Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTEGRATİF TIP BİLİMLERİ IV-Bahar Dönemi32+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin YardımcılarıDr. Öğr.Üye. Ali Timuçin Atayoğlu
Dersin AmacıKupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerinin tanımlarını yapmak; tarihçeleri hakkında bilgilendirmek, ilgili temel kavram ve prensipleri belirtmek ve örnek bilimsel çalışmalardan haberdar etmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kupaterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Kupaterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Kupaterapide Endikasyonlar ve Kontrendikasyonlar,Kupaterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Mezoterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Mezoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Mezoterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Ara sınav,Proloterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Proloterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Ozonterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Ozonterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Ozonterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Nöralterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Nöral Terapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerini tanımlar.10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerinin tarihçeleri hakkında bilgi sahibi olur.10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemleri ile ilgili temel kavram ve uygulama prensiplerini bilir.10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemleri üzerine örnek bilimsel çalışmalardan haberdar olur.10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kupaterapinin Tanımı ve Tarihçesiİlgili kaynağın okunması.
2Kupaterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizmasıİlgili kaynağın okunması.
3Kupaterapide Endikasyonlar ve Kontrendikasyonlarİlgili kaynağın okunması.
4Kupaterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
5Mezoterapinin Tanımı ve Tarihçesiİlgili kaynağın okunması.
6Mezoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizmasıİlgili kaynağın okunması.
7Mezoterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
8Ara sınav
9Proloterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizmasıİlgili kaynağın okunması.
10Proloterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
11Ozonterapinin Tanımı ve Tarihçesiİlgili kaynağın okunması.
12Ozonterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizmasıİlgili kaynağın okunması.
13Ozonterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
14Nöralterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizmasıİlgili kaynağın okunması.
15Nöral Terapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
16Genel sınav
Kaynak
1. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141027-3.htm) 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190309-2.htm) 3. Öğretim elemanının ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTEGRATİF TIP BİLİMLERİ IV-Bahar Dönemi32+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin YardımcılarıDr. Öğr.Üye. Ali Timuçin Atayoğlu
Dersin AmacıKupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerinin tanımlarını yapmak; tarihçeleri hakkında bilgilendirmek, ilgili temel kavram ve prensipleri belirtmek ve örnek bilimsel çalışmalardan haberdar etmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kupaterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Kupaterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Kupaterapide Endikasyonlar ve Kontrendikasyonlar,Kupaterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Mezoterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Mezoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Mezoterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Ara sınav,Proloterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Proloterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Ozonterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Ozonterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Ozonterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Nöralterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Nöral Terapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerini tanımlar.10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerinin tarihçeleri hakkında bilgi sahibi olur.10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemleri ile ilgili temel kavram ve uygulama prensiplerini bilir.10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemleri üzerine örnek bilimsel çalışmalardan haberdar olur.10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kupaterapinin Tanımı ve Tarihçesiİlgili kaynağın okunması.
2Kupaterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizmasıİlgili kaynağın okunması.
3Kupaterapide Endikasyonlar ve Kontrendikasyonlarİlgili kaynağın okunması.
4Kupaterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
5Mezoterapinin Tanımı ve Tarihçesiİlgili kaynağın okunması.
6Mezoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizmasıİlgili kaynağın okunması.
7Mezoterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
8Ara sınav
9Proloterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizmasıİlgili kaynağın okunması.
10Proloterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
11Ozonterapinin Tanımı ve Tarihçesiİlgili kaynağın okunması.
12Ozonterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizmasıİlgili kaynağın okunması.
13Ozonterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
14Nöralterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizmasıİlgili kaynağın okunması.
15Nöral Terapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
16Genel sınav
Kaynak
1. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141027-3.htm) 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190309-2.htm) 3. Öğretim elemanının ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07