Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAPU SİCİLİ HUKUKU | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kaan KARAMAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kaan KARAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tapu sicili hukukunun dayandığı esaslar ve tapu sicili işlemleri hakkında genel bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Olarak Tapu Sicili ve Fonksiyonu, Ana Siciller ve Yardımcı Siciller,Tapu Sicilini Bulunmadığı Yerlerde Tutulan Defterler, Tapu Sicili Teşkilatı ve Devletin Sorumluluğu,Tapu Siciline Hakim Olan İlkeler,Taşınmazların Tapu Kütüğüne Geçirilmesi,Taşınmazların Tapu Kütüğüne Geçirilmesi, Kadastro ve Mevzuatı,Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar I (Tescil ve Terkin),Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar II (Şerh ve Beyan),Şerhin Hükmü ve Şerh Edilebilecek Haklar,Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar III (Uygulama Örnekleri),Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükmü I (Olumlu ve Olumsuz Hükmü),Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükmü II (İyiniyetin Etkisi, Uygulamadan Örnekler),Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükümsüzlüğü, Yolsuz Tescil ve TMK.m.1023; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tapu siciline kayıt yapılmasının esaslarını açıklar. | 9 | A |
1.1. Tapu sicilini öğrenir. | 9 | A |
1.2. Tapu siciline yapılabilecek kayıtları ifade eder. | 16, 9 | A |
1.3. Tapu siciline kayıt yapılmasının yöntemini tanımlar. | 9 | A |
2. Tapu siciline dair ilkeleri, tapu sicili teşkilatını ve tapu sicilinin tutulmasından devletin sorumluluğunu ayırt eder. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
2.1. Tapu siciline hakim olan ilkeleri açıklar. | 16, 9 | A |
2.2. Tapu sicili teşkilatını belirler. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
2.3. Tapu sicilinin tutulmasından devletin sorumluluğunu açıklar. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
3. Tapu sicilindeki kayıtların gerçek duruma aykırı olmasının sonuçlarını belirler. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
3.1. Kayıtların gerçek duruma aykırı olmasının sebeplerini açıklar. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
3.2. Kayıtların gerçek duruma aykırı olmasının sonuçlarını ifade eder. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
3.3. Gerçeğe aykırı kayıtların düzeltilmesini öğrenir. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Olarak Tapu Sicili ve Fonksiyonu | konu hakkında okuma yapma |
2 | Ana Siciller ve Yardımcı Siciller | tapu sicili örneği inceleme |
3 | Tapu Sicilini Bulunmadığı Yerlerde Tutulan Defterler | konu hakkında okuma yapma |
4 | Tapu Sicili Teşkilatı ve Devletin Sorumluluğu | konu hakkında okuma yapma |
5 | Tapu Siciline Hakim Olan İlkeler | konu hakkında okuma yapma |
6 | Taşınmazların Tapu Kütüğüne Geçirilmesi | konu hakkında okuma yapma |
7 | Taşınmazların Tapu Kütüğüne Geçirilmesi, Kadastro ve Mevzuatı | konu hakkında okuma yapma |
8 | Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar I (Tescil ve Terkin) | konu hakkında okuma yapma |
9 | Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar II (Şerh ve Beyan) | konu hakkında okuma yapma |
10 | Şerhin Hükmü ve Şerh Edilebilecek Haklar | pratik olay inceleme |
11 | Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar III (Uygulama Örnekleri) | konu hakkında okuma yapma |
12 | Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükmü I (Olumlu ve Olumsuz Hükmü) | konu hakkında okuma yapma |
13 | Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükmü II (İyiniyetin Etkisi, Uygulamadan Örnekler) | Yargı Kararları İnceleme |
14 | Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükümsüzlüğü, Yolsuz Tescil ve TMK.m.1023 | Yargı Kararları İnceleme |
Kaynak |
Eşya hukuku kitaplarının tapu sicili bölümleri. |
1- Tapu Kanunu 2- Tapu Sicili Tüzüğü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | |||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | X | |||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | X | |||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | X | |||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | X | |||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | X | |||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 2 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 2 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAPU SİCİLİ HUKUKU | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kaan KARAMAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kaan KARAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tapu sicili hukukunun dayandığı esaslar ve tapu sicili işlemleri hakkında genel bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Olarak Tapu Sicili ve Fonksiyonu, Ana Siciller ve Yardımcı Siciller,Tapu Sicilini Bulunmadığı Yerlerde Tutulan Defterler, Tapu Sicili Teşkilatı ve Devletin Sorumluluğu,Tapu Siciline Hakim Olan İlkeler,Taşınmazların Tapu Kütüğüne Geçirilmesi,Taşınmazların Tapu Kütüğüne Geçirilmesi, Kadastro ve Mevzuatı,Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar I (Tescil ve Terkin),Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar II (Şerh ve Beyan),Şerhin Hükmü ve Şerh Edilebilecek Haklar,Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar III (Uygulama Örnekleri),Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükmü I (Olumlu ve Olumsuz Hükmü),Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükmü II (İyiniyetin Etkisi, Uygulamadan Örnekler),Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükümsüzlüğü, Yolsuz Tescil ve TMK.m.1023; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tapu siciline kayıt yapılmasının esaslarını açıklar. | 9 | A |
1.1. Tapu sicilini öğrenir. | 9 | A |
1.2. Tapu siciline yapılabilecek kayıtları ifade eder. | 16, 9 | A |
1.3. Tapu siciline kayıt yapılmasının yöntemini tanımlar. | 9 | A |
2. Tapu siciline dair ilkeleri, tapu sicili teşkilatını ve tapu sicilinin tutulmasından devletin sorumluluğunu ayırt eder. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
2.1. Tapu siciline hakim olan ilkeleri açıklar. | 16, 9 | A |
2.2. Tapu sicili teşkilatını belirler. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
2.3. Tapu sicilinin tutulmasından devletin sorumluluğunu açıklar. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
3. Tapu sicilindeki kayıtların gerçek duruma aykırı olmasının sonuçlarını belirler. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
3.1. Kayıtların gerçek duruma aykırı olmasının sebeplerini açıklar. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
3.2. Kayıtların gerçek duruma aykırı olmasının sonuçlarını ifade eder. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
3.3. Gerçeğe aykırı kayıtların düzeltilmesini öğrenir. | 12, 13, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Olarak Tapu Sicili ve Fonksiyonu | konu hakkında okuma yapma |
2 | Ana Siciller ve Yardımcı Siciller | tapu sicili örneği inceleme |
3 | Tapu Sicilini Bulunmadığı Yerlerde Tutulan Defterler | konu hakkında okuma yapma |
4 | Tapu Sicili Teşkilatı ve Devletin Sorumluluğu | konu hakkında okuma yapma |
5 | Tapu Siciline Hakim Olan İlkeler | konu hakkında okuma yapma |
6 | Taşınmazların Tapu Kütüğüne Geçirilmesi | konu hakkında okuma yapma |
7 | Taşınmazların Tapu Kütüğüne Geçirilmesi, Kadastro ve Mevzuatı | konu hakkında okuma yapma |
8 | Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar I (Tescil ve Terkin) | konu hakkında okuma yapma |
9 | Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar II (Şerh ve Beyan) | konu hakkında okuma yapma |
10 | Şerhin Hükmü ve Şerh Edilebilecek Haklar | pratik olay inceleme |
11 | Taşınmaza Ait Kütük Sahifesine Yapılacak Kayıtlar III (Uygulama Örnekleri) | konu hakkında okuma yapma |
12 | Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükmü I (Olumlu ve Olumsuz Hükmü) | konu hakkında okuma yapma |
13 | Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükmü II (İyiniyetin Etkisi, Uygulamadan Örnekler) | Yargı Kararları İnceleme |
14 | Tapu Kütüğüne Yapılan Kayıtların Hükümsüzlüğü, Yolsuz Tescil ve TMK.m.1023 | Yargı Kararları İnceleme |
Kaynak |
Eşya hukuku kitaplarının tapu sicili bölümleri. |
1- Tapu Kanunu 2- Tapu Sicili Tüzüğü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | |||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | X | |||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | X | |||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | X | |||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | X | |||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | X | |||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |