Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTEGRATİF TIP BİLİMLERİ IV | - | Bahar Dönemi | 32+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr.Üye. Ali Timuçin Atayoğlu |
Dersin Amacı | Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerinin tanımlarını yapmak; tarihçeleri hakkında bilgilendirmek, ilgili temel kavram ve prensipleri belirtmek ve örnek bilimsel çalışmalardan haberdar etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kupaterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Kupaterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Kupaterapide Endikasyonlar ve Kontrendikasyonlar,Kupaterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Mezoterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Mezoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Mezoterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Ara sınav,Proloterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Proloterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Ozonterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Ozonterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Ozonterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Nöralterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Nöral Terapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerinin tarihçeleri hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemleri ile ilgili temel kavram ve uygulama prensiplerini bilir. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemleri üzerine örnek bilimsel çalışmalardan haberdar olur. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kupaterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Kupaterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Kupaterapide Endikasyonlar ve Kontrendikasyonlar | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Kupaterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Mezoterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Mezoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Mezoterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Proloterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Proloterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Ozonterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Ozonterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Ozonterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Nöralterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Nöral Terapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
1. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141027-3.htm) 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190309-2.htm) 3. Öğretim elemanının ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTEGRATİF TIP BİLİMLERİ IV | - | Bahar Dönemi | 32+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr.Üye. Ali Timuçin Atayoğlu |
Dersin Amacı | Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerinin tanımlarını yapmak; tarihçeleri hakkında bilgilendirmek, ilgili temel kavram ve prensipleri belirtmek ve örnek bilimsel çalışmalardan haberdar etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kupaterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Kupaterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Kupaterapide Endikasyonlar ve Kontrendikasyonlar,Kupaterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Mezoterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Mezoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Mezoterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Ara sınav,Proloterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Proloterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Ozonterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Ozonterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Ozonterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Nöralterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Nöral Terapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemlerinin tarihçeleri hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemleri ile ilgili temel kavram ve uygulama prensiplerini bilir. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Kupaterapi, Mezoterapi, Proloterapi, Ozonterapi ve Nöralterapi yöntemleri üzerine örnek bilimsel çalışmalardan haberdar olur. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kupaterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Kupaterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Kupaterapide Endikasyonlar ve Kontrendikasyonlar | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Kupaterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Mezoterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Mezoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Mezoterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Proloterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Proloterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Ozonterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Ozonterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Ozonterapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Nöralterapinin Tanımı, Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Nöral Terapide Uygulama Prensipleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
1. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141027-3.htm) 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190309-2.htm) 3. Öğretim elemanının ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |