Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KALP-DAMAR VE SOLUNUM SİSTEMİ | - | Güz Dönemi | 134+38 | - | 14 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurulun amacı hekim adaylarına kalp-damar ve solunum sisteminin yapısı, gelişimi, işlevi ve işlev bozuklukları konusunda konularında bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; BİOFİZİK: kalp kas hücreleri yapısı ve fonksiyonları, analyz metodları anlamları (EEG, MRI, PET vs),FİZYOPATOLOJİ: aritmiler, kalp yetmezliği, kapak kalp hastalığı, coroner arter hastalığı, ateroskleroz, perikardiyal hastalığı, hipertensiyon vs, vaka tartışması,HİSTOLOJİ VE EMBRYOLOJİ: dolaşım sistemi gelişimi, kan hücreleri, hematopoez, lenfoid sistem,TIBBİ MİKROBİYOLOJİ: doğal ve adaptif immün sistemi, T ve B hücreleri gelişimi ve fonksyonları, immün tolerans ve otoimmün hastalığı, organ transplantasyon, kanser immünoloji, immün yetmezliği,ANATOMİ: kardiyovasküler sistem giriş, perikardiyum, kalp, klinik, fetal dolaşım, arcus aortae, aorta thoracica, mediastinum,FİZOLOJİ: kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi,BİYOKİMYA: kan glukoz düzenleme mekanizmaları, çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanisması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dolaşım sisteminin histolojik özelliklerini açıklar. | ||
Kalp duvarı, atrium, ventrikül ve kalp kapakçıklarını tanımlar. | ||
Kalbin tabakalarını sayar ve özelliklerini açıklar. | ||
Kalp kapakçıklarının histolojisini açıklar. | ||
Arter ve venlerin histolojisini tanımlar ve aralarındaki farkı açıklar. | ||
Kapiller tiplerinin özelliklerini ve bulundukları yerleri tanımlar. | ||
Lenfatik sistem histolojisini açıklar. | ||
Damarlarla ilgili klinik durumları değerlendirir. | ||
Dolaşım sistemi ile ilgili preparatları ve görüntüleri yorumlar. | ||
Kalbin ne zaman ve nereden gelişmeye başladığını açıklar. | ||
Kalp ve kan damarlarının erken gelişimini açıklar. | ||
Kalp gelişim safhalarını ayrıntılı olarak açıklar. | ||
İlkel kalbin bölmelenmesini açıklar. | ||
Kalp kapakçıklarının gelişimini açıklar. | ||
Kalp ve büyük damarların konjenital anomalilelerini sayabilecek ve tanımlar. | ||
Damarların gelişimini (anjiyogenesis) ve erişkinlerdeki damar gelişimini açıklar. | ||
Lenfatik sistemin gelişmesini açıklar. | ||
Klinikle ilgili problemleri yorumlar. | ||
Doğumdan evvelki hayatta kan yapım evrelerini sayar. | ||
Kemik iliği yapısını tanımlar. | ||
Eritropoiesis sırasında görülen hücreleri sayabilecek ve morfolojilerini açıklar. | ||
Eritropoiesisi etkileyen faktörleri sayar. | ||
Granülositlerin gelişimini açıklayabilecek ve bu süreçte görülen hücreleri tanımlar. | ||
Monositlerin gelişimini açıklar. | ||
Lenfositlerin gelişimini açıklar. | ||
Megakaryositleri tanımlayıp, trombosit gelişimini açıklar. | ||
İmmün sistemin yapısına katılan doku ve organları sayar. | ||
İmmün sistemin hücrelerini sayabilir açıklar. | ||
Lenf düğümlerinin histolojik yapısını ve fonksiyonlarını açıklar. | ||
Timusun histolojik yapısını ve fonksiyonlarını açıklar. | ||
Tonsillerin histolojik yapısını ve fonksiyonlarını açıklar. | ||
Dalağın histolojik yapısını ve fonksiyonlarını açıklar. | ||
Lenforetiküler organlar ile ilgili preparatları ve görüntüleri yorumlar. | ||
Lenfoid organların ne zaman ve nereden gelişmeye başladığını açıklar. | ||
Lenfoid organların gelişim safhalarını ayrıntılı olarak açıklar. | ||
Klinikle ilgili problemleri yorumlar. | ||
Solunum sistemi iletici kısım ve solunum kısmı farklarını sayar. | ||
Solunum epiteli hücrelerini sayıp açıklar. | ||
Nazal kavite, vestibulum nazi, regio respiratorya ve regio olfaktorya histolojisini açıklar. | ||
Paranazal sinuslar histolojik yapısını açıklar. | ||
Nazofarinks histolojik yapısını açıklar. | ||
Larinks histolojik yapısını açıklar. | ||
Epiglottis histolojik yapısını açıklar. | ||
Trakea, histolojik yapısını açıklar. | ||
Primer, sekonder ve tersiyer bronşların histolojik özelliklerini açıklar. | ||
Trakea ve bronş farklılıklarını sayar. | ||
Bronşiyoller, terminal ve respiratuvar bronşiyol histolojik yapısını açıklar. | ||
Bronş ve bronşiyol ayırımını yapar. | ||
Duktus ve sakkus alveolaris, alveol duvarı ve alveol hücrelerini açıklar. | ||
Kan hava bariyeri sayılıp özellikleri izah eder. | ||
Solunum sistemi ile ilgili organların mikroskobik görünümünü yorumlar. | ||
Nazal kavitelerin gelişimini açıklar. | ||
Solunum sistemi primordiyumunu tanımlar. | ||
Larinks ve Trakeanın gelişimini açıklar. | ||
Bronşların ve akciğerlerin gelişimini açıklar. | ||
Solunum sistemindeki konjenital malformasyonları sayar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BİOFİZİK: kalp kas hücreleri yapısı ve fonksiyonları, analyz metodları anlamları (EEG, MRI, PET vs) | |
2 | FİZYOPATOLOJİ: aritmiler, kalp yetmezliği, kapak kalp hastalığı, coroner arter hastalığı, ateroskleroz, perikardiyal hastalığı, hipertensiyon vs, vaka tartışması | |
3 | HİSTOLOJİ VE EMBRYOLOJİ: dolaşım sistemi gelişimi, kan hücreleri, hematopoez, lenfoid sistem | |
4 | TIBBİ MİKROBİYOLOJİ: doğal ve adaptif immün sistemi, T ve B hücreleri gelişimi ve fonksyonları, immün tolerans ve otoimmün hastalığı, organ transplantasyon, kanser immünoloji, immün yetmezliği | |
5 | ANATOMİ: kardiyovasküler sistem giriş, perikardiyum, kalp, klinik, fetal dolaşım, arcus aortae, aorta thoracica, mediastinum | |
6 | FİZOLOJİ: kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi | |
7 | BİYOKİMYA: kan glukoz düzenleme mekanizmaları, çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanisması |
Kaynak |
1. Glaser, Biopysics: An introduction. 2nd ed., 2012, Springer 2. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th ed. John E. Hall (ed). Elsevier, 2016 3. Gartne ve Hiatt: Color Text Book of Histology. 2nd ed., Saunders 4. Sadler, Langman's Medical Embryology, 11th ed., LWW 5. Mattson-Porth ve Matfin, Pathophysiology: Concepts of Altered Health States. 8th ed., 2008 |
Ders notları, sunumlar, Coursera, EdX, Khan Academy online açık dersleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 30 | 10 | 300 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 7 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 2 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 408 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(408/30) | 14 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KALP-DAMAR VE SOLUNUM SİSTEMİ | - | Güz Dönemi | 134+38 | - | 14 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurulun amacı hekim adaylarına kalp-damar ve solunum sisteminin yapısı, gelişimi, işlevi ve işlev bozuklukları konusunda konularında bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; BİOFİZİK: kalp kas hücreleri yapısı ve fonksiyonları, analyz metodları anlamları (EEG, MRI, PET vs),FİZYOPATOLOJİ: aritmiler, kalp yetmezliği, kapak kalp hastalığı, coroner arter hastalığı, ateroskleroz, perikardiyal hastalığı, hipertensiyon vs, vaka tartışması,HİSTOLOJİ VE EMBRYOLOJİ: dolaşım sistemi gelişimi, kan hücreleri, hematopoez, lenfoid sistem,TIBBİ MİKROBİYOLOJİ: doğal ve adaptif immün sistemi, T ve B hücreleri gelişimi ve fonksyonları, immün tolerans ve otoimmün hastalığı, organ transplantasyon, kanser immünoloji, immün yetmezliği,ANATOMİ: kardiyovasküler sistem giriş, perikardiyum, kalp, klinik, fetal dolaşım, arcus aortae, aorta thoracica, mediastinum,FİZOLOJİ: kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi,BİYOKİMYA: kan glukoz düzenleme mekanizmaları, çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanisması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dolaşım sisteminin histolojik özelliklerini açıklar. | ||
Kalp duvarı, atrium, ventrikül ve kalp kapakçıklarını tanımlar. | ||
Kalbin tabakalarını sayar ve özelliklerini açıklar. | ||
Kalp kapakçıklarının histolojisini açıklar. | ||
Arter ve venlerin histolojisini tanımlar ve aralarındaki farkı açıklar. | ||
Kapiller tiplerinin özelliklerini ve bulundukları yerleri tanımlar. | ||
Lenfatik sistem histolojisini açıklar. | ||
Damarlarla ilgili klinik durumları değerlendirir. | ||
Dolaşım sistemi ile ilgili preparatları ve görüntüleri yorumlar. | ||
Kalbin ne zaman ve nereden gelişmeye başladığını açıklar. | ||
Kalp ve kan damarlarının erken gelişimini açıklar. | ||
Kalp gelişim safhalarını ayrıntılı olarak açıklar. | ||
İlkel kalbin bölmelenmesini açıklar. | ||
Kalp kapakçıklarının gelişimini açıklar. | ||
Kalp ve büyük damarların konjenital anomalilelerini sayabilecek ve tanımlar. | ||
Damarların gelişimini (anjiyogenesis) ve erişkinlerdeki damar gelişimini açıklar. | ||
Lenfatik sistemin gelişmesini açıklar. | ||
Klinikle ilgili problemleri yorumlar. | ||
Doğumdan evvelki hayatta kan yapım evrelerini sayar. | ||
Kemik iliği yapısını tanımlar. | ||
Eritropoiesis sırasında görülen hücreleri sayabilecek ve morfolojilerini açıklar. | ||
Eritropoiesisi etkileyen faktörleri sayar. | ||
Granülositlerin gelişimini açıklayabilecek ve bu süreçte görülen hücreleri tanımlar. | ||
Monositlerin gelişimini açıklar. | ||
Lenfositlerin gelişimini açıklar. | ||
Megakaryositleri tanımlayıp, trombosit gelişimini açıklar. | ||
İmmün sistemin yapısına katılan doku ve organları sayar. | ||
İmmün sistemin hücrelerini sayabilir açıklar. | ||
Lenf düğümlerinin histolojik yapısını ve fonksiyonlarını açıklar. | ||
Timusun histolojik yapısını ve fonksiyonlarını açıklar. | ||
Tonsillerin histolojik yapısını ve fonksiyonlarını açıklar. | ||
Dalağın histolojik yapısını ve fonksiyonlarını açıklar. | ||
Lenforetiküler organlar ile ilgili preparatları ve görüntüleri yorumlar. | ||
Lenfoid organların ne zaman ve nereden gelişmeye başladığını açıklar. | ||
Lenfoid organların gelişim safhalarını ayrıntılı olarak açıklar. | ||
Klinikle ilgili problemleri yorumlar. | ||
Solunum sistemi iletici kısım ve solunum kısmı farklarını sayar. | ||
Solunum epiteli hücrelerini sayıp açıklar. | ||
Nazal kavite, vestibulum nazi, regio respiratorya ve regio olfaktorya histolojisini açıklar. | ||
Paranazal sinuslar histolojik yapısını açıklar. | ||
Nazofarinks histolojik yapısını açıklar. | ||
Larinks histolojik yapısını açıklar. | ||
Epiglottis histolojik yapısını açıklar. | ||
Trakea, histolojik yapısını açıklar. | ||
Primer, sekonder ve tersiyer bronşların histolojik özelliklerini açıklar. | ||
Trakea ve bronş farklılıklarını sayar. | ||
Bronşiyoller, terminal ve respiratuvar bronşiyol histolojik yapısını açıklar. | ||
Bronş ve bronşiyol ayırımını yapar. | ||
Duktus ve sakkus alveolaris, alveol duvarı ve alveol hücrelerini açıklar. | ||
Kan hava bariyeri sayılıp özellikleri izah eder. | ||
Solunum sistemi ile ilgili organların mikroskobik görünümünü yorumlar. | ||
Nazal kavitelerin gelişimini açıklar. | ||
Solunum sistemi primordiyumunu tanımlar. | ||
Larinks ve Trakeanın gelişimini açıklar. | ||
Bronşların ve akciğerlerin gelişimini açıklar. | ||
Solunum sistemindeki konjenital malformasyonları sayar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | BİOFİZİK: kalp kas hücreleri yapısı ve fonksiyonları, analyz metodları anlamları (EEG, MRI, PET vs) | |
2 | FİZYOPATOLOJİ: aritmiler, kalp yetmezliği, kapak kalp hastalığı, coroner arter hastalığı, ateroskleroz, perikardiyal hastalığı, hipertensiyon vs, vaka tartışması | |
3 | HİSTOLOJİ VE EMBRYOLOJİ: dolaşım sistemi gelişimi, kan hücreleri, hematopoez, lenfoid sistem | |
4 | TIBBİ MİKROBİYOLOJİ: doğal ve adaptif immün sistemi, T ve B hücreleri gelişimi ve fonksyonları, immün tolerans ve otoimmün hastalığı, organ transplantasyon, kanser immünoloji, immün yetmezliği | |
5 | ANATOMİ: kardiyovasküler sistem giriş, perikardiyum, kalp, klinik, fetal dolaşım, arcus aortae, aorta thoracica, mediastinum | |
6 | FİZOLOJİ: kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi | |
7 | BİYOKİMYA: kan glukoz düzenleme mekanizmaları, çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanisması |
Kaynak |
1. Glaser, Biopysics: An introduction. 2nd ed., 2012, Springer 2. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th ed. John E. Hall (ed). Elsevier, 2016 3. Gartne ve Hiatt: Color Text Book of Histology. 2nd ed., Saunders 4. Sadler, Langman's Medical Embryology, 11th ed., LWW 5. Mattson-Porth ve Matfin, Pathophysiology: Concepts of Altered Health States. 8th ed., 2008 |
Ders notları, sunumlar, Coursera, EdX, Khan Academy online açık dersleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |