Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ II | - | Senelik | 0+128 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Amina Mahdy SALLAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT, Prof.Dr. Amina Mahdy SALLAM, Prof.Dr. Mehmet KOÇAK, Dr.Öğr.Üye. İlker KÖSE, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Güliz DİRİMEN ARIKAN |
Dersin Yardımcıları | Prof. Mehmet KOÇAK, PhD., Assist. Prof. Güliz DİRİMEN ARIKAN, MD. PhD., Assist. Prof. Naciye Bilgin Badur, Assist. Prof. Ilker KÖSE |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma projelerinin hazırlanması ve yönetimi ile ilgili çalışma tasarımlarını öğrenmek, araştırma protokolü hazırlayabilmek, özgün değerleri, çalışma-zaman çizelgesini, proje kaynak planlamasını vb. tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik ve yenilik için yorumlamak Bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projelendirmesini uygulamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmaya giriş, kanıta dayalı veriler, hipotez,Çalışma Tasarımları, Gözlemsel Çalışmalar, Kesitsel Çalışmalar,Bilimsel Araştırmalarda Deneysel Çalışmalar, Hatalar ve Önyargılar,Araştırma için Kontrol Listeleri,Araştırma Protokollerinin Hazırlanması,Uluslararası ve Ulusal Araştırma Projesi Destek Programları teknoloji transfer ofisi ile,Lisans Öğrencileri için Araştırma Projesi Destekleme Programı TTO ile,TTO ile Başarılı Medikal Proje Önerileri,Patentleme ve Referans Araçlarının Kullanımı için Literatür İncelemesi TTO ile,Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması,Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması,Tıbbi Araştırmalarda Biyoistatistiğin Rolü,Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi,Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi,TTO ile Grup Tartışmaları,TTO ile Grup Tartışmaları,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel araştırmalarda çalışma tasarımı, hatalar ve ön yargı türlerini tanımlar. 2. Bir araştırma protokolünün temel bileşenlerini ve nasıl hazırlanacağını açıklar. 3. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma ve geliştirme desteğini tanımlar ve bilimsel araştırma ve geliştirme için başvuruda bulunur 4. Ulusal ve uluslararası proje desteğini ve lisans öğrencileri için ulusal araştırma proje destek programını açıklar ve ilgili proje desteği için başvuruda bulunur. 5. Bilimsel bir projeyi fikir aşamasından tamamlanmasına kadar hazırlar ve sunar. | 10, 16, 17, 18, 2, 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya giriş, kanıta dayalı veriler, hipotez | ---- |
2 | Çalışma Tasarımları, Gözlemsel Çalışmalar, Kesitsel Çalışmalar | İlgili kaynağı okuma |
3 | Bilimsel Araştırmalarda Deneysel Çalışmalar, Hatalar ve Önyargılar | İlgili kaynağı okuma |
4 | Araştırma için Kontrol Listeleri | İlgili kaynağı okuma |
5 | Araştırma Protokollerinin Hazırlanması | İlgili kaynağı okuma |
6 | Uluslararası ve Ulusal Araştırma Projesi Destek Programları teknoloji transfer ofisi ile | İlgili kaynağı okuma |
7 | Lisans Öğrencileri için Araştırma Projesi Destekleme Programı TTO ile | İlgili kaynağı okuma |
8 | TTO ile Başarılı Medikal Proje Önerileri | İlgili kaynağı okuma |
9 | Patentleme ve Referans Araçlarının Kullanımı için Literatür İncelemesi TTO ile | İlgili kaynağı okuma |
10 | Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması | İlgili kaynağı okuma |
11 | Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması | İlgili kaynağı okuma |
12 | Tıbbi Araştırmalarda Biyoistatistiğin Rolü | İlgili kaynağı okuma |
13 | Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi | İlgili kaynağı okuma |
14 | Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi | İlgili kaynağı okuma |
15 | TTO ile Grup Tartışmaları | İlgili kaynağı okuma |
16 | TTO ile Grup Tartışmaları | İlgili kaynağı okuma |
17 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
18 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
19 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
20 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
21 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
22 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
23 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
24 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
25 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
26 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
27 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
28 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
29 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
30 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
31 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
32 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
Kaynak |
1. Medical Research Essentials 1st Edition, Estetie R., Mc Graw Hill Education, 2014. 2. Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall 3. Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 15 | 3 | 45 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 21 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ II | - | Senelik | 0+128 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Amina Mahdy SALLAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT, Prof.Dr. Amina Mahdy SALLAM, Prof.Dr. Mehmet KOÇAK, Dr.Öğr.Üye. İlker KÖSE, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Güliz DİRİMEN ARIKAN |
Dersin Yardımcıları | Prof. Mehmet KOÇAK, PhD., Assist. Prof. Güliz DİRİMEN ARIKAN, MD. PhD., Assist. Prof. Naciye Bilgin Badur, Assist. Prof. Ilker KÖSE |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma projelerinin hazırlanması ve yönetimi ile ilgili çalışma tasarımlarını öğrenmek, araştırma protokolü hazırlayabilmek, özgün değerleri, çalışma-zaman çizelgesini, proje kaynak planlamasını vb. tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik ve yenilik için yorumlamak Bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projelendirmesini uygulamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmaya giriş, kanıta dayalı veriler, hipotez,Çalışma Tasarımları, Gözlemsel Çalışmalar, Kesitsel Çalışmalar,Bilimsel Araştırmalarda Deneysel Çalışmalar, Hatalar ve Önyargılar,Araştırma için Kontrol Listeleri,Araştırma Protokollerinin Hazırlanması,Uluslararası ve Ulusal Araştırma Projesi Destek Programları teknoloji transfer ofisi ile,Lisans Öğrencileri için Araştırma Projesi Destekleme Programı TTO ile,TTO ile Başarılı Medikal Proje Önerileri,Patentleme ve Referans Araçlarının Kullanımı için Literatür İncelemesi TTO ile,Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması,Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması,Tıbbi Araştırmalarda Biyoistatistiğin Rolü,Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi,Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi,TTO ile Grup Tartışmaları,TTO ile Grup Tartışmaları,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilimsel araştırmalarda çalışma tasarımı, hatalar ve ön yargı türlerini tanımlar. 2. Bir araştırma protokolünün temel bileşenlerini ve nasıl hazırlanacağını açıklar. 3. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma ve geliştirme desteğini tanımlar ve bilimsel araştırma ve geliştirme için başvuruda bulunur 4. Ulusal ve uluslararası proje desteğini ve lisans öğrencileri için ulusal araştırma proje destek programını açıklar ve ilgili proje desteği için başvuruda bulunur. 5. Bilimsel bir projeyi fikir aşamasından tamamlanmasına kadar hazırlar ve sunar. | 10, 16, 17, 18, 2, 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya giriş, kanıta dayalı veriler, hipotez | ---- |
2 | Çalışma Tasarımları, Gözlemsel Çalışmalar, Kesitsel Çalışmalar | İlgili kaynağı okuma |
3 | Bilimsel Araştırmalarda Deneysel Çalışmalar, Hatalar ve Önyargılar | İlgili kaynağı okuma |
4 | Araştırma için Kontrol Listeleri | İlgili kaynağı okuma |
5 | Araştırma Protokollerinin Hazırlanması | İlgili kaynağı okuma |
6 | Uluslararası ve Ulusal Araştırma Projesi Destek Programları teknoloji transfer ofisi ile | İlgili kaynağı okuma |
7 | Lisans Öğrencileri için Araştırma Projesi Destekleme Programı TTO ile | İlgili kaynağı okuma |
8 | TTO ile Başarılı Medikal Proje Önerileri | İlgili kaynağı okuma |
9 | Patentleme ve Referans Araçlarının Kullanımı için Literatür İncelemesi TTO ile | İlgili kaynağı okuma |
10 | Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması | İlgili kaynağı okuma |
11 | Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması | İlgili kaynağı okuma |
12 | Tıbbi Araştırmalarda Biyoistatistiğin Rolü | İlgili kaynağı okuma |
13 | Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi | İlgili kaynağı okuma |
14 | Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi | İlgili kaynağı okuma |
15 | TTO ile Grup Tartışmaları | İlgili kaynağı okuma |
16 | TTO ile Grup Tartışmaları | İlgili kaynağı okuma |
17 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
18 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
19 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
20 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
21 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
22 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
23 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
24 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
25 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
26 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
27 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
28 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
29 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
30 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
31 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
32 | Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek | İlgili kaynağı okuma |
Kaynak |
1. Medical Research Essentials 1st Edition, Estetie R., Mc Graw Hill Education, 2014. 2. Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall 3. Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |