Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 68+16 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Giriş-Histoteknoloji detaylarını öğrenir. Mikroskoplar Mikroskop çeşitlerini ve detaylarını öğrenir. Hücre Tipleri ve Hücre Zarının detaylarını öğrenir. Nükleus-nükleolusun detaylarını öğrenir. Golgi-ER-Lizozomun detaylarını öğrenir. Mitokondri-Ribozomun detaylarını öğrenir. Hücre İskeletinin detaylarını öğrenir. Epitel Dokusunun detaylarını öğrenir. Glandüler Epitelin detaylarını öğrenir. Bağ Dokusunun detaylarını öğrenir. Yağ Dokusunun detaylarını öğrenir. Kıkırdak Dokusunun detaylarını öğrenir. Kemik Dokusunun detaylarını öğrenir. İskelet Kasının detaylarını öğrenir. Düz kas-Kalp kasının detaylarını öğrenir. Nörohistolojinin detaylarını öğrenir. Oogenezin detaylarını öğrenir. Spermatogenezin detaylarını öğrenir. Fertilizasyonun detaylarını öğrenir. İmplantasyonun detaylarını öğrenir. Embriyonik Gelişimin 2. Haftasının detaylarını öğrenir. Embriyonik Gelişimin 3. Haftasının detaylarını öğrenir. Nörogenezin detaylarını öğrenir. Organogenezisin detaylarını öğrenir. Ekstraembriyonik yapıların detaylarını öğrenir. İnsan doğum defektlerinin detaylarını öğrenir. Baş-boyun gelişiminin detaylarını öğrenir. İskelet sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Kas gelişiminin detaylarını öğrenir. Vücut boşluklarının detaylarını öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş-Histoteknoloji ,Mikroskoplar,Hücre Tipleri ve Hücre Zarı,Nükleus-nükleolus,Golgi-ER-Lizozom,Mitokondri-Ribozom,Hücre İskeleti,Epitel Dokusu,Glandüler Epitel,Bağ Dokusu,Yağ Dokusu,Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu,İskelet Kası,Düz kas-Kalp kası,Nörohistoloji,Oogenez,Spermatogenez,Fertilizasyon,İmplantasyon,Embriyonik gelişimin ikinci haftası,Embriyonik gelişimin 3. haftası,Nörogenez,Organogenez,Ekstraembriyonik yapılar,İnsan doğum defektleri,Baş-boyun gelişimi,İskelet sistemi gelişimi,Kas gelişimi,Vücut boşlukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Giriş-Histoteknoloji detaylarını öğrenir. Mikroskoplar Mikroskop çeşitlerini ve detaylarını öğrenir. Hücre Tipleri ve Hücre Zarının detaylarını öğrenir. Nükleus-nükleolusun detaylarını öğrenir. Golgi-ER-Lizozomun detaylarını öğrenir. Mitokondri-Ribozomun detaylarını öğrenir. Hücre İskeletinin detaylarını öğrenir. Epitel Dokusunun detaylarını öğrenir. Glandüler Epitelin detaylarını öğrenir. Bağ Dokusunun detaylarını öğrenir. Yağ Dokusunun detaylarını öğrenir. Kıkırdak Dokusunun detaylarını öğrenir. Kemik Dokusunun detaylarını öğrenir. İskelet Kasının detaylarını öğrenir. Düz kas-Kalp kasının detaylarını öğrenir. Nörohistolojinin detaylarını öğrenir. Oogenezin detaylarını öğrenir. Spermatogenezin detaylarını öğrenir. Fertilizasyonun detaylarını öğrenir. İmplantasyonun detaylarını öğrenir. Embriyonik Gelişimin 2. Haftasının detaylarını öğrenir. Embriyonik Gelişimin 3. Haftasının detaylarını öğrenir. Nörogenezin detaylarını öğrenir. Organogenezisin detaylarını öğrenir. Ekstraembriyonik yapıların detaylarını öğrenir. İnsan doğum defektlerinin detaylarını öğrenir. Baş-boyun gelişiminin detaylarını öğrenir. İskelet sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Kas gelişiminin detaylarını öğrenir. Vücut boşluklarının detaylarını öğrenir. | 17, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Histoteknoloji | |
2 | Mikroskoplar | |
3 | Hücre Tipleri ve Hücre Zarı | |
4 | Nükleus-nükleolus | |
5 | Golgi-ER-Lizozom | |
6 | Mitokondri-Ribozom | |
7 | Hücre İskeleti | |
8 | Epitel Dokusu | |
9 | Glandüler Epitel | |
10 | Bağ Dokusu | |
12 | Yağ Dokusu | |
13 | Kıkırdak Dokusu | |
13 | Kemik Dokusu | |
14 | İskelet Kası | |
15 | Düz kas-Kalp kası | |
16 | Nörohistoloji | |
17 | Oogenez | |
18 | Spermatogenez | |
19 | Fertilizasyon | |
20 | İmplantasyon | |
21 | Embriyonik gelişimin ikinci haftası | |
22 | Embriyonik gelişimin 3. haftası | |
23 | Nörogenez | |
24 | Organogenez | |
25 | Ekstraembriyonik yapılar | |
26 | İnsan doğum defektleri | |
26 | Baş-boyun gelişimi | |
27 | İskelet sistemi gelişimi | |
28 | Kas gelişimi | |
29 | Vücut boşlukları |
Kaynak |
1. Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas McGraw Hill Medical Books 2. Larsen - Human Embryology 3. BRS Embryology, 4. Keith L. Moore (ed.), T. V. N. Persaud (ed.), Mark G. Torchia (ed.)-Before We Are Born_ Essentials of Embryology and Birth Defects-Elsevier |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 20 | 7 | 140 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 5 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 1 | 4 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 68+16 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Seda KARABULUT, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Giriş-Histoteknoloji detaylarını öğrenir. Mikroskoplar Mikroskop çeşitlerini ve detaylarını öğrenir. Hücre Tipleri ve Hücre Zarının detaylarını öğrenir. Nükleus-nükleolusun detaylarını öğrenir. Golgi-ER-Lizozomun detaylarını öğrenir. Mitokondri-Ribozomun detaylarını öğrenir. Hücre İskeletinin detaylarını öğrenir. Epitel Dokusunun detaylarını öğrenir. Glandüler Epitelin detaylarını öğrenir. Bağ Dokusunun detaylarını öğrenir. Yağ Dokusunun detaylarını öğrenir. Kıkırdak Dokusunun detaylarını öğrenir. Kemik Dokusunun detaylarını öğrenir. İskelet Kasının detaylarını öğrenir. Düz kas-Kalp kasının detaylarını öğrenir. Nörohistolojinin detaylarını öğrenir. Oogenezin detaylarını öğrenir. Spermatogenezin detaylarını öğrenir. Fertilizasyonun detaylarını öğrenir. İmplantasyonun detaylarını öğrenir. Embriyonik Gelişimin 2. Haftasının detaylarını öğrenir. Embriyonik Gelişimin 3. Haftasının detaylarını öğrenir. Nörogenezin detaylarını öğrenir. Organogenezisin detaylarını öğrenir. Ekstraembriyonik yapıların detaylarını öğrenir. İnsan doğum defektlerinin detaylarını öğrenir. Baş-boyun gelişiminin detaylarını öğrenir. İskelet sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Kas gelişiminin detaylarını öğrenir. Vücut boşluklarının detaylarını öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş-Histoteknoloji ,Mikroskoplar,Hücre Tipleri ve Hücre Zarı,Nükleus-nükleolus,Golgi-ER-Lizozom,Mitokondri-Ribozom,Hücre İskeleti,Epitel Dokusu,Glandüler Epitel,Bağ Dokusu,Yağ Dokusu,Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu,İskelet Kası,Düz kas-Kalp kası,Nörohistoloji,Oogenez,Spermatogenez,Fertilizasyon,İmplantasyon,Embriyonik gelişimin ikinci haftası,Embriyonik gelişimin 3. haftası,Nörogenez,Organogenez,Ekstraembriyonik yapılar,İnsan doğum defektleri,Baş-boyun gelişimi,İskelet sistemi gelişimi,Kas gelişimi,Vücut boşlukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Giriş-Histoteknoloji detaylarını öğrenir. Mikroskoplar Mikroskop çeşitlerini ve detaylarını öğrenir. Hücre Tipleri ve Hücre Zarının detaylarını öğrenir. Nükleus-nükleolusun detaylarını öğrenir. Golgi-ER-Lizozomun detaylarını öğrenir. Mitokondri-Ribozomun detaylarını öğrenir. Hücre İskeletinin detaylarını öğrenir. Epitel Dokusunun detaylarını öğrenir. Glandüler Epitelin detaylarını öğrenir. Bağ Dokusunun detaylarını öğrenir. Yağ Dokusunun detaylarını öğrenir. Kıkırdak Dokusunun detaylarını öğrenir. Kemik Dokusunun detaylarını öğrenir. İskelet Kasının detaylarını öğrenir. Düz kas-Kalp kasının detaylarını öğrenir. Nörohistolojinin detaylarını öğrenir. Oogenezin detaylarını öğrenir. Spermatogenezin detaylarını öğrenir. Fertilizasyonun detaylarını öğrenir. İmplantasyonun detaylarını öğrenir. Embriyonik Gelişimin 2. Haftasının detaylarını öğrenir. Embriyonik Gelişimin 3. Haftasının detaylarını öğrenir. Nörogenezin detaylarını öğrenir. Organogenezisin detaylarını öğrenir. Ekstraembriyonik yapıların detaylarını öğrenir. İnsan doğum defektlerinin detaylarını öğrenir. Baş-boyun gelişiminin detaylarını öğrenir. İskelet sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Kas gelişiminin detaylarını öğrenir. Vücut boşluklarının detaylarını öğrenir. | 17, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Histoteknoloji | |
2 | Mikroskoplar | |
3 | Hücre Tipleri ve Hücre Zarı | |
4 | Nükleus-nükleolus | |
5 | Golgi-ER-Lizozom | |
6 | Mitokondri-Ribozom | |
7 | Hücre İskeleti | |
8 | Epitel Dokusu | |
9 | Glandüler Epitel | |
10 | Bağ Dokusu | |
12 | Yağ Dokusu | |
13 | Kıkırdak Dokusu | |
13 | Kemik Dokusu | |
14 | İskelet Kası | |
15 | Düz kas-Kalp kası | |
16 | Nörohistoloji | |
17 | Oogenez | |
18 | Spermatogenez | |
19 | Fertilizasyon | |
20 | İmplantasyon | |
21 | Embriyonik gelişimin ikinci haftası | |
22 | Embriyonik gelişimin 3. haftası | |
23 | Nörogenez | |
24 | Organogenez | |
25 | Ekstraembriyonik yapılar | |
26 | İnsan doğum defektleri | |
26 | Baş-boyun gelişimi | |
27 | İskelet sistemi gelişimi | |
28 | Kas gelişimi | |
29 | Vücut boşlukları |
Kaynak |
1. Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas McGraw Hill Medical Books 2. Larsen - Human Embryology 3. BRS Embryology, 4. Keith L. Moore (ed.), T. V. N. Persaud (ed.), Mark G. Torchia (ed.)-Before We Are Born_ Essentials of Embryology and Birth Defects-Elsevier |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |