Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYA-Senelik42+12-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Sultan Sibel ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Doç.Dr. Saime BATIREL
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üyesi S.Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üyesi Perinur BOZAYKUT EKER
Dersin AmacıHemogram, hemostatik sistem,makromoleküllerin sindirimi,tükürük biyokimyası, endokrin sistem ve ürojenital sistemle ilgili biyokimyasal değişimleri ve ölçüm parametrelerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanizması.,Lipoprotein metabolizması,Hiperlipidemiler ve Ateroskleroz biyokimyası,Azotlu bileşikler ve genel sindirim / İnorganik maddelerin metabolizması,Lipidlerin sindirimi emilimi ve Metabolizma bozuklukları
,Serum lipidleri
,Karbonhidratların sindirimi emilimi / Karbonhidrat metabolizması bozuklukları,Gastrointestinal sistem fonksiyon testleri / Karaciğer fonksiyon testleri
,Diyetteki proteinler ve azot metabolizması / Amino asit metabolizması,Nükleotid metabolizması / Porfirinler ve safra pigmentleri ve Sarılıklar,Kan glukoz düzenleme mekanizmaları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Aneminin nedenlerini biyokimyasal açıdan değerlendirebilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.1.Eritrositlerin hücresel özelliklerini ve fonksiyonlarını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.2.Eritrosit hemoglobin arasındaki ilişkiyi ve ilişkinin bozulmasının patolojik sonuçlarını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.3.Laboratuarda eritrosit ve hemoglobin ölçümü yapar ve yorumlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.4.Vitaminlerin anemi ve sağlıktaki önemini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2-Hemostaz biyokimyasının kanama ve trombus yönünden değerlendirebilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.1.Hemostazda damar yapısının önemini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.2.Hemostazda trombositlerin ve pıhtılaşma proteinlerin ilişkisini tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.3.Hemostazda trombositler ve pıhtılaşma proteinlerinin laboratuarda değerlendirmesini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.4.Fibrinolitik sisstem ile hemostazın diğer parametreleri arasında ilişki kurar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3-Makromoleküllerin sindiriminde enzim ve hormonların biyokimyasal etkilerini değerlendirebilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4-Hormon yapısı ve etki mekanizmalarını hedef hücre ilişkilerini etkileşimlerini tartışabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
5-Böbrek ve idrar biyokimyasının biyokimyasını çözümleyecebilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.1.Böbrek fonksiyonlarının biyokimyasal olarak nasıl ölçülebileceğini tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
6-Hastalık tanısında biyokimyasal parametrelerin önemini açıklayacak ve tartışabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
7-Ateroskleroz ve hiperlipidemilerin önemini tartışabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
7.1.Ateroskleroz ve hiperlipidemi arasındaki ilişkiyi kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
7.2.Hiperlipidemi ve lipoproteinler arasında yorum yapar. 7.3. Hiperlipideminin laboratuar değerlendirilmesini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
7.4.Ateroskleroz, hiperlipidemi ve trombus ilişkisinin mekanizmasını anlar16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.1. Karbonhidratların sindirimindeki etkenleri tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.1. Steroid hormonların etki mekanizmasını kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.2. Proteinlerin sindirimindeki etkenleri tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.2. Böbreküstü hormonların etki mekanizmasını ve hedef hücrelerini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.3. Lipidlerin sindiriminideki etkenleri tanımlar .16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.3. Tiroid ve paratiroid hormonların etki mekanizmalarını kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.4. Sindirim sistemindeki bozuklukların nedenleri tanımlar, mekanizmalarlarını kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.4. Pankreas hormonlarının etki mekanizmasını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.5. Katekolaminlerin etkilerini ve özelliklerini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.2. Asid baz dengesinde böbreğin etkinliğini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.3. İdrarın kimyasal yapısını ve bu yapının biyokimyasal olarak nasıl değerlendirilebileceğini yorumlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.4. Makromoleküllerin idrardaki ürünlerinin neler olduğunu kavrar ve değerlendirir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
5.1. Kas ve kardiyak belirteçler arasında ilişki kurar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
5.2. Kemik hücrelerinin biyokimyasal değişimlerinnin neler olduğunu kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
5.3. Karaciğer biyokimyasını kavrar teşhisde kullanılacak biyokimyasal parametreleri kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
5.4 Kanser belirteçlerinin mekanizmalarını kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanizması.1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
2Lipoprotein metabolizması1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
3Hiperlipidemiler ve Ateroskleroz biyokimyası1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
4Azotlu bileşikler ve genel sindirim / İnorganik maddelerin metabolizması1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
5Lipidlerin sindirimi emilimi ve Metabolizma bozuklukları
1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
6Serum lipidleri
1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
7Karbonhidratların sindirimi emilimi / Karbonhidrat metabolizması bozuklukları1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
8Gastrointestinal sistem fonksiyon testleri / Karaciğer fonksiyon testleri
1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
9Diyetteki proteinler ve azot metabolizması / Amino asit metabolizması1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
10Nükleotid metabolizması / Porfirinler ve safra pigmentleri ve Sarılıklar1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
11Kan glukoz düzenleme mekanizmaları.1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
Kaynak
1.Biyokimya Laboratuvarı (Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli), 2.Kilinik Biyokimya (Nesrin Emekli, Türkan Yiğitbaşı), 3.Harper's Biochemistry, 4.Lehninger Principles of Biochemistry, 5.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15050
Rehberli Problem Çözme13030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)95
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(95/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYA-Senelik42+12-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Sultan Sibel ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Doç.Dr. Saime BATIREL
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üyesi S.Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üyesi Perinur BOZAYKUT EKER
Dersin AmacıHemogram, hemostatik sistem,makromoleküllerin sindirimi,tükürük biyokimyası, endokrin sistem ve ürojenital sistemle ilgili biyokimyasal değişimleri ve ölçüm parametrelerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanizması.,Lipoprotein metabolizması,Hiperlipidemiler ve Ateroskleroz biyokimyası,Azotlu bileşikler ve genel sindirim / İnorganik maddelerin metabolizması,Lipidlerin sindirimi emilimi ve Metabolizma bozuklukları
,Serum lipidleri
,Karbonhidratların sindirimi emilimi / Karbonhidrat metabolizması bozuklukları,Gastrointestinal sistem fonksiyon testleri / Karaciğer fonksiyon testleri
,Diyetteki proteinler ve azot metabolizması / Amino asit metabolizması,Nükleotid metabolizması / Porfirinler ve safra pigmentleri ve Sarılıklar,Kan glukoz düzenleme mekanizmaları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Aneminin nedenlerini biyokimyasal açıdan değerlendirebilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.1.Eritrositlerin hücresel özelliklerini ve fonksiyonlarını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.2.Eritrosit hemoglobin arasındaki ilişkiyi ve ilişkinin bozulmasının patolojik sonuçlarını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.3.Laboratuarda eritrosit ve hemoglobin ölçümü yapar ve yorumlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.4.Vitaminlerin anemi ve sağlıktaki önemini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2-Hemostaz biyokimyasının kanama ve trombus yönünden değerlendirebilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.1.Hemostazda damar yapısının önemini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.2.Hemostazda trombositlerin ve pıhtılaşma proteinlerin ilişkisini tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.3.Hemostazda trombositler ve pıhtılaşma proteinlerinin laboratuarda değerlendirmesini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.4.Fibrinolitik sisstem ile hemostazın diğer parametreleri arasında ilişki kurar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3-Makromoleküllerin sindiriminde enzim ve hormonların biyokimyasal etkilerini değerlendirebilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4-Hormon yapısı ve etki mekanizmalarını hedef hücre ilişkilerini etkileşimlerini tartışabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
5-Böbrek ve idrar biyokimyasının biyokimyasını çözümleyecebilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.1.Böbrek fonksiyonlarının biyokimyasal olarak nasıl ölçülebileceğini tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
6-Hastalık tanısında biyokimyasal parametrelerin önemini açıklayacak ve tartışabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
7-Ateroskleroz ve hiperlipidemilerin önemini tartışabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
7.1.Ateroskleroz ve hiperlipidemi arasındaki ilişkiyi kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
7.2.Hiperlipidemi ve lipoproteinler arasında yorum yapar. 7.3. Hiperlipideminin laboratuar değerlendirilmesini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
7.4.Ateroskleroz, hiperlipidemi ve trombus ilişkisinin mekanizmasını anlar16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.1. Karbonhidratların sindirimindeki etkenleri tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.1. Steroid hormonların etki mekanizmasını kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.2. Proteinlerin sindirimindeki etkenleri tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.2. Böbreküstü hormonların etki mekanizmasını ve hedef hücrelerini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.3. Lipidlerin sindiriminideki etkenleri tanımlar .16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.3. Tiroid ve paratiroid hormonların etki mekanizmalarını kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.4. Sindirim sistemindeki bozuklukların nedenleri tanımlar, mekanizmalarlarını kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.4. Pankreas hormonlarının etki mekanizmasını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.5. Katekolaminlerin etkilerini ve özelliklerini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.2. Asid baz dengesinde böbreğin etkinliğini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.3. İdrarın kimyasal yapısını ve bu yapının biyokimyasal olarak nasıl değerlendirilebileceğini yorumlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.4. Makromoleküllerin idrardaki ürünlerinin neler olduğunu kavrar ve değerlendirir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
5.1. Kas ve kardiyak belirteçler arasında ilişki kurar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
5.2. Kemik hücrelerinin biyokimyasal değişimlerinnin neler olduğunu kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
5.3. Karaciğer biyokimyasını kavrar teşhisde kullanılacak biyokimyasal parametreleri kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
5.4 Kanser belirteçlerinin mekanizmalarını kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanizması.1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
2Lipoprotein metabolizması1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
3Hiperlipidemiler ve Ateroskleroz biyokimyası1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
4Azotlu bileşikler ve genel sindirim / İnorganik maddelerin metabolizması1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
5Lipidlerin sindirimi emilimi ve Metabolizma bozuklukları
1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
6Serum lipidleri
1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
7Karbonhidratların sindirimi emilimi / Karbonhidrat metabolizması bozuklukları1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
8Gastrointestinal sistem fonksiyon testleri / Karaciğer fonksiyon testleri
1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
9Diyetteki proteinler ve azot metabolizması / Amino asit metabolizması1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
10Nükleotid metabolizması / Porfirinler ve safra pigmentleri ve Sarılıklar1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
11Kan glukoz düzenleme mekanizmaları.1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
Kaynak
1.Biyokimya Laboratuvarı (Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli), 2.Kilinik Biyokimya (Nesrin Emekli, Türkan Yiğitbaşı), 3.Harper's Biochemistry, 4.Lehninger Principles of Biochemistry, 5.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07