Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI-Senelik41+0-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nalan KARABAYIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Dr.Öğr.Üye. Hülya BİLGEN, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU
Dersin Yardımcıları Prof. Dr. Ayhan TAŞTEKİN • Prof. Dr. Volkan TUZCU • Prof. Dr. Sema ANAK • Prof. Dr. Gökhan BAYSOY • Prof. Dr. Murat ELLİ • Prof. Dr. Kürşad AYDIN • Prof. Dr. Celal AKDENİZ • Prof. Dr. Sedat ÖKTEM • Prof. Dr. Servet Erdal ADAL • Prof. Dr. İlke ÖZAHİ İPEK • Prof. Dr. Abdullah ERDEM • Prof. Dr. Cihangir AKGÜN • Prof. Dr. Önder YAVAŞCAN • Prof. Dr. Mesut OKUR • Prof. Dr. Fatma Gamze DEMİREL • Prof Dr Nalan Karabayır. Prof. Dr. Zeynep ATAY • Doç. Dr. Fırat ERDOĞAN • Doç. Dr. Yasemin TOPÇU • Doç. Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU • Dr. Öğr. Üyesi Hayrettin TEMEL • Dr. Öğr. Üyesi Leyla TELHAN • Dr. Öğr. Üyesi Yöntem YAMAN
Dersin AmacıÇocukların optimal büyüme ve gelişmeyi sağlayabilmesi ve çocukların önemli sağlık sorunları ile başa çıkabilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anemia
,Büyüme ve Gelişme -1
Büyüme ve Gelişme -2
Büyüme ve Gelişme-3 ,Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Kan Transfüzyonu
Lenfadenopati ve Karında kitle
Çocuklarda deri döküntüleri
Anemi,Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları

,İmmunolojiye giriş-1
İmmunolojiye giriş-2
Aşırı duyarlılık reaksiyonları,Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene,Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus
Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus
Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz,Kardiyovasküler hastalıklarda öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Konjenital kalp hastalıkları Fetal dolaşım Kalp yetmezliği Çocukluk çağında EKG değerlendirmesi Solunum sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri-; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuklarda öykü alma özelliklerini tanımlar. 16, 9C
Normal ve patolojik fizik muayene bulgularını tanır. 16, 9C
Sağkalım ile ilişkili faktörleri analiz eder.16, 9C
Yenidoğan sarılıklarının nedenlerini tanımlar.
Yenidoğan sarılıklarının yönetim ilkelerini tanımlar.
Büyüme ve gelişme fizyolojisinin özelliklerini tanımlar.
Büyüme ve gelişme sorunlarını analiz eder.
Hematolojik hastalıklarda öykü ve fizik muayene özelliklerini tanımlar.
Çocuklarda lenfadeopati ilişkili patolojik durumları tanır.
Çocuklarda karında kitle ile ilişkili patolojik durumları analiz eder.
Çocuklarda görülen aneminin nedenlerini ve yönetimini tanımlar.
Kanama ve pıhtılaşma bozukluklarını analiz eder.
Aşırı duyarlılık tiplerini tanımlar.
Alerjik hastalıklarda öykü ve fizik muayene özelliklerini tanımlar.
Endokrin hastalıklarda öykü alma ve fizki muayene özelliklerini tanımlar.
Hipotalamus ve hipofiz hastalıkların özelliklerini tanır.
Hipotalamus ve hipofiz hastalıklarının tedavi yöntemlerini sıralar.
Çocuklarda kemik sağlığını etkileyen durumları sıralar.
Çocuklarda kemik sağlığı sorunlarını analiz eder.
Çocuklarda görülen kalp hastalıklarının bulgularını tanır.
Nöroloji sistem hastalıkarının bulgularını tanır.
Sindirim Sistemin öykü ve fizk muayene özelliklerini tanımlar.
Hepatosplenomegali nedenlerini sıralar.
Çocuklarda görülen böbrek hastalıkları bulgularını tanır.
Çocuklarda görülen kromozom hastalıklarının özelliklerini tanımlar
Otizm, dikkat eksikliği ve enüresis bulgularını tanır.
Çocuklarda sık görülen romatolojik hastalıkların bulgularını tanır.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anemia
2Büyüme ve Gelişme -1
Büyüme ve Gelişme -2
Büyüme ve Gelişme-3
3Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Kan Transfüzyonu
Lenfadenopati ve Karında kitle
Çocuklarda deri döküntüleri
Anemi
4Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları

5İmmunolojiye giriş-1
İmmunolojiye giriş-2
Aşırı duyarlılık reaksiyonları
6Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene
7Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus
Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus
Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz
8Kardiyovasküler hastalıklarda öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Konjenital kalp hastalıkları Fetal dolaşım Kalp yetmezliği Çocukluk çağında EKG değerlendirmesi Solunum sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri-
Kaynak
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL Çocuk Göğüs Hastalıkları- Prof. Dr. Elif Dağlı, Doç. Dr. Fazilet Karakoç
Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati717
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14444
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)87
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(87/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI-Senelik41+0-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nalan KARABAYIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Dr.Öğr.Üye. Hülya BİLGEN, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU
Dersin Yardımcıları Prof. Dr. Ayhan TAŞTEKİN • Prof. Dr. Volkan TUZCU • Prof. Dr. Sema ANAK • Prof. Dr. Gökhan BAYSOY • Prof. Dr. Murat ELLİ • Prof. Dr. Kürşad AYDIN • Prof. Dr. Celal AKDENİZ • Prof. Dr. Sedat ÖKTEM • Prof. Dr. Servet Erdal ADAL • Prof. Dr. İlke ÖZAHİ İPEK • Prof. Dr. Abdullah ERDEM • Prof. Dr. Cihangir AKGÜN • Prof. Dr. Önder YAVAŞCAN • Prof. Dr. Mesut OKUR • Prof. Dr. Fatma Gamze DEMİREL • Prof Dr Nalan Karabayır. Prof. Dr. Zeynep ATAY • Doç. Dr. Fırat ERDOĞAN • Doç. Dr. Yasemin TOPÇU • Doç. Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU • Dr. Öğr. Üyesi Hayrettin TEMEL • Dr. Öğr. Üyesi Leyla TELHAN • Dr. Öğr. Üyesi Yöntem YAMAN
Dersin AmacıÇocukların optimal büyüme ve gelişmeyi sağlayabilmesi ve çocukların önemli sağlık sorunları ile başa çıkabilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anemia
,Büyüme ve Gelişme -1
Büyüme ve Gelişme -2
Büyüme ve Gelişme-3 ,Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Kan Transfüzyonu
Lenfadenopati ve Karında kitle
Çocuklarda deri döküntüleri
Anemi,Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları

,İmmunolojiye giriş-1
İmmunolojiye giriş-2
Aşırı duyarlılık reaksiyonları,Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene,Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus
Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus
Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz,Kardiyovasküler hastalıklarda öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Konjenital kalp hastalıkları Fetal dolaşım Kalp yetmezliği Çocukluk çağında EKG değerlendirmesi Solunum sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri-; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuklarda öykü alma özelliklerini tanımlar. 16, 9C
Normal ve patolojik fizik muayene bulgularını tanır. 16, 9C
Sağkalım ile ilişkili faktörleri analiz eder.16, 9C
Yenidoğan sarılıklarının nedenlerini tanımlar.
Yenidoğan sarılıklarının yönetim ilkelerini tanımlar.
Büyüme ve gelişme fizyolojisinin özelliklerini tanımlar.
Büyüme ve gelişme sorunlarını analiz eder.
Hematolojik hastalıklarda öykü ve fizik muayene özelliklerini tanımlar.
Çocuklarda lenfadeopati ilişkili patolojik durumları tanır.
Çocuklarda karında kitle ile ilişkili patolojik durumları analiz eder.
Çocuklarda görülen aneminin nedenlerini ve yönetimini tanımlar.
Kanama ve pıhtılaşma bozukluklarını analiz eder.
Aşırı duyarlılık tiplerini tanımlar.
Alerjik hastalıklarda öykü ve fizik muayene özelliklerini tanımlar.
Endokrin hastalıklarda öykü alma ve fizki muayene özelliklerini tanımlar.
Hipotalamus ve hipofiz hastalıkların özelliklerini tanır.
Hipotalamus ve hipofiz hastalıklarının tedavi yöntemlerini sıralar.
Çocuklarda kemik sağlığını etkileyen durumları sıralar.
Çocuklarda kemik sağlığı sorunlarını analiz eder.
Çocuklarda görülen kalp hastalıklarının bulgularını tanır.
Nöroloji sistem hastalıkarının bulgularını tanır.
Sindirim Sistemin öykü ve fizk muayene özelliklerini tanımlar.
Hepatosplenomegali nedenlerini sıralar.
Çocuklarda görülen böbrek hastalıkları bulgularını tanır.
Çocuklarda görülen kromozom hastalıklarının özelliklerini tanımlar
Otizm, dikkat eksikliği ve enüresis bulgularını tanır.
Çocuklarda sık görülen romatolojik hastalıkların bulgularını tanır.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anemia
2Büyüme ve Gelişme -1
Büyüme ve Gelişme -2
Büyüme ve Gelişme-3
3Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Kan Transfüzyonu
Lenfadenopati ve Karında kitle
Çocuklarda deri döküntüleri
Anemi
4Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları

5İmmunolojiye giriş-1
İmmunolojiye giriş-2
Aşırı duyarlılık reaksiyonları
6Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene
7Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri
Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus
Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus
Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz
8Kardiyovasküler hastalıklarda öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Konjenital kalp hastalıkları Fetal dolaşım Kalp yetmezliği Çocukluk çağında EKG değerlendirmesi Solunum sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri-
Kaynak
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL Çocuk Göğüs Hastalıkları- Prof. Dr. Elif Dağlı, Doç. Dr. Fazilet Karakoç
Ders sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07