Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJI | - | Bahar Dönemi | 38+9 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Volkan AYDIN, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Stajın ana amacı rasyonel farmakoterapi eğitiminin gerekliliğini tartışmak ve öğrencilere etkililik, güvenlilik, uygunluk ve maliyet kriterlerini gözetecek şekilde alternatifleri arasından en iyi ilaç/tedavi seçimini yapma becerisini kazandırmada yardımcı olmaktır. Staj ayrıca öğrencilere klinik uygulamada akılcı reçete yazma, yeni ilaçları kullanma ve advers olayları bildirme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modül: Esansiyel hipertansiyon,Modül: Akut sinüzit,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete yazımı,Modül: Esansiyel hipertansiyon,Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Modül: Akut sinüzit,Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Çocuklarda ilaç kullanımı,Generic drugs,K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı,Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği,Practical: Adverse event reporting,K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,İlaç etkileşimleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rasyonel farmakoterapi stajına giriş | 9 | |
Rasyonel farmakoterapinin ilkeleri | 9 | |
Reçetelemenin temel ilkeleri | 9 | |
K-ilaç seçiminde eniyileme analizi | 9 | |
Reçete yazma | 12, 13, 14, 6 | E |
Reçete inceleme | 10, 11, 16 | |
Esansiyel hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | 10, 13, 14, 16, 9 | |
Akut sinüzitte problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | 10, 13, 14, 16, 9 | |
Esansiyel hipertansiyonda kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | 10, 18, 5, 9 | E |
Akut sinüzitte kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | 10, 18, 5, 9 | E |
Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama beceri atölyesi | 10, 11, 19, 5, 6 | |
Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama beceri atölyesi | 10, 11, 19, 5, 6 | |
Esansiyel hipertansiyonda reçeteleme uygulamaları ve tedavinin izlenmesi | 10, 13, 15, 21, 6, 8, 9 | |
Akut sinüzitte reçeteleme uygulamaları ve tedavinin izlenmesi | 10, 13, 15, 21, 6, 8, 9 | |
Gebe ve emziren kadınlarda ilaç kullanımı | 9 | |
Çocuklarda ilaç kullanımı | 9 | |
Yaşlılarda ilaç kullanımı | 9 | |
Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı | 9 | |
Eşdeğer ilaçlar | 9 | |
İlaç etkileşimleri | 9 | |
Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği | 9 | |
Advers olay bildirimi | 10, 12, 13, 6 | |
Kendi kendini tedavi | 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri | yok |
2 | Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri | yok |
3 | Reçetelemenin temel kavramları | yok |
4 | Modül: Esansiyel hipertansiyon | yok |
5 | Modül: Akut sinüzit | yok |
6 | Alternatif tedavi eniyileme analizi | yok |
7 | Uygulama: Reçete yazımı | yok |
8 | Modül: Esansiyel hipertansiyon | yok |
9 | Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | yok |
10 | Modül: Akut sinüzit | yok |
11 | Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | yok |
12 | Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | yok |
13 | Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı | yok |
14 | Çocuklarda ilaç kullanımı | yok |
15 | Generic drugs | yok |
16 | K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması | yok |
17 | K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması | yok |
18 | Yaşlılarda ilaç kullanımı | yok |
19 | Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | yok |
20 | Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı | yok |
21 | Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | yok |
22 | Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | yok |
23 | Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | yok |
24 | Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği | yok |
25 | Practical: Adverse event reporting | yok |
26 | K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması | yok |
27 | İlaç etkileşimleri | yok |
Kaynak |
De Vries, T. P. G. M, Henning, R. H, Hogerzeil, Hans V, Fresle, D. A, WHO Action Programme on Essential Drugs. et al. (1994). Guide to good prescribing : a practical manual / authors : T. P. G. M. de Vries ... [et al.] ; with contributions from F. M. Haaijer-Ruskamp and R. M. van Gilst. World Health Organization |
T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu. Birinci Basamak Sağlık Kurumlarında Çalışan Hekimlere Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı. Ed: Ahmet Akıcı. (2013) SGK Yayın No: 112; Ankara, ISBN: 978-605-4844-04-3. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 18 | 2 | 36 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJI | - | Bahar Dönemi | 38+9 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Volkan AYDIN, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Stajın ana amacı rasyonel farmakoterapi eğitiminin gerekliliğini tartışmak ve öğrencilere etkililik, güvenlilik, uygunluk ve maliyet kriterlerini gözetecek şekilde alternatifleri arasından en iyi ilaç/tedavi seçimini yapma becerisini kazandırmada yardımcı olmaktır. Staj ayrıca öğrencilere klinik uygulamada akılcı reçete yazma, yeni ilaçları kullanma ve advers olayları bildirme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modül: Esansiyel hipertansiyon,Modül: Akut sinüzit,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete yazımı,Modül: Esansiyel hipertansiyon,Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Modül: Akut sinüzit,Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Çocuklarda ilaç kullanımı,Generic drugs,K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı,Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği,Practical: Adverse event reporting,K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,İlaç etkileşimleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rasyonel farmakoterapi stajına giriş | 9 | |
Rasyonel farmakoterapinin ilkeleri | 9 | |
Reçetelemenin temel ilkeleri | 9 | |
K-ilaç seçiminde eniyileme analizi | 9 | |
Reçete yazma | 12, 13, 14, 6 | E |
Reçete inceleme | 10, 11, 16 | |
Esansiyel hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | 10, 13, 14, 16, 9 | |
Akut sinüzitte problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | 10, 13, 14, 16, 9 | |
Esansiyel hipertansiyonda kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | 10, 18, 5, 9 | E |
Akut sinüzitte kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | 10, 18, 5, 9 | E |
Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama beceri atölyesi | 10, 11, 19, 5, 6 | |
Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama beceri atölyesi | 10, 11, 19, 5, 6 | |
Esansiyel hipertansiyonda reçeteleme uygulamaları ve tedavinin izlenmesi | 10, 13, 15, 21, 6, 8, 9 | |
Akut sinüzitte reçeteleme uygulamaları ve tedavinin izlenmesi | 10, 13, 15, 21, 6, 8, 9 | |
Gebe ve emziren kadınlarda ilaç kullanımı | 9 | |
Çocuklarda ilaç kullanımı | 9 | |
Yaşlılarda ilaç kullanımı | 9 | |
Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı | 9 | |
Eşdeğer ilaçlar | 9 | |
İlaç etkileşimleri | 9 | |
Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği | 9 | |
Advers olay bildirimi | 10, 12, 13, 6 | |
Kendi kendini tedavi | 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri | yok |
2 | Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri | yok |
3 | Reçetelemenin temel kavramları | yok |
4 | Modül: Esansiyel hipertansiyon | yok |
5 | Modül: Akut sinüzit | yok |
6 | Alternatif tedavi eniyileme analizi | yok |
7 | Uygulama: Reçete yazımı | yok |
8 | Modül: Esansiyel hipertansiyon | yok |
9 | Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | yok |
10 | Modül: Akut sinüzit | yok |
11 | Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | yok |
12 | Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | yok |
13 | Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı | yok |
14 | Çocuklarda ilaç kullanımı | yok |
15 | Generic drugs | yok |
16 | K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması | yok |
17 | K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması | yok |
18 | Yaşlılarda ilaç kullanımı | yok |
19 | Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | yok |
20 | Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı | yok |
21 | Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | yok |
22 | Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | yok |
23 | Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | yok |
24 | Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği | yok |
25 | Practical: Adverse event reporting | yok |
26 | K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması | yok |
27 | İlaç etkileşimleri | yok |
Kaynak |
De Vries, T. P. G. M, Henning, R. H, Hogerzeil, Hans V, Fresle, D. A, WHO Action Programme on Essential Drugs. et al. (1994). Guide to good prescribing : a practical manual / authors : T. P. G. M. de Vries ... [et al.] ; with contributions from F. M. Haaijer-Ruskamp and R. M. van Gilst. World Health Organization |
T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu. Birinci Basamak Sağlık Kurumlarında Çalışan Hekimlere Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı. Ed: Ahmet Akıcı. (2013) SGK Yayın No: 112; Ankara, ISBN: 978-605-4844-04-3. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |