Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HASTAYA YAKLAŞIM VE İLETİŞİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Alev ÖZSOY KANER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYardımcı personel- hasta, yardmcı personel- hekim ilişkisinin önemini kavramak, farklı sistemik hastalıklara sahip olan bireylere nasıl yaklaşılması gerektiğini anlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Hastayla iletişime genel bakış,Yardımcı personelin kendine karşı görevleri,Bireylerde hastalığın algısı,Yardımcı personel- hasta ilişkisi,Yardımcı personel- hekim ilişkisi,Bireylerin hastalığa tepkileri,Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri,Hamile hastalara yaklaşım,Nörolojik hastalara yaklaşım,Geriatrik hastalara yaklaşım,Kanser hastalarına yaklaşım,Çocuk hastalara yaklaşım,Özel gereksinimli bireylere yaklaşım,Tüm konuların tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık personelinin birey ve toplumla etkileşimini anlar.9C
Farklı sistemik durumu olan bireylerle ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları ayırt eder9C
Çocuk hastalar, geriatrik hastalar ve özel gereksinimi olan hastalarla ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları saptar.9C
Sağlık personelinin hekim ve hasta ile olan iletişimini anlar9C
Bireylerin hastalığa olan tepkilerini ve bu tepkileri etkileyen kişilik tiplerini sıralar9C
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hastayla iletişime genel bakış
2Yardımcı personelin kendine karşı görevleri
3Bireylerde hastalığın algısı
4Yardımcı personel- hasta ilişkisi
5Yardımcı personel- hekim ilişkisi
6Bireylerin hastalığa tepkileri
7Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri
8Hamile hastalara yaklaşım
9Nörolojik hastalara yaklaşım
10Geriatrik hastalara yaklaşım
11Kanser hastalarına yaklaşım
12Çocuk hastalara yaklaşım
13Özel gereksinimli bireylere yaklaşım
14Tüm konuların tekrarı
Kaynak
Öğretim üyesi ders notu verecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi212
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı818
Ara Sınav ve Hazırlığı11717
Genel Sınav ve Hazırlığı13737
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HASTAYA YAKLAŞIM VE İLETİŞİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Benin DİKMEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Alev ÖZSOY KANER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYardımcı personel- hasta, yardmcı personel- hekim ilişkisinin önemini kavramak, farklı sistemik hastalıklara sahip olan bireylere nasıl yaklaşılması gerektiğini anlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Hastayla iletişime genel bakış,Yardımcı personelin kendine karşı görevleri,Bireylerde hastalığın algısı,Yardımcı personel- hasta ilişkisi,Yardımcı personel- hekim ilişkisi,Bireylerin hastalığa tepkileri,Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri,Hamile hastalara yaklaşım,Nörolojik hastalara yaklaşım,Geriatrik hastalara yaklaşım,Kanser hastalarına yaklaşım,Çocuk hastalara yaklaşım,Özel gereksinimli bireylere yaklaşım,Tüm konuların tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık personelinin birey ve toplumla etkileşimini anlar.9C
Farklı sistemik durumu olan bireylerle ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları ayırt eder9C
Çocuk hastalar, geriatrik hastalar ve özel gereksinimi olan hastalarla ilgili dikkat edilmesi gereken uygulamaları saptar.9C
Sağlık personelinin hekim ve hasta ile olan iletişimini anlar9C
Bireylerin hastalığa olan tepkilerini ve bu tepkileri etkileyen kişilik tiplerini sıralar9C
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hastayla iletişime genel bakış
2Yardımcı personelin kendine karşı görevleri
3Bireylerde hastalığın algısı
4Yardımcı personel- hasta ilişkisi
5Yardımcı personel- hekim ilişkisi
6Bireylerin hastalığa tepkileri
7Bireyin hastalığa olan tepkisini etkileyebilecek kişilik tipleri
8Hamile hastalara yaklaşım
9Nörolojik hastalara yaklaşım
10Geriatrik hastalara yaklaşım
11Kanser hastalarına yaklaşım
12Çocuk hastalara yaklaşım
13Özel gereksinimli bireylere yaklaşım
14Tüm konuların tekrarı
Kaynak
Öğretim üyesi ders notu verecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:58Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:59