilerinin Hazırlanması
6
Projelerde Kullanılacak Veritabanlarının Hazırlanması
7
Projelerin Tasarımlarının Kodlanması
8
Projelerin Kullanıcı Yönetim Modülünün Hazırlanması
9
Projenin Ana Modülünün Kodlanması
10
Projelerin Detay Modülünün Kodlanması
11
Projelerin Fonksiyonel Testlerinin Yapılması
12
Projelerin Canlıya Alınması
13
Öğrenci Sunumları
14
Öğrenci Sunumları
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.