Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ-Senelik41+18-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Süleyman YILDIRIM
Dersi VerenlerProf.Dr. Süleyman YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, enfeksiyon etkeni olabilen bakterileri, yaptıkları hastalıkları mikrobiyolojik özellikleri ile açıklamak; mikrobiyoloji laboratuvarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibi olmak; immün sistemin organları, hücreleriyle ve molekülleriyle çalışma yöntemini, immün sistemden kaynaklanabilecek patolojik tabloları öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Gram-Pozitif Koklar,Gram-Negatif Koklar,Gram-Pozitif Basiller,Gram-Negatif Basiller (Enterobacteriacea),LAB: Bakterilerin Ayrımı , Tanı Testleri Ve Preparat İnceleme (Gram Pozitif-Negatif, Kok-Basil),Gram-Negatif Aerobik Basiller ,Anaeroplar, Actinomyces’ler, Mycobacteria Ve Mycoplasma,Spirochete, Rickettsial Ve Chlamydial Patojenler,LAB: Bakterilerin Ayrımı, Tanı Testleri Ve Preparat İnceleme (Anaeroplar, Actinomyces’ler, Mycobacteria, Mycoplasma Ve Treponema),Konak Mikroorganizma İlişkileri: İmmünite ve Enfeksiyon, Konağın Savunma Mekanizmaları,Konağın Savunma Mekanizmaları,Konağın Savunma Mekanizmaları, İmmün Yetmezlik ve Otoimmünite,Aşırı İmmünite, Kanser ve Transplantasyon İmmünite; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Gram-pozitif ve gram-negatif koklar ve basiller arasında ayrım yapar ve bu bakteri gruplarının morfolojik özelliklerini ve patogenezini ifade eder16, 37, 9A, D
2. Bazı patojen bakterilerin nasıl bulaştığını açıklar ve hastalığa neden olma mekanizmalarını ana hatlarıyla belirtir.
3. Klinik vaka sorularını analiz eder ve bulaşıcı hastalıktan sorumlu patojen bakteriyi tanımlar.
4. Hedeflenen bakteri gruplarına özgü antimikrobiyal duyarlılık testi sonuçlarının doğru yorumlanmasının yanı sıra kültür ve tanımlama tekniklerinde uygulamalı deneyim yoluyla laboratuvar yeteneklerini gösterir
5. Doğal immünitenin işleyiş mekanizmalarını ve Adaptif immün sistemin yapısını, antijen ve antikorları açıklar
6. B ve T hücreleri ve humoral bağışıklık mekanizmalarını açıklar
7. Aşıları tanımlar ve kabul edilebilir risklerini tartışır
8. Otoimmün hastalıkları ile Allerji ve aşırı duyarlılık hastalıklarının mekanizmalarını açıklar
9. Tümör ve transplantasyon immünolojisi işleyiş mekanizmalarını açıklar
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gram-Pozitif Koklar
2Gram-Negatif Koklar
3Gram-Pozitif Basiller
4Gram-Negatif Basiller (Enterobacteriacea)
5LAB: Bakterilerin Ayrımı , Tanı Testleri Ve Preparat İnceleme (Gram Pozitif-Negatif, Kok-Basil)
6Gram-Negatif Aerobik Basiller
7Anaeroplar, Actinomyces’ler, Mycobacteria Ve Mycoplasma
8Spirochete, Rickettsial Ve Chlamydial Patojenler
9LAB: Bakterilerin Ayrımı, Tanı Testleri Ve Preparat İnceleme (Anaeroplar, Actinomyces’ler, Mycobacteria, Mycoplasma Ve Treponema)
10Konak Mikroorganizma İlişkileri: İmmünite ve Enfeksiyon, Konağın Savunma Mekanizmaları
11Konağın Savunma Mekanizmaları
12Konağın Savunma Mekanizmaları, İmmün Yetmezlik ve Otoimmünite
13Aşırı İmmünite, Kanser ve Transplantasyon İmmünite
Kaynak
1. Jawetz, Melnick, & Adelberg’s Medical Microbiology 28th edt. McGraw-Hill Education; 2019. 2. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 8th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati18236
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ-Senelik41+18-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Süleyman YILDIRIM
Dersi VerenlerProf.Dr. Süleyman YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, enfeksiyon etkeni olabilen bakterileri, yaptıkları hastalıkları mikrobiyolojik özellikleri ile açıklamak; mikrobiyoloji laboratuvarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibi olmak; immün sistemin organları, hücreleriyle ve molekülleriyle çalışma yöntemini, immün sistemden kaynaklanabilecek patolojik tabloları öğrenmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Gram-Pozitif Koklar,Gram-Negatif Koklar,Gram-Pozitif Basiller,Gram-Negatif Basiller (Enterobacteriacea),LAB: Bakterilerin Ayrımı , Tanı Testleri Ve Preparat İnceleme (Gram Pozitif-Negatif, Kok-Basil),Gram-Negatif Aerobik Basiller ,Anaeroplar, Actinomyces’ler, Mycobacteria Ve Mycoplasma,Spirochete, Rickettsial Ve Chlamydial Patojenler,LAB: Bakterilerin Ayrımı, Tanı Testleri Ve Preparat İnceleme (Anaeroplar, Actinomyces’ler, Mycobacteria, Mycoplasma Ve Treponema),Konak Mikroorganizma İlişkileri: İmmünite ve Enfeksiyon, Konağın Savunma Mekanizmaları,Konağın Savunma Mekanizmaları,Konağın Savunma Mekanizmaları, İmmün Yetmezlik ve Otoimmünite,Aşırı İmmünite, Kanser ve Transplantasyon İmmünite; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Gram-pozitif ve gram-negatif koklar ve basiller arasında ayrım yapar ve bu bakteri gruplarının morfolojik özelliklerini ve patogenezini ifade eder16, 37, 9A, D
2. Bazı patojen bakterilerin nasıl bulaştığını açıklar ve hastalığa neden olma mekanizmalarını ana hatlarıyla belirtir.
3. Klinik vaka sorularını analiz eder ve bulaşıcı hastalıktan sorumlu patojen bakteriyi tanımlar.
4. Hedeflenen bakteri gruplarına özgü antimikrobiyal duyarlılık testi sonuçlarının doğru yorumlanmasının yanı sıra kültür ve tanımlama tekniklerinde uygulamalı deneyim yoluyla laboratuvar yeteneklerini gösterir
5. Doğal immünitenin işleyiş mekanizmalarını ve Adaptif immün sistemin yapısını, antijen ve antikorları açıklar
6. B ve T hücreleri ve humoral bağışıklık mekanizmalarını açıklar
7. Aşıları tanımlar ve kabul edilebilir risklerini tartışır
8. Otoimmün hastalıkları ile Allerji ve aşırı duyarlılık hastalıklarının mekanizmalarını açıklar
9. Tümör ve transplantasyon immünolojisi işleyiş mekanizmalarını açıklar
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gram-Pozitif Koklar
2Gram-Negatif Koklar
3Gram-Pozitif Basiller
4Gram-Negatif Basiller (Enterobacteriacea)
5LAB: Bakterilerin Ayrımı , Tanı Testleri Ve Preparat İnceleme (Gram Pozitif-Negatif, Kok-Basil)
6Gram-Negatif Aerobik Basiller
7Anaeroplar, Actinomyces’ler, Mycobacteria Ve Mycoplasma
8Spirochete, Rickettsial Ve Chlamydial Patojenler
9LAB: Bakterilerin Ayrımı, Tanı Testleri Ve Preparat İnceleme (Anaeroplar, Actinomyces’ler, Mycobacteria, Mycoplasma Ve Treponema)
10Konak Mikroorganizma İlişkileri: İmmünite ve Enfeksiyon, Konağın Savunma Mekanizmaları
11Konağın Savunma Mekanizmaları
12Konağın Savunma Mekanizmaları, İmmün Yetmezlik ve Otoimmünite
13Aşırı İmmünite, Kanser ve Transplantasyon İmmünite
Kaynak
1. Jawetz, Melnick, & Adelberg’s Medical Microbiology 28th edt. McGraw-Hill Education; 2019. 2. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 8th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07