Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ | - | Bahar Dönemi | 0+60 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa KESKİN |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr.Naci Karacaoğlan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Plastik , Estetik ve Rekonstrüktif Cerrahini temel uğraş alanlarını öğrencilere tanıtmak ve temel plastik cerrahi bilgilerini kazandırtmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahiye Giriş,Yara İyileşmesi, Kronik Yaralar ve Yara Bakımı,Sütür Materyalleri,Estetik Cerrahi,Yarık Dudak/Damak,Yanıklar ve Yanık Bakımı-I,Yanıklar ve Yanık Bakımı-II,Çene Yüz Travması-I,Çene Yüz Travması-II,Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-I,Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-II,El Travması, El Cerrahisi,; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Cilt kesilerinde nasıl ve ne ile dikileceğini anlatır. | E, F | |
Sütür materyallerini tanıtır. | E, F | |
Nerde hangisini kullanacağını anlatır. | E, F | |
Dikiş atar ve dikiş alır. | E, F | |
Yarık dudak damak hakkında temel bilgileri anlatır. | E, F | |
Bu hastaları ne gibi yönlendirmeler yapılacağını açıklar. | E, F | |
Hastalara ve aileye doğru bilgileri aktarır. | E, F | |
Yanık hastalarını nasıl sınıflandıracağını anlatır. | E, F | |
Farklı yanık türleri arasında ki farkları açıklar. | E, F | |
Acil yanık durumunda ne yapacağını anlatır. | E, F | |
Yanık yüzdesini hesaplamayı anlatır. | E, F | |
Sıvı replasmanı yapar. | E, F | |
Yüz kırıklarına yaklaşımı açıklar. | E, F | |
İlk muayene ve müdahalesini yapar. | E, F | |
Cilt tümörlerinin tiplerini anlatır. | E, F | |
cilt tümörlerini görünce tanımlar ve ne yapılacağını bilir yönlendirmesini yapar. | E, F | |
El cerrahisi temel presiplerini açıklar. | E, F | |
Acil el travmalarında ki ilk müdahleyi bilir uygular. | E, F | |
Cilt greftleri ve flepler hakkında temel bilgileri anlatır. | E, F | |
Estetik ameliyatlar hakkında temel bilgileri anlatır. | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahiye Giriş | |
2 | Yara İyileşmesi, Kronik Yaralar ve Yara Bakımı | |
3 | Sütür Materyalleri | |
4 | Estetik Cerrahi | |
5 | Yarık Dudak/Damak | |
6 | Yanıklar ve Yanık Bakımı-I | |
7 | Yanıklar ve Yanık Bakımı-II | |
8 | Çene Yüz Travması-I | |
9 | Çene Yüz Travması-II | |
10 | Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-I | |
11 | Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-II | |
12 | El Travması, El Cerrahisi | |
13 |
Kaynak |
Plastic Surgery Essential for Students 9th edition American Society of Plastic Surgery 2018 www.psenetwork.org/Library/ForStudents |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 30 | 30 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 30 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 30 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ | - | Bahar Dönemi | 0+60 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa KESKİN |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr.Naci Karacaoğlan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Plastik , Estetik ve Rekonstrüktif Cerrahini temel uğraş alanlarını öğrencilere tanıtmak ve temel plastik cerrahi bilgilerini kazandırtmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahiye Giriş,Yara İyileşmesi, Kronik Yaralar ve Yara Bakımı,Sütür Materyalleri,Estetik Cerrahi,Yarık Dudak/Damak,Yanıklar ve Yanık Bakımı-I,Yanıklar ve Yanık Bakımı-II,Çene Yüz Travması-I,Çene Yüz Travması-II,Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-I,Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-II,El Travması, El Cerrahisi,; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Cilt kesilerinde nasıl ve ne ile dikileceğini anlatır. | E, F | |
Sütür materyallerini tanıtır. | E, F | |
Nerde hangisini kullanacağını anlatır. | E, F | |
Dikiş atar ve dikiş alır. | E, F | |
Yarık dudak damak hakkında temel bilgileri anlatır. | E, F | |
Bu hastaları ne gibi yönlendirmeler yapılacağını açıklar. | E, F | |
Hastalara ve aileye doğru bilgileri aktarır. | E, F | |
Yanık hastalarını nasıl sınıflandıracağını anlatır. | E, F | |
Farklı yanık türleri arasında ki farkları açıklar. | E, F | |
Acil yanık durumunda ne yapacağını anlatır. | E, F | |
Yanık yüzdesini hesaplamayı anlatır. | E, F | |
Sıvı replasmanı yapar. | E, F | |
Yüz kırıklarına yaklaşımı açıklar. | E, F | |
İlk muayene ve müdahalesini yapar. | E, F | |
Cilt tümörlerinin tiplerini anlatır. | E, F | |
cilt tümörlerini görünce tanımlar ve ne yapılacağını bilir yönlendirmesini yapar. | E, F | |
El cerrahisi temel presiplerini açıklar. | E, F | |
Acil el travmalarında ki ilk müdahleyi bilir uygular. | E, F | |
Cilt greftleri ve flepler hakkında temel bilgileri anlatır. | E, F | |
Estetik ameliyatlar hakkında temel bilgileri anlatır. | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahiye Giriş | |
2 | Yara İyileşmesi, Kronik Yaralar ve Yara Bakımı | |
3 | Sütür Materyalleri | |
4 | Estetik Cerrahi | |
5 | Yarık Dudak/Damak | |
6 | Yanıklar ve Yanık Bakımı-I | |
7 | Yanıklar ve Yanık Bakımı-II | |
8 | Çene Yüz Travması-I | |
9 | Çene Yüz Travması-II | |
10 | Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-I | |
11 | Derinin İyi ve Kötü Huylu Lezyonları-II | |
12 | El Travması, El Cerrahisi | |
13 |
Kaynak |
Plastic Surgery Essential for Students 9th edition American Society of Plastic Surgery 2018 www.psenetwork.org/Library/ForStudents |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |