Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDARİ YARGILAMA HUKUKU BİLGİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Melih Koç Arş. Gör. Muhammed Furkan Yılmaz Arş. Gör. Beyza Ceren Sevindik |
Dersin Amacı | İdari Yargı Teşkilatının tanınması ile idarenin yargısal denetim yolları ve bu yargısal denetim sürecinin usulüyle denetimin hukuki sonuçlarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri, Yargı Düzenleri ve İdari Yargının Görev Alanı,İdari Yargı Teşkilatı, İdari Dava Türleri, İdari Dava Türleri,İdari Dava Türleri, Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi,Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi,Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi, İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları,İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları, İdari Yargı Kararlarının Uygulanması,İdarenin Sorumluluğu,İdarenin Sorumluluğu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları değerlendirir. | 13, 16, 9 | A |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları açıklar. | 13, 16, 9 | A |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları yorumlar. | 16, 9 | A |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları değerlendirir. | 16, 9 | A |
İdarenin sorumluluğu ilkesini değerlendirir. | 16, 9 | A |
İdarenin sorumluluğu ilkesini yorumlar. | 13, 16, 9 | A |
İdarenin sorumluluğuna ilişkin örnekler verir. | 13, 16, 4, 9 | A |
İdarenin sorumluluğu ilkesine ilişkin hususları eleştirir. | 13, 16, 9 | A |
İdari uyuşmazlıkları çözümler. | 13, 16, 9 | A |
İdari uyuşmazlıkları yorumlar. | 16, 9 | A |
İdari uyuşmazlıklar hakkında tartışır. | 12, 16, 9 | A |
İdari uyuşmazlıkları çözer. | 16, 9 | A |
İdari yargıda kanun yollarını değerlendirir. | 16, 9 | A |
.İdari yargıda kanun yollarını açıklar. | 16, 9 | A |
İdari yargıda kanun yollarını ayırt eder. | 13, 16, 9 | A |
İdari yargıda kanun yollarının etkinliğini değerlendirir. | 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Bölüm Bir Okuma |
2 | Yargı Düzenleri ve İdari Yargının Görev Alanı | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Bölüm Bir Okuma |
3 | İdari Yargı Teşkilatı | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Bölüm Bir Okuma |
4 | İdari Dava Türleri | 2577 sayılı Kanun madde 2 okuma |
5 | İdari Dava Türleri | 2577 sayılı Kanun madde 2 okuma |
6 | İdari Dava Türleri | 2577 sayılı Kanun madde 2 okuma |
7 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi | 2577 sayılı Kanun madde 14 ve 15 okuma |
8 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi | 2577 sayılı Kanun madde 14 ve 15 okuma |
9 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi | 2577 sayılı Kanun madde 14 ve 15 okuma |
10 | İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları | 2577 sayılı Kanun madde 45-55 okuma |
11 | İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları | 2577 sayılı Kanun madde 45-55 okuma |
12 | İdari Yargı Kararlarının Uygulanması | 2577 sayılı Kanun madde 38 okuma |
13 | İdarenin Sorumluluğu | İdare Hukuku, Gül Üstün, H. Eyüp Özdemir, Melikşah Yasin, Nur Karan, Özge Okay Tekinsoy, Turan Yıldırım, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul 2020. Yedinci Kısım okuma. |
14 | İdarenin Sorumluluğu | İdare Hukuku, Gül Üstün, H. Eyüp Özdemir, Melikşah Yasin, Nur Karan, Özge Okay Tekinsoy, Turan Yıldırım, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul 2020. Yedinci Kısım okuma. |
Kaynak |
Turan Yıldırım & Gül Fiş Üstün, Açıklamalı-Notlu İdari Yargılama Usulü Kanunu, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul 2020. 2577 sayılı Kanun. 2576 sayılı Kanun. 2575 sayılı Kanun. Ve sair mevzuat |
Turan Yıldırım- Hüseyin Melih Çakır, İdare Hukuku- İdari Yargı Ders Notları, İstanbul: On İki Levha Yay., 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | |||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | X | |||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | X | |||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | X | |||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | X | |||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | X | |||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 3 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDARİ YARGILAMA HUKUKU BİLGİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Melih Koç Arş. Gör. Muhammed Furkan Yılmaz Arş. Gör. Beyza Ceren Sevindik |
Dersin Amacı | İdari Yargı Teşkilatının tanınması ile idarenin yargısal denetim yolları ve bu yargısal denetim sürecinin usulüyle denetimin hukuki sonuçlarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri, Yargı Düzenleri ve İdari Yargının Görev Alanı,İdari Yargı Teşkilatı, İdari Dava Türleri, İdari Dava Türleri,İdari Dava Türleri, Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi,Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi,Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi, İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları,İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları, İdari Yargı Kararlarının Uygulanması,İdarenin Sorumluluğu,İdarenin Sorumluluğu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları değerlendirir. | 13, 16, 9 | A |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları açıklar. | 13, 16, 9 | A |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları yorumlar. | 16, 9 | A |
İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları değerlendirir. | 16, 9 | A |
İdarenin sorumluluğu ilkesini değerlendirir. | 16, 9 | A |
İdarenin sorumluluğu ilkesini yorumlar. | 13, 16, 9 | A |
İdarenin sorumluluğuna ilişkin örnekler verir. | 13, 16, 4, 9 | A |
İdarenin sorumluluğu ilkesine ilişkin hususları eleştirir. | 13, 16, 9 | A |
İdari uyuşmazlıkları çözümler. | 13, 16, 9 | A |
İdari uyuşmazlıkları yorumlar. | 16, 9 | A |
İdari uyuşmazlıklar hakkında tartışır. | 12, 16, 9 | A |
İdari uyuşmazlıkları çözer. | 16, 9 | A |
İdari yargıda kanun yollarını değerlendirir. | 16, 9 | A |
.İdari yargıda kanun yollarını açıklar. | 16, 9 | A |
İdari yargıda kanun yollarını ayırt eder. | 13, 16, 9 | A |
İdari yargıda kanun yollarının etkinliğini değerlendirir. | 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Bölüm Bir Okuma |
2 | Yargı Düzenleri ve İdari Yargının Görev Alanı | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Bölüm Bir Okuma |
3 | İdari Yargı Teşkilatı | Şeref Gözübüyük & Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt-2, İdari Yargılama Hukuku, Turhan Kitabevi 2022. Bölüm Bir Okuma |
4 | İdari Dava Türleri | 2577 sayılı Kanun madde 2 okuma |
5 | İdari Dava Türleri | 2577 sayılı Kanun madde 2 okuma |
6 | İdari Dava Türleri | 2577 sayılı Kanun madde 2 okuma |
7 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi | 2577 sayılı Kanun madde 14 ve 15 okuma |
8 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi | 2577 sayılı Kanun madde 14 ve 15 okuma |
9 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi | 2577 sayılı Kanun madde 14 ve 15 okuma |
10 | İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları | 2577 sayılı Kanun madde 45-55 okuma |
11 | İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları | 2577 sayılı Kanun madde 45-55 okuma |
12 | İdari Yargı Kararlarının Uygulanması | 2577 sayılı Kanun madde 38 okuma |
13 | İdarenin Sorumluluğu | İdare Hukuku, Gül Üstün, H. Eyüp Özdemir, Melikşah Yasin, Nur Karan, Özge Okay Tekinsoy, Turan Yıldırım, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul 2020. Yedinci Kısım okuma. |
14 | İdarenin Sorumluluğu | İdare Hukuku, Gül Üstün, H. Eyüp Özdemir, Melikşah Yasin, Nur Karan, Özge Okay Tekinsoy, Turan Yıldırım, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul 2020. Yedinci Kısım okuma. |
Kaynak |
Turan Yıldırım & Gül Fiş Üstün, Açıklamalı-Notlu İdari Yargılama Usulü Kanunu, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul 2020. 2577 sayılı Kanun. 2576 sayılı Kanun. 2575 sayılı Kanun. Ve sair mevzuat |
Turan Yıldırım- Hüseyin Melih Çakır, İdare Hukuku- İdari Yargı Ders Notları, İstanbul: On İki Levha Yay., 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | |||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | X | |||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | X | |||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | X | |||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | X | |||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | X | |||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |