Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FARMAKOLOJİ | - | Senelik | 24+0 | - | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Amina Mahdy SALLAM, Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, ilaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik ve farmakogenetik özelliklerinin öğrenilmesi; otakoidler ve antimikrobiyal ilaçlar hakkında bilgi edinilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Farmakolojiye Giriş, Yeni İlaçların Farmakolojik Değerlendirmesi, İlaçların Absorbsiyonu, İlaçların Dağılımı, İlaçların Metabolizması, Histamin, Serotonin, Otakoidler, Yeni İlaçların Klinik Değerlendirmesi., İlaçların Toksik Tesirleri, Farmakogenetik, Eikozanoidler, Peptid Yapılı Otakoidler ve Nitrik Oksid, İlaçların Uygulama Yolları, Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları.,İlaçların Atılımı, İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler, İlaçların Farmasötik Şekilleri, İlaç-Reseptör İlişkisi, Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri.,Doz-Konsantrasyon-Etki ilişkisi, İlaçların Etki Mekanizmaları.,Anemilerin Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, İmmunomodülatör İlaçlar, Kanser Tedavisinin Farmakolojik Esasları ve Antineoplastik İlaçlar.,Antimikrobiyal Kemoterapötiklerin Genel Özellikleri, Farmakodinamik İlaç Etkileşmeleri, Farmakokinetik İlaç Etkileşmeleri.,Monobaktamlar, Beta-Laktamaz İnhibitörleri, Karbapenemler ve Vankomisin, Penisilinler ve Sefalosporinler.,Antimikobakteriyel İlaçlar, Dar spektrumlu ve anti-anaerobik ilaçlar, Aminoglikozitler.,Sülfonamidler ve Ko-Trimoksazol, Tetrasiklin, Kloramfenikol, Florokinolonlar ve Makrolidler, Antiviral ilaçlar, Antifungal İlaçlar.,Anti-protozoal ilaçlar, Antihelmintik ilaçlar, Ektoparaziter ilaçlar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Farmakolojinin temel konularını değerlendirebilecektir. 1.1.İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar. 1.2.İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik işlevlerini açıklar. 1.3.İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini özetler. | 12, 16, 19, 4, 9 | A |
2. İlaç toksisitesi ve suistimalini değerlendirebilecektir. 2.1.İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini tanımlar. 2.2.İlaç toksisitesini ve bunların mekanizmalarını açıklar. 2.3.İlaç toksisitesine ve ilaç suistimaline örnekler verir. | 16, 19, 4, 9 | A |
3. Santral sinir sistemi ilaçlarını değerlendirebilecektir. 3.1.Santral sinir sistemi ilaçlarının farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar. 3.2.Santral sinir sistemi ilaçlarının etki mekanizmalarını açıklar. 3.3.Santral sinir sistemi ilaçlarına örnekler verir. | 12, 16, 19, 4, 9 | A |
4. Analjezik, antiinflamatuvar ve anestezik ilaçları değerlendirir. 4.1.Analjezik, antiinflamatuvar ve anestezik ilaçların farmakodinamik özelliklerini özetler. 4.2.Bu ilaçların etki mekanizmalarını yorumlar. 4.3.Bu ilaçlara örnekler verir. | 12, 16, 19, 4, 9 | A |
5. Otonom sinir sistemi ilaçlarının farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini açıklayabilecek, yan etki profillerini ve ilaç etkileşimlerini tartışabilecektir. 5.1.Otonom sinir sistemi ilaçlarının farmakodinamik özelliklerini, yan etkilerini, kontrendikasyonlarını ve diğer ilaçlarla etkileşimlerini özetler. 5.2.Otonom sinir sistemi ilaçlarının etki mekanizmalarını yorumlar. 5.3.Otonom sinir sistemi ilaçlarına örnekler verir. | 12, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
6. Endokrin, Kardiyovasküler, solunum ve sindirim sistemi ilaçlarının farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini açıklayabilecek, yan etki profillerini, kontrendikasyonlarını ve ilaç etkileşimlerini tartışabilecektir. 6.1. Endokrin, Kardiyovasküler, solunum ve sindirim sistemi ilaçlarının farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini özetler. 6.2. Endokrin, Kardiyovasküler, solunum ve sindirim sistemi ilaçlarının etki mekanizmalarını yorumlar. 6.3. Endokrin, Kardiyovasküler, solunum ve sindirim sistemi ilaçlarına örnekler verir. | 12, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farmakolojiye Giriş, Yeni İlaçların Farmakolojik Değerlendirmesi, İlaçların Absorbsiyonu, İlaçların Dağılımı, İlaçların Metabolizması, Histamin, Serotonin, Otakoidler, Yeni İlaçların Klinik Değerlendirmesi. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
2 | İlaçların Toksik Tesirleri, Farmakogenetik, Eikozanoidler, Peptid Yapılı Otakoidler ve Nitrik Oksid, İlaçların Uygulama Yolları, Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
3 | İlaçların Atılımı, İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler, İlaçların Farmasötik Şekilleri, İlaç-Reseptör İlişkisi, Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
4 | Doz-Konsantrasyon-Etki ilişkisi, İlaçların Etki Mekanizmaları. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
5 | Anemilerin Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, İmmunomodülatör İlaçlar, Kanser Tedavisinin Farmakolojik Esasları ve Antineoplastik İlaçlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
6 | Antimikrobiyal Kemoterapötiklerin Genel Özellikleri, Farmakodinamik İlaç Etkileşmeleri, Farmakokinetik İlaç Etkileşmeleri. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
7 | Monobaktamlar, Beta-Laktamaz İnhibitörleri, Karbapenemler ve Vankomisin, Penisilinler ve Sefalosporinler. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
8 | Antimikobakteriyel İlaçlar, Dar spektrumlu ve anti-anaerobik ilaçlar, Aminoglikozitler. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
9 | Sülfonamidler ve Ko-Trimoksazol, Tetrasiklin, Kloramfenikol, Florokinolonlar ve Makrolidler, Antiviral ilaçlar, Antifungal İlaçlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
10 | Anti-protozoal ilaçlar, Antihelmintik ilaçlar, Ektoparaziter ilaçlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
Kaynak |
Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York.; Katzung & Trevor: Pharmacology, Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 12 | 2 | 24 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 42 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FARMAKOLOJİ | - | Senelik | 24+0 | - | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Amina Mahdy SALLAM, Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, ilaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik ve farmakogenetik özelliklerinin öğrenilmesi; otakoidler ve antimikrobiyal ilaçlar hakkında bilgi edinilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Farmakolojiye Giriş, Yeni İlaçların Farmakolojik Değerlendirmesi, İlaçların Absorbsiyonu, İlaçların Dağılımı, İlaçların Metabolizması, Histamin, Serotonin, Otakoidler, Yeni İlaçların Klinik Değerlendirmesi., İlaçların Toksik Tesirleri, Farmakogenetik, Eikozanoidler, Peptid Yapılı Otakoidler ve Nitrik Oksid, İlaçların Uygulama Yolları, Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları.,İlaçların Atılımı, İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler, İlaçların Farmasötik Şekilleri, İlaç-Reseptör İlişkisi, Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri.,Doz-Konsantrasyon-Etki ilişkisi, İlaçların Etki Mekanizmaları.,Anemilerin Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, İmmunomodülatör İlaçlar, Kanser Tedavisinin Farmakolojik Esasları ve Antineoplastik İlaçlar.,Antimikrobiyal Kemoterapötiklerin Genel Özellikleri, Farmakodinamik İlaç Etkileşmeleri, Farmakokinetik İlaç Etkileşmeleri.,Monobaktamlar, Beta-Laktamaz İnhibitörleri, Karbapenemler ve Vankomisin, Penisilinler ve Sefalosporinler.,Antimikobakteriyel İlaçlar, Dar spektrumlu ve anti-anaerobik ilaçlar, Aminoglikozitler.,Sülfonamidler ve Ko-Trimoksazol, Tetrasiklin, Kloramfenikol, Florokinolonlar ve Makrolidler, Antiviral ilaçlar, Antifungal İlaçlar.,Anti-protozoal ilaçlar, Antihelmintik ilaçlar, Ektoparaziter ilaçlar.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Farmakolojinin temel konularını değerlendirebilecektir. 1.1.İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar. 1.2.İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik işlevlerini açıklar. 1.3.İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini özetler. | 12, 16, 19, 4, 9 | A |
2. İlaç toksisitesi ve suistimalini değerlendirebilecektir. 2.1.İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini tanımlar. 2.2.İlaç toksisitesini ve bunların mekanizmalarını açıklar. 2.3.İlaç toksisitesine ve ilaç suistimaline örnekler verir. | 16, 19, 4, 9 | A |
3. Santral sinir sistemi ilaçlarını değerlendirebilecektir. 3.1.Santral sinir sistemi ilaçlarının farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar. 3.2.Santral sinir sistemi ilaçlarının etki mekanizmalarını açıklar. 3.3.Santral sinir sistemi ilaçlarına örnekler verir. | 12, 16, 19, 4, 9 | A |
4. Analjezik, antiinflamatuvar ve anestezik ilaçları değerlendirir. 4.1.Analjezik, antiinflamatuvar ve anestezik ilaçların farmakodinamik özelliklerini özetler. 4.2.Bu ilaçların etki mekanizmalarını yorumlar. 4.3.Bu ilaçlara örnekler verir. | 12, 16, 19, 4, 9 | A |
5. Otonom sinir sistemi ilaçlarının farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini açıklayabilecek, yan etki profillerini ve ilaç etkileşimlerini tartışabilecektir. 5.1.Otonom sinir sistemi ilaçlarının farmakodinamik özelliklerini, yan etkilerini, kontrendikasyonlarını ve diğer ilaçlarla etkileşimlerini özetler. 5.2.Otonom sinir sistemi ilaçlarının etki mekanizmalarını yorumlar. 5.3.Otonom sinir sistemi ilaçlarına örnekler verir. | 12, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
6. Endokrin, Kardiyovasküler, solunum ve sindirim sistemi ilaçlarının farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini açıklayabilecek, yan etki profillerini, kontrendikasyonlarını ve ilaç etkileşimlerini tartışabilecektir. 6.1. Endokrin, Kardiyovasküler, solunum ve sindirim sistemi ilaçlarının farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini özetler. 6.2. Endokrin, Kardiyovasküler, solunum ve sindirim sistemi ilaçlarının etki mekanizmalarını yorumlar. 6.3. Endokrin, Kardiyovasküler, solunum ve sindirim sistemi ilaçlarına örnekler verir. | 12, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farmakolojiye Giriş, Yeni İlaçların Farmakolojik Değerlendirmesi, İlaçların Absorbsiyonu, İlaçların Dağılımı, İlaçların Metabolizması, Histamin, Serotonin, Otakoidler, Yeni İlaçların Klinik Değerlendirmesi. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
2 | İlaçların Toksik Tesirleri, Farmakogenetik, Eikozanoidler, Peptid Yapılı Otakoidler ve Nitrik Oksid, İlaçların Uygulama Yolları, Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
3 | İlaçların Atılımı, İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler, İlaçların Farmasötik Şekilleri, İlaç-Reseptör İlişkisi, Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
4 | Doz-Konsantrasyon-Etki ilişkisi, İlaçların Etki Mekanizmaları. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
5 | Anemilerin Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, İmmunomodülatör İlaçlar, Kanser Tedavisinin Farmakolojik Esasları ve Antineoplastik İlaçlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
6 | Antimikrobiyal Kemoterapötiklerin Genel Özellikleri, Farmakodinamik İlaç Etkileşmeleri, Farmakokinetik İlaç Etkileşmeleri. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
7 | Monobaktamlar, Beta-Laktamaz İnhibitörleri, Karbapenemler ve Vankomisin, Penisilinler ve Sefalosporinler. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
8 | Antimikobakteriyel İlaçlar, Dar spektrumlu ve anti-anaerobik ilaçlar, Aminoglikozitler. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
9 | Sülfonamidler ve Ko-Trimoksazol, Tetrasiklin, Kloramfenikol, Florokinolonlar ve Makrolidler, Antiviral ilaçlar, Antifungal İlaçlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
10 | Anti-protozoal ilaçlar, Antihelmintik ilaçlar, Ektoparaziter ilaçlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
Kaynak |
Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York.; Katzung & Trevor: Pharmacology, Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |