Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ HASTALIKLARI | 4+0 | 4 | 6 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin BASIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İç Hastalıkları bilgisini öğrenmek, teorik bilgi ve becerinin yanısıra problem çözme becerisinin kazanılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri ,Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri ,Solunum Sistem Hastalıkları ,Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ,Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları ,Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları ,Üro-Genital Sistem Hastalıkları ,Duyu organları- Allerjik Hastalıklar ,Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları ,Transplantasyon ve Süreci ,İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları ,Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci ,Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları ,Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dahili hastalıklara ait temel kavramları bilir. 2. Sistem hastalıklarının özelliklerini özetler. 3. Sağlık bakımında temel kavramları tartışır. 4. Kronik hastalıkların birey ve topum üzerine etkisini açıklar. 5. Bireyin gereksinimlerini öncelik sırasına göre sıralayabilir. | 1, 12, 18, 2, 21, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri | |
2 | Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri | |
3 | Solunum Sistem Hastalıkları | |
4 | Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları | |
5 | Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları | |
6 | Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları | |
7 | Üro-Genital Sistem Hastalıkları | |
8 | Duyu organları- Allerjik Hastalıklar | |
9 | Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları | |
10 | Transplantasyon ve Süreci | |
11 | İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları | |
12 | Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci | |
13 | Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları | |
14 | Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar |
Kaynak |
1. Eti Aslan F, Karadokovan A. (2011). Adana. Nobel Tıp Kitabevi.Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım 2. Durna Z. (2012). Kronik Hastalıklarda Bakım. İstanbul. Nobel Tıp kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |