Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI-Güz Dönemi126+180-15
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nicel YILDIZ SİLAHLI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Doç.Dr. Işık ODAMAN AL, Doç.Dr. Nicel YILDIZ SİLAHLI, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. Kürşad AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Semra GÜNDOĞDU ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üye. Leyla TELHAN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Doç.Dr. Mehmet GÜNDÜZ, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Celal AKDENİZ, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Dr.Öğr.Üye. Gökmen Alpaslan TAŞKIN
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Dr.Öğr.Üye. Işık ODAMAN AL, Dr.Öğr.Üye. Nicel YILDIZ SİLAHLI, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. Kürşad AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Leyla TELHAN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Doç.Dr. Mehmet GÜNDÜZ, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Celal AKDENİZ, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Dr.Öğr.Üye. Gökmen Alpaslan TAŞKIN, Dr.Öğr.Üye. Semra GÜNDOĞDU ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Prof.Dr. Gonca SANDAL, Doç.Dr. Sevgen TANIR BAŞARANOĞLU, Prof.Dr. Murat KANĞIN, Prof.Dr. Murat ELLİ, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Yılmaz YOZGAT, Doç.Dr. Betül KILIÇ, Doç.Dr. Hayrettin TEMEL, Doç.Dr. Suna KILINÇ
Dersin AmacıHasta ve sağlam çocuk ayırımını yapabilmek, sağlam çocukların izlemi ve koruyucu tıp uygulamalarını gerçekleştirebilmek, çocukluk çağı hastalıklarını tanıyıp tedavi edebilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2,Mekanik Doğum Travmaları,Perinatal Asfiksi,Yenidoğanda Solunum Sıkıntısı,Yenidoğan Sepsisi,Yenidoğan Sarılığı-1,2,Diabetik Anne Bebeği,İntrauterin İnfeksiyonlar ,Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2,Yenidoğan Konvülziyonları,Yenidoğanda Metabolik Bozukluklar,Rutin Aşı Uygulaması-1,2,Çocuk İzleminin Prensipleri,Kaza ve Yaralanmalardan Korunma,Çocuk İstismarı,Çocuklarda Beslenme,Çocukluk Döneminde Vitamin Gereksinimleri,Zehirlenmeler,Malnütrisyon-1,2,Kronik İshal ,Kabızlık ,Gastrointestinal Kanamalar,Karaciğer Enzim Yüksekliğine Yaklaşım,Pediatrik Akciğer Grafisi ve Erişkinden Farklılıkları,Döküntülü hastalıklar-1,2 ,Boğmaca, Difteri, Kabakulak,Antibiyotikler-1,2,Çocukluk Çağı Menenjitleri ve Ansefalitler-1,2,Üst Solunum Yolu İnfeksiyonları ,Brusella,Tetanoz,Alt Solunum Yolu İnfeksiyonları-1,2,Stafilokok Enfeksiyonları,Ateşli ve Sık Enfeksiyon Geçiren Çocuğa Yaklaşım,Akut İshal,Salmonella ve Şigella infeksiyonları,Allerjik Rinit, Atopik Dermatit, Anafilaksi-1,2,Çocukluk Çağında Kronik Akciğer Hastalıkları-1,2,Tüberküloz,Parazitozlar,Astım ve Tedavisi-1,2,Hışıltılı Çocuğa Yaklaşım,İmmun Yetmezliğe Yaklaşım ve Tedavi,Antikor Eksikliği ve Kombine İmmun Yetmezlikler,Fagosit ve Kompleman Eksiklikleri,Hipotroidi,Hipertiroidi,Diabetes Mellitus,Ketoasidoz,Hipoglisemi,Boy kısalığı,Raşitizm,Adrenal hastalıkları-1,2,Cinsel Farklılaşma bozuklukları,Konjenital Adrenal Hiperplazi,Ergenlik Gelişimi, Erken ve Gecikmiş Ergenlik-1,2,Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2,Yenidoğan taramaları,Paratiroid Hastalıkları,Çocukluk Çağı Anemilerine Yaklaşım,Nutrisyonel Anemiler (Demir eksikliği anemisi, Megaloblastik anemi),Konjenital ve Edinsel kemik İliği Yetmezliği ve Otoimmun Hemolitik Anemi,Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi),Sistemik Hastalıkların Hematolojik Bulguları,Kanama-Pıhtılaşma Bozuklukları-1,2,Lösemiler-1 (ALL),Lösemiler-2 (AML VE MDS),Çocukluk Çağı Onkolojik Hastalıklar-1,2,Kemik İliği Nakli,Febril Nötropeni ve Onkolojik Aciller,Akut Febril ve Afebril Konvülziyon,Epilepsi ve Epileptik Sendromların Sınıflandırılması,Nörodejeneratif ve Nörometabolik Hastalıklar,Akut Bilinç Bozuklukları,Mental ve Motor Gelişme Geriliği,Serebral Palsi,Nörokutan Hastalıklar,Nöromuskuler Hastalıklar,Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesler,Akut Romatizmal Ateş,Myokardit-Endokardit- Perikardit,Asiyanotik Kalp Hastalıkları-1,2,Aritmi-1,2,Kardiyomiyopatiler,Siyanotik Kalp Hastalıkları-1,2,Senkop ve Ani Ölümler,Akut Glomerulonefrit,Nefrotik Sendrom,Konnektif Doku Hastalıkları,SLE,Vaskülitler ve HÜS,Sıvı, Elektrolit, Asit Baz Bozuklukları-1,2,3,Üriner Sistem Taşları,Hipertansiyon,Kritik Hastaya Yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğmuş bir bebekte canlandırma gereksinimini belirler. Yenidoğan canlandırması yapar. Hasta yenidoğanı ayırdedebilir. Solunum sıkıntısı nedenlerini sıralar ve acil tedavisini açıklar. Sarılık nedenlerini sıralar. Doğum travmalarını sayar. Perinatal asfiksi tanımını yapar, organ tutulumlarını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Neonatal sepsis bulgularını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Diyabetik anne bebeğinin komplikasyonlarını sayar. İntrauterin enfeksiyon etkenlerini sayar, ayırdedici bulguları söyler. Yenidoğan konvülziyon tiplerini tarif eder, acil tedavisini anlatır. Yenidoğanın akut metabolik sorunlarını sayar, acil tedavisini açıklar. Prematüre ve intrauterin büyüme geriliğini tanımlar, sorunlarını sıralar. 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2yok
2Mekanik Doğum Travmalarıyok
3Perinatal Asfiksiyok
4Yenidoğanda Solunum Sıkıntısıyok
5Yenidoğan Sepsisiyok
6Yenidoğan Sarılığı-1,2yok
7Diabetik Anne Bebeğiyok
8İntrauterin İnfeksiyonlar yok
9Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2yok
10Yenidoğan Konvülziyonlarıyok
11Yenidoğanda Metabolik Bozukluklaryok
12Rutin Aşı Uygulaması-1,2yok
13Çocuk İzleminin Prensipleriyok
14Kaza ve Yaralanmalardan Korunmayok
15Çocuk İstismarıyok
16Çocuklarda Beslenmeyok
17Çocukluk Döneminde Vitamin Gereksinimleriyok
18Zehirlenmeleryok
19Malnütrisyon-1,2yok
20Kronik İshal yok
21Kabızlık yok
22Gastrointestinal Kanamalaryok
23Karaciğer Enzim Yüksekliğine Yaklaşımyok
24Pediatrik Akciğer Grafisi ve Erişkinden Farklılıklarıyok
25Döküntülü hastalıklar-1,2 yok
26Boğmaca, Difteri, Kabakulakyok
27Antibiyotikler-1,2yok
28Çocukluk Çağı Menenjitleri ve Ansefalitler-1,2yok
29Üst Solunum Yolu İnfeksiyonları yok
30Brusellayok
31Tetanozyok
32Alt Solunum Yolu İnfeksiyonları-1,2yok
33Stafilokok Enfeksiyonlarıyok
34Ateşli ve Sık Enfeksiyon Geçiren Çocuğa Yaklaşımyok
35Akut İshalyok
36Salmonella ve Şigella infeksiyonlarıyok
37Allerjik Rinit, Atopik Dermatit, Anafilaksi-1,2yok
38Çocukluk Çağında Kronik Akciğer Hastalıkları-1,2yok
39Tüberkülozyok
40Parazitozlaryok
41Astım ve Tedavisi-1,2yok
42Hışıltılı Çocuğa Yaklaşımyok
43İmmun Yetmezliğe Yaklaşım ve Tedaviyok
44Antikor Eksikliği ve Kombine İmmun Yetmezlikleryok
45Fagosit ve Kompleman Eksiklikleriyok
46Hipotroidiyok
47Hipertiroidiyok
48Diabetes Mellitusyok
49Ketoasidozyok
50Hipoglisemiyok
51Boy kısalığıyok
52Raşitizmyok
53Adrenal hastalıkları-1,2yok
54Cinsel Farklılaşma bozukluklarıyok
55Konjenital Adrenal Hiperplaziyok
56Ergenlik Gelişimi, Erken ve Gecikmiş Ergenlik-1,2yok
57Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2yok
58Yenidoğan taramalarıyok
59Paratiroid Hastalıklarıyok
60Çocukluk Çağı Anemilerine Yaklaşımyok
61Nutrisyonel Anemiler (Demir eksikliği anemisi, Megaloblastik anemi)yok
62Konjenital ve Edinsel kemik İliği Yetmezliği ve Otoimmun Hemolitik Anemiyok
63Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi)yok
64Sistemik Hastalıkların Hematolojik Bulgularıyok
65Kanama-Pıhtılaşma Bozuklukları-1,2yok
66Lösemiler-1 (ALL)yok
67Lösemiler-2 (AML VE MDS)yok
68Çocukluk Çağı Onkolojik Hastalıklar-1,2yok
69Kemik İliği Nakliyok
70Febril Nötropeni ve Onkolojik Acilleryok
71Akut Febril ve Afebril Konvülziyonyok
72Epilepsi ve Epileptik Sendromların Sınıflandırılmasıyok
73Nörodejeneratif ve Nörometabolik Hastalıklaryok
74Akut Bilinç Bozukluklarıyok
75Mental ve Motor Gelişme Geriliğiyok
76Serebral Palsiyok
77Nörokutan Hastalıklaryok
78Nöromuskuler Hastalıklaryok
79Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesleryok
80Akut Romatizmal Ateşyok
81Myokardit-Endokardit- Perikardityok
82Asiyanotik Kalp Hastalıkları-1,2yok
83Aritmi-1,2yok
84Kardiyomiyopatileryok
85Siyanotik Kalp Hastalıkları-1,2yok
86Senkop ve Ani Ölümleryok
87Akut Glomerulonefrityok
88Nefrotik Sendromyok
89Konnektif Doku Hastalıklarıyok
90SLEyok
91Vaskülitler ve HÜSyok
92Sıvı, Elektrolit, Asit Baz Bozuklukları-1,2,3yok
93Üriner Sistem Taşlarıyok
94Hipertansiyonyok
95Kritik Hastaya Yaklaşımyok
Kaynak
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL
Powerpoint sunum dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1802360
Rehberli Problem Çözme10550
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı51050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)460
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(460/30)15
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI-Güz Dönemi126+180-15
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nicel YILDIZ SİLAHLI
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Doç.Dr. Işık ODAMAN AL, Doç.Dr. Nicel YILDIZ SİLAHLI, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. Kürşad AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Semra GÜNDOĞDU ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üye. Leyla TELHAN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Doç.Dr. Mehmet GÜNDÜZ, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Celal AKDENİZ, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Dr.Öğr.Üye. Gökmen Alpaslan TAŞKIN
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Dr.Öğr.Üye. Işık ODAMAN AL, Dr.Öğr.Üye. Nicel YILDIZ SİLAHLI, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. Kürşad AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Leyla TELHAN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Doç.Dr. Mehmet GÜNDÜZ, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Celal AKDENİZ, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Dr.Öğr.Üye. Gökmen Alpaslan TAŞKIN, Dr.Öğr.Üye. Semra GÜNDOĞDU ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Prof.Dr. Gonca SANDAL, Doç.Dr. Sevgen TANIR BAŞARANOĞLU, Prof.Dr. Murat KANĞIN, Prof.Dr. Murat ELLİ, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Yılmaz YOZGAT, Doç.Dr. Betül KILIÇ, Doç.Dr. Hayrettin TEMEL, Doç.Dr. Suna KILINÇ
Dersin AmacıHasta ve sağlam çocuk ayırımını yapabilmek, sağlam çocukların izlemi ve koruyucu tıp uygulamalarını gerçekleştirebilmek, çocukluk çağı hastalıklarını tanıyıp tedavi edebilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2,Mekanik Doğum Travmaları,Perinatal Asfiksi,Yenidoğanda Solunum Sıkıntısı,Yenidoğan Sepsisi,Yenidoğan Sarılığı-1,2,Diabetik Anne Bebeği,İntrauterin İnfeksiyonlar ,Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2,Yenidoğan Konvülziyonları,Yenidoğanda Metabolik Bozukluklar,Rutin Aşı Uygulaması-1,2,Çocuk İzleminin Prensipleri,Kaza ve Yaralanmalardan Korunma,Çocuk İstismarı,Çocuklarda Beslenme,Çocukluk Döneminde Vitamin Gereksinimleri,Zehirlenmeler,Malnütrisyon-1,2,Kronik İshal ,Kabızlık ,Gastrointestinal Kanamalar,Karaciğer Enzim Yüksekliğine Yaklaşım,Pediatrik Akciğer Grafisi ve Erişkinden Farklılıkları,Döküntülü hastalıklar-1,2 ,Boğmaca, Difteri, Kabakulak,Antibiyotikler-1,2,Çocukluk Çağı Menenjitleri ve Ansefalitler-1,2,Üst Solunum Yolu İnfeksiyonları ,Brusella,Tetanoz,Alt Solunum Yolu İnfeksiyonları-1,2,Stafilokok Enfeksiyonları,Ateşli ve Sık Enfeksiyon Geçiren Çocuğa Yaklaşım,Akut İshal,Salmonella ve Şigella infeksiyonları,Allerjik Rinit, Atopik Dermatit, Anafilaksi-1,2,Çocukluk Çağında Kronik Akciğer Hastalıkları-1,2,Tüberküloz,Parazitozlar,Astım ve Tedavisi-1,2,Hışıltılı Çocuğa Yaklaşım,İmmun Yetmezliğe Yaklaşım ve Tedavi,Antikor Eksikliği ve Kombine İmmun Yetmezlikler,Fagosit ve Kompleman Eksiklikleri,Hipotroidi,Hipertiroidi,Diabetes Mellitus,Ketoasidoz,Hipoglisemi,Boy kısalığı,Raşitizm,Adrenal hastalıkları-1,2,Cinsel Farklılaşma bozuklukları,Konjenital Adrenal Hiperplazi,Ergenlik Gelişimi, Erken ve Gecikmiş Ergenlik-1,2,Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2,Yenidoğan taramaları,Paratiroid Hastalıkları,Çocukluk Çağı Anemilerine Yaklaşım,Nutrisyonel Anemiler (Demir eksikliği anemisi, Megaloblastik anemi),Konjenital ve Edinsel kemik İliği Yetmezliği ve Otoimmun Hemolitik Anemi,Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi),Sistemik Hastalıkların Hematolojik Bulguları,Kanama-Pıhtılaşma Bozuklukları-1,2,Lösemiler-1 (ALL),Lösemiler-2 (AML VE MDS),Çocukluk Çağı Onkolojik Hastalıklar-1,2,Kemik İliği Nakli,Febril Nötropeni ve Onkolojik Aciller,Akut Febril ve Afebril Konvülziyon,Epilepsi ve Epileptik Sendromların Sınıflandırılması,Nörodejeneratif ve Nörometabolik Hastalıklar,Akut Bilinç Bozuklukları,Mental ve Motor Gelişme Geriliği,Serebral Palsi,Nörokutan Hastalıklar,Nöromuskuler Hastalıklar,Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesler,Akut Romatizmal Ateş,Myokardit-Endokardit- Perikardit,Asiyanotik Kalp Hastalıkları-1,2,Aritmi-1,2,Kardiyomiyopatiler,Siyanotik Kalp Hastalıkları-1,2,Senkop ve Ani Ölümler,Akut Glomerulonefrit,Nefrotik Sendrom,Konnektif Doku Hastalıkları,SLE,Vaskülitler ve HÜS,Sıvı, Elektrolit, Asit Baz Bozuklukları-1,2,3,Üriner Sistem Taşları,Hipertansiyon,Kritik Hastaya Yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğmuş bir bebekte canlandırma gereksinimini belirler. Yenidoğan canlandırması yapar. Hasta yenidoğanı ayırdedebilir. Solunum sıkıntısı nedenlerini sıralar ve acil tedavisini açıklar. Sarılık nedenlerini sıralar. Doğum travmalarını sayar. Perinatal asfiksi tanımını yapar, organ tutulumlarını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Neonatal sepsis bulgularını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Diyabetik anne bebeğinin komplikasyonlarını sayar. İntrauterin enfeksiyon etkenlerini sayar, ayırdedici bulguları söyler. Yenidoğan konvülziyon tiplerini tarif eder, acil tedavisini anlatır. Yenidoğanın akut metabolik sorunlarını sayar, acil tedavisini açıklar. Prematüre ve intrauterin büyüme geriliğini tanımlar, sorunlarını sıralar. 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2yok
2Mekanik Doğum Travmalarıyok
3Perinatal Asfiksiyok
4Yenidoğanda Solunum Sıkıntısıyok
5Yenidoğan Sepsisiyok
6Yenidoğan Sarılığı-1,2yok
7Diabetik Anne Bebeğiyok
8İntrauterin İnfeksiyonlar yok
9Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2yok
10Yenidoğan Konvülziyonlarıyok
11Yenidoğanda Metabolik Bozukluklaryok
12Rutin Aşı Uygulaması-1,2yok
13Çocuk İzleminin Prensipleriyok
14Kaza ve Yaralanmalardan Korunmayok
15Çocuk İstismarıyok
16Çocuklarda Beslenmeyok
17Çocukluk Döneminde Vitamin Gereksinimleriyok
18Zehirlenmeleryok
19Malnütrisyon-1,2yok
20Kronik İshal yok
21Kabızlık yok
22Gastrointestinal Kanamalaryok
23Karaciğer Enzim Yüksekliğine Yaklaşımyok
24Pediatrik Akciğer Grafisi ve Erişkinden Farklılıklarıyok
25Döküntülü hastalıklar-1,2 yok
26Boğmaca, Difteri, Kabakulakyok
27Antibiyotikler-1,2yok
28Çocukluk Çağı Menenjitleri ve Ansefalitler-1,2yok
29Üst Solunum Yolu İnfeksiyonları yok
30Brusellayok
31Tetanozyok
32Alt Solunum Yolu İnfeksiyonları-1,2yok
33Stafilokok Enfeksiyonlarıyok
34Ateşli ve Sık Enfeksiyon Geçiren Çocuğa Yaklaşımyok
35Akut İshalyok
36Salmonella ve Şigella infeksiyonlarıyok
37Allerjik Rinit, Atopik Dermatit, Anafilaksi-1,2yok
38Çocukluk Çağında Kronik Akciğer Hastalıkları-1,2yok
39Tüberkülozyok
40Parazitozlaryok
41Astım ve Tedavisi-1,2yok
42Hışıltılı Çocuğa Yaklaşımyok
43İmmun Yetmezliğe Yaklaşım ve Tedaviyok
44Antikor Eksikliği ve Kombine İmmun Yetmezlikleryok
45Fagosit ve Kompleman Eksiklikleriyok
46Hipotroidiyok
47Hipertiroidiyok
48Diabetes Mellitusyok
49Ketoasidozyok
50Hipoglisemiyok
51Boy kısalığıyok
52Raşitizmyok
53Adrenal hastalıkları-1,2yok
54Cinsel Farklılaşma bozukluklarıyok
55Konjenital Adrenal Hiperplaziyok
56Ergenlik Gelişimi, Erken ve Gecikmiş Ergenlik-1,2yok
57Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2yok
58Yenidoğan taramalarıyok
59Paratiroid Hastalıklarıyok
60Çocukluk Çağı Anemilerine Yaklaşımyok
61Nutrisyonel Anemiler (Demir eksikliği anemisi, Megaloblastik anemi)yok
62Konjenital ve Edinsel kemik İliği Yetmezliği ve Otoimmun Hemolitik Anemiyok
63Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi)yok
64Sistemik Hastalıkların Hematolojik Bulgularıyok
65Kanama-Pıhtılaşma Bozuklukları-1,2yok
66Lösemiler-1 (ALL)yok
67Lösemiler-2 (AML VE MDS)yok
68Çocukluk Çağı Onkolojik Hastalıklar-1,2yok
69Kemik İliği Nakliyok
70Febril Nötropeni ve Onkolojik Acilleryok
71Akut Febril ve Afebril Konvülziyonyok
72Epilepsi ve Epileptik Sendromların Sınıflandırılmasıyok
73Nörodejeneratif ve Nörometabolik Hastalıklaryok
74Akut Bilinç Bozukluklarıyok
75Mental ve Motor Gelişme Geriliğiyok
76Serebral Palsiyok
77Nörokutan Hastalıklaryok
78Nöromuskuler Hastalıklaryok
79Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesleryok
80Akut Romatizmal Ateşyok
81Myokardit-Endokardit- Perikardityok
82Asiyanotik Kalp Hastalıkları-1,2yok
83Aritmi-1,2yok
84Kardiyomiyopatileryok
85Siyanotik Kalp Hastalıkları-1,2yok
86Senkop ve Ani Ölümleryok
87Akut Glomerulonefrityok
88Nefrotik Sendromyok
89Konnektif Doku Hastalıklarıyok
90SLEyok
91Vaskülitler ve HÜSyok
92Sıvı, Elektrolit, Asit Baz Bozuklukları-1,2,3yok
93Üriner Sistem Taşlarıyok
94Hipertansiyonyok
95Kritik Hastaya Yaklaşımyok
Kaynak
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL
Powerpoint sunum dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07