Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VERİ TABANI PROGRAMLAMA I | BPR1114984 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nada A. M. MISK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hamit BİÇER |
Dersin Yardımcıları | Microsoft SQL Server |
Dersin Amacı | Öğrencilerin veri tabanı kavramını ve veri tabanının bir yazılımın temle unsuru olduğunu anlamsı, ayrıca SQL dilini etkin bir şekilde öğrencilere kazadırmak ve bu dili kullanacağı platformaları öğrencilere tanıtmak dersin hedeflerindendir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Veritabanı sistemleri hakkında genel bilgilendirme. Veritabanı çeşitleri ve kullanım alanları,Varlık İlişkisel Model, İlişkisel Model, Nesne Tabanlı Veirtabanı Tasarımı Kavramaları. Varlıklılar Arası İlişki Türleri Biri bire bir, Bire Çok, Çok-a Bir, Çok-a Çok ilişkiler.,Veri Tabanı Şema tasarımı Birincil anahtar, attribute (özellik), kayıt kavramları. Yardımcı tabloların tasarımı ve önemi. Varlık tabloları, İlişki tabloları. . Eş zamanlı erişime uygun şema tasarımı.,Normalizasyon, Veri Tekrarının önlenme ,Uygulamalı veri tabanı tasarımı,Uygulamalı Veritabanı Tasarımı, SQL: Select, union, distinct, where, having, group by kavramları ve örnek sorgulamalar.,Stored Procedure,Fonksiyonlar,Cursor ,Trigerler,Kullanıcı ve role tanımlamaları,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veri tabanı kavramını ve dosya sistemlerini öğrenir VTYS avantajlarını kavrar | 17, 9 | A, E, F, G |
Varlık ilişkisel modeli her hangi bir yazılım için şematik olarak kurar | 14, 17, 9 | A, E, F, G |
SQL diliyle veritabanı üzerinde sorgulamalar yapar | 12, 14, 17, 6, 9 | A, E, F, G |
C# , VB gibi diller içinde SQL dilini gömülü olarak kullanır | 11, 12, 16, 17, 6, 9 | A, E, F, G |
Web tabanlı veri tabanı uygulamaları tasarlar | 10, 16, 17, 8, 9 | A, E, F, G |
Yazılıma veri tabanı açısından bakıp bütünü inceler | 10, 11, 17, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veritabanı sistemleri hakkında genel bilgilendirme. Veritabanı çeşitleri ve kullanım alanları | |
2 | Varlık İlişkisel Model, İlişkisel Model, Nesne Tabanlı Veirtabanı Tasarımı Kavramaları. Varlıklılar Arası İlişki Türleri Biri bire bir, Bire Çok, Çok-a Bir, Çok-a Çok ilişkiler. | |
3 | Veri Tabanı Şema tasarımı Birincil anahtar, attribute (özellik), kayıt kavramları. Yardımcı tabloların tasarımı ve önemi. Varlık tabloları, İlişki tabloları. . Eş zamanlı erişime uygun şema tasarımı. | |
4 | Normalizasyon, Veri Tekrarının önlenme | |
5 | Uygulamalı veri tabanı tasarımı | |
6 | Uygulamalı Veritabanı Tasarımı | |
7 | SQL: Select, union, distinct, where, having, group by kavramları ve örnek sorgulamalar. | |
8 | Stored Procedure | |
9 | Fonksiyonlar | |
10 | Cursor | |
11 | Trigerler | |
12 | Kullanıcı ve role tanımlamaları | |
13 | Genel Tekrar |
Kaynak |
[1] Database Mangement Systems, R. Ramakrishnan, J.Gehrke, Second Edition – Mc Graw Hill. [2] Database System Concepts, A. Silberschatz |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | ||||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | ||||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | ||||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | ||||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | ||||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | ||||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VERİ TABANI PROGRAMLAMA I | BPR1114984 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nada A. M. MISK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hamit BİÇER |
Dersin Yardımcıları | Microsoft SQL Server |
Dersin Amacı | Öğrencilerin veri tabanı kavramını ve veri tabanının bir yazılımın temle unsuru olduğunu anlamsı, ayrıca SQL dilini etkin bir şekilde öğrencilere kazadırmak ve bu dili kullanacağı platformaları öğrencilere tanıtmak dersin hedeflerindendir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Veritabanı sistemleri hakkında genel bilgilendirme. Veritabanı çeşitleri ve kullanım alanları,Varlık İlişkisel Model, İlişkisel Model, Nesne Tabanlı Veirtabanı Tasarımı Kavramaları. Varlıklılar Arası İlişki Türleri Biri bire bir, Bire Çok, Çok-a Bir, Çok-a Çok ilişkiler.,Veri Tabanı Şema tasarımı Birincil anahtar, attribute (özellik), kayıt kavramları. Yardımcı tabloların tasarımı ve önemi. Varlık tabloları, İlişki tabloları. . Eş zamanlı erişime uygun şema tasarımı.,Normalizasyon, Veri Tekrarının önlenme ,Uygulamalı veri tabanı tasarımı,Uygulamalı Veritabanı Tasarımı, SQL: Select, union, distinct, where, having, group by kavramları ve örnek sorgulamalar.,Stored Procedure,Fonksiyonlar,Cursor ,Trigerler,Kullanıcı ve role tanımlamaları,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veri tabanı kavramını ve dosya sistemlerini öğrenir VTYS avantajlarını kavrar | 17, 9 | A, E, F, G |
Varlık ilişkisel modeli her hangi bir yazılım için şematik olarak kurar | 14, 17, 9 | A, E, F, G |
SQL diliyle veritabanı üzerinde sorgulamalar yapar | 12, 14, 17, 6, 9 | A, E, F, G |
C# , VB gibi diller içinde SQL dilini gömülü olarak kullanır | 11, 12, 16, 17, 6, 9 | A, E, F, G |
Web tabanlı veri tabanı uygulamaları tasarlar | 10, 16, 17, 8, 9 | A, E, F, G |
Yazılıma veri tabanı açısından bakıp bütünü inceler | 10, 11, 17, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veritabanı sistemleri hakkında genel bilgilendirme. Veritabanı çeşitleri ve kullanım alanları | |
2 | Varlık İlişkisel Model, İlişkisel Model, Nesne Tabanlı Veirtabanı Tasarımı Kavramaları. Varlıklılar Arası İlişki Türleri Biri bire bir, Bire Çok, Çok-a Bir, Çok-a Çok ilişkiler. | |
3 | Veri Tabanı Şema tasarımı Birincil anahtar, attribute (özellik), kayıt kavramları. Yardımcı tabloların tasarımı ve önemi. Varlık tabloları, İlişki tabloları. . Eş zamanlı erişime uygun şema tasarımı. | |
4 | Normalizasyon, Veri Tekrarının önlenme | |
5 | Uygulamalı veri tabanı tasarımı | |
6 | Uygulamalı Veritabanı Tasarımı | |
7 | SQL: Select, union, distinct, where, having, group by kavramları ve örnek sorgulamalar. | |
8 | Stored Procedure | |
9 | Fonksiyonlar | |
10 | Cursor | |
11 | Trigerler | |
12 | Kullanıcı ve role tanımlamaları | |
13 | Genel Tekrar |
Kaynak |
[1] Database Mangement Systems, R. Ramakrishnan, J.Gehrke, Second Edition – Mc Graw Hill. [2] Database System Concepts, A. Silberschatz |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | ||||||
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | ||||||
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | ||||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | ||||||
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | ||||||
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | ||||||
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | ||||||
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | ||||||
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |