Bu ders ile öğrencinin programlama temellerinin mantığını, algoritma yapılarını ve genel özelliklerinin anlaşılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler,Programlamaya Giriş,Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı,Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri,Karar Yapıları, If - else , Switch Case,Döngü Yapıları , for , while,Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler ,Listeler, Diziler,Çok Boyutlu Diziler,Metotlar,Fonksiyon Türleri ,Class Yapısı,Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş,Uygulama Örnekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Programlama temellerini kavrar.
12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9
A, E, F, G
Algoritma kurma mantığını anlar.
12, 14, 2, 3, 6, 8, 9
A, E, F, G
Temel programlama sorunlarını çözer.
10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9
A, E, F, G
Kontrol deyimleri ve döngü yapılarını kullanır.
10, 14, 3, 6, 9
A, E, F, G
Problem çözme becerisi gelişir.
10, 14, 6, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler
2
Programlamaya Giriş
3
Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı
4
Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri
5
Karar Yapıları, If - else , Switch Case
6
Döngü Yapıları , for , while
7
Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler
8
Listeler, Diziler
9
Çok Boyutlu Diziler
10
Metotlar
11
Fonksiyon Türleri
12
Class Yapısı
13
Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş
14
Uygulama Örnekler
Kaynak
Introduction to Algorithms, Cormen, Leiserson, Rivest ve Stein.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PROGRAMLAMA TEMELLERİ
BPR1113183
Güz Dönemi
4+0
4
7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Mustafa KOÇAL
Dersin Yardımcıları
Microsoft Visual Studio
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin programlama temellerinin mantığını, algoritma yapılarını ve genel özelliklerinin anlaşılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler,Programlamaya Giriş,Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı,Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri,Karar Yapıları, If - else , Switch Case,Döngü Yapıları , for , while,Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler ,Listeler, Diziler,Çok Boyutlu Diziler,Metotlar,Fonksiyon Türleri ,Class Yapısı,Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş,Uygulama Örnekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Programlama temellerini kavrar.
12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9
A, E, F, G
Algoritma kurma mantığını anlar.
12, 14, 2, 3, 6, 8, 9
A, E, F, G
Temel programlama sorunlarını çözer.
10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9
A, E, F, G
Kontrol deyimleri ve döngü yapılarını kullanır.
10, 14, 3, 6, 9
A, E, F, G
Problem çözme becerisi gelişir.
10, 14, 6, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler
2
Programlamaya Giriş
3
Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı
4
Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri
5
Karar Yapıları, If - else , Switch Case
6
Döngü Yapıları , for , while
7
Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler
8
Listeler, Diziler
9
Çok Boyutlu Diziler
10
Metotlar
11
Fonksiyon Türleri
12
Class Yapısı
13
Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş
14
Uygulama Örnekler
Kaynak
Introduction to Algorithms, Cormen, Leiserson, Rivest ve Stein.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.