Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖZ HASTALIKLARI STAJI-Bahar Dönemi25+27-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Sevil KARAMAN ERDUR
Dersi VerenlerProf.Dr. Göktuğ DEMİRCİ, Prof.Dr. Mehmet Selim KOCABORA, Prof.Dr. Cengiz ARAS, Doç.Dr. Sevil KARAMAN ERDUR, Prof.Dr. Didem SERİN, Doç.Dr. Funda DİKKAYA, Doç.Dr. Şenay AŞIK NACAROĞLU, Prof.Dr. Sevil ARI YAYLALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu stajda, tıp fakültesi öğrencilerine göz hastalıkları konusunda temel muayene-hikaye alma yöntemlerinden başlayıp, refraksiyon kusurlarının düzeltilmesi, akut göz problemlerinin değerlendirilmesi ve ani-yavaş görme kayıplarının sebeplerinin araştırılmasına kadar temel göz hastalıkları konusunda teorik-pratik bilgiler vermek, sonra da göz anatomisi ve göz hastalıkları konusunda genel bilgileri tartışmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; GÖZ ANATOMİSİ VE GÖRME FİZYOLOJİSİ,GÖZ HASTALIKLARINDA TANI YÖNTEMLERİ,TEMEL GÖZ MUAYENESİ,GÖZÜN KIRMA KUSURLARI,REFRAKTİF CERRAHİ,VASKÜLER BOZUKLUK YA DA RETİNA,OKÜLER ACİL DURUMLAR,PEDİATRİK GÖZ HEKİMLİĞİ VE ŞAŞILIK,PREMATÜRİTE RETİNOPATİSİ,ÜVEİT VE BEHÇET HASTALIĞI,OKÜLER YARALANMALARI,RETİNA HASTALIKLARI,KALITSAL RETİNA HASTALIKLARI,KRİSTAL LENS BOZUKLUKLARI,KORNEA BOZUKLUKLARI,CONJUNCTIVA VE OCULAR YÜZEY HASTALIKLARI,OKÜLER VE ORBİT TÜMÖRLERİ,GLOKOM HASTALIĞI,SİSTEMİK HASTALIKLAR VE GÖZ,OPTİK SİNİR VE GÖRME YOLLARI BOZUKLUKLARI,ORBİTA VE GÖZ KAPAĞI BOZUKLUKLARI,LAKRİMAL SİSTEM HASTALIKLARI,NEURO-OPHTALMİK ACİL DURUMLAR,PUPİLER ANOMALİLER; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Göz ve ekleri ile İlgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Göz hastalıkları ile ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. Göz hastalıklarının sık rastlanan klinik bulgularını açıklar ve yorumlar. Göz hastalıkları ile ilgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamarını açıklar. Gözün travmatik hastalıklarını, glokomu,retinanın, kornea ve oküler yüzeyin, lakrimal sistemin hastalıklarını ayrıca pupilla anomalileri ile paralitik şaşılıkların anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder. Göz travmaları, ani görme kayıpları ve konjonktivit harici kırmızı göz hastalarını uzmanına yönlendirir. Kırmızı göze yol açan konjonktivit gibi hastalıkların, yenidoğan konjonktivitinin , tedavi yöntemlerini, temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar.10, 16, 9A, D
Beceri - Kimyasal göz yanığı olgularında acil müdahale yapar. Görme keskinliği, pupilla, göz hareketleri ve gözdibi muayenelerini yapar.10, 16, 9A, D
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Acil Göz hastalıklarının tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Aile hekimliği hizmetini yürütürken bildririmi zorunlu hastalıkları birinci basamak düzeyinde, tanımlar, bildirimini yapar.10, 16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GÖZ ANATOMİSİ VE GÖRME FİZYOLOJİSİ
2GÖZ HASTALIKLARINDA TANI YÖNTEMLERİ
3TEMEL GÖZ MUAYENESİ
4GÖZÜN KIRMA KUSURLARI
5REFRAKTİF CERRAHİ
6VASKÜLER BOZUKLUK YA DA RETİNA
7OKÜLER ACİL DURUMLAR
8PEDİATRİK GÖZ HEKİMLİĞİ VE ŞAŞILIK
9PREMATÜRİTE RETİNOPATİSİ
10ÜVEİT VE BEHÇET HASTALIĞI
11OKÜLER YARALANMALARI
12RETİNA HASTALIKLARI
13KALITSAL RETİNA HASTALIKLARI
14KRİSTAL LENS BOZUKLUKLARI
15KORNEA BOZUKLUKLARI
16CONJUNCTIVA VE OCULAR YÜZEY HASTALIKLARI
17OKÜLER VE ORBİT TÜMÖRLERİ
18GLOKOM HASTALIĞI
19SİSTEMİK HASTALIKLAR VE GÖZ
20OPTİK SİNİR VE GÖRME YOLLARI BOZUKLUKLARI
21ORBİTA VE GÖZ KAPAĞI BOZUKLUKLARI
22LAKRİMAL SİSTEM HASTALIKLARI
23NEURO-OPHTALMİK ACİL DURUMLAR
24PUPİLER ANOMALİLER
Kaynak
1. Ophthalmology at a glance , Olver J, Cassidy L, Jutley G, Crawley L. Second edition, John Wiley & Sons Ltd, 2014. 2. Ophthalmology, lecture notes, James B, Bron A. Eleventh Edition, Wiley-Blackwell, 2011. 3. Kanski's Clinical Ophthalmology, Bowling B, Eighth Edition, Elsevier, 2016.
-

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13030
Rehberli Problem Çözme13030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı13030
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖZ HASTALIKLARI STAJI-Bahar Dönemi25+27-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Sevil KARAMAN ERDUR
Dersi VerenlerProf.Dr. Göktuğ DEMİRCİ, Prof.Dr. Mehmet Selim KOCABORA, Prof.Dr. Cengiz ARAS, Doç.Dr. Sevil KARAMAN ERDUR, Prof.Dr. Didem SERİN, Doç.Dr. Funda DİKKAYA, Doç.Dr. Şenay AŞIK NACAROĞLU, Prof.Dr. Sevil ARI YAYLALI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu stajda, tıp fakültesi öğrencilerine göz hastalıkları konusunda temel muayene-hikaye alma yöntemlerinden başlayıp, refraksiyon kusurlarının düzeltilmesi, akut göz problemlerinin değerlendirilmesi ve ani-yavaş görme kayıplarının sebeplerinin araştırılmasına kadar temel göz hastalıkları konusunda teorik-pratik bilgiler vermek, sonra da göz anatomisi ve göz hastalıkları konusunda genel bilgileri tartışmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; GÖZ ANATOMİSİ VE GÖRME FİZYOLOJİSİ,GÖZ HASTALIKLARINDA TANI YÖNTEMLERİ,TEMEL GÖZ MUAYENESİ,GÖZÜN KIRMA KUSURLARI,REFRAKTİF CERRAHİ,VASKÜLER BOZUKLUK YA DA RETİNA,OKÜLER ACİL DURUMLAR,PEDİATRİK GÖZ HEKİMLİĞİ VE ŞAŞILIK,PREMATÜRİTE RETİNOPATİSİ,ÜVEİT VE BEHÇET HASTALIĞI,OKÜLER YARALANMALARI,RETİNA HASTALIKLARI,KALITSAL RETİNA HASTALIKLARI,KRİSTAL LENS BOZUKLUKLARI,KORNEA BOZUKLUKLARI,CONJUNCTIVA VE OCULAR YÜZEY HASTALIKLARI,OKÜLER VE ORBİT TÜMÖRLERİ,GLOKOM HASTALIĞI,SİSTEMİK HASTALIKLAR VE GÖZ,OPTİK SİNİR VE GÖRME YOLLARI BOZUKLUKLARI,ORBİTA VE GÖZ KAPAĞI BOZUKLUKLARI,LAKRİMAL SİSTEM HASTALIKLARI,NEURO-OPHTALMİK ACİL DURUMLAR,PUPİLER ANOMALİLER; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Göz ve ekleri ile İlgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Göz hastalıkları ile ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. Göz hastalıklarının sık rastlanan klinik bulgularını açıklar ve yorumlar. Göz hastalıkları ile ilgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamarını açıklar. Gözün travmatik hastalıklarını, glokomu,retinanın, kornea ve oküler yüzeyin, lakrimal sistemin hastalıklarını ayrıca pupilla anomalileri ile paralitik şaşılıkların anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder. Göz travmaları, ani görme kayıpları ve konjonktivit harici kırmızı göz hastalarını uzmanına yönlendirir. Kırmızı göze yol açan konjonktivit gibi hastalıkların, yenidoğan konjonktivitinin , tedavi yöntemlerini, temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar.10, 16, 9A, D
Beceri - Kimyasal göz yanığı olgularında acil müdahale yapar. Görme keskinliği, pupilla, göz hareketleri ve gözdibi muayenelerini yapar.10, 16, 9A, D
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Acil Göz hastalıklarının tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Aile hekimliği hizmetini yürütürken bildririmi zorunlu hastalıkları birinci basamak düzeyinde, tanımlar, bildirimini yapar.10, 16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GÖZ ANATOMİSİ VE GÖRME FİZYOLOJİSİ
2GÖZ HASTALIKLARINDA TANI YÖNTEMLERİ
3TEMEL GÖZ MUAYENESİ
4GÖZÜN KIRMA KUSURLARI
5REFRAKTİF CERRAHİ
6VASKÜLER BOZUKLUK YA DA RETİNA
7OKÜLER ACİL DURUMLAR
8PEDİATRİK GÖZ HEKİMLİĞİ VE ŞAŞILIK
9PREMATÜRİTE RETİNOPATİSİ
10ÜVEİT VE BEHÇET HASTALIĞI
11OKÜLER YARALANMALARI
12RETİNA HASTALIKLARI
13KALITSAL RETİNA HASTALIKLARI
14KRİSTAL LENS BOZUKLUKLARI
15KORNEA BOZUKLUKLARI
16CONJUNCTIVA VE OCULAR YÜZEY HASTALIKLARI
17OKÜLER VE ORBİT TÜMÖRLERİ
18GLOKOM HASTALIĞI
19SİSTEMİK HASTALIKLAR VE GÖZ
20OPTİK SİNİR VE GÖRME YOLLARI BOZUKLUKLARI
21ORBİTA VE GÖZ KAPAĞI BOZUKLUKLARI
22LAKRİMAL SİSTEM HASTALIKLARI
23NEURO-OPHTALMİK ACİL DURUMLAR
24PUPİLER ANOMALİLER
Kaynak
1. Ophthalmology at a glance , Olver J, Cassidy L, Jutley G, Crawley L. Second edition, John Wiley & Sons Ltd, 2014. 2. Ophthalmology, lecture notes, James B, Bron A. Eleventh Edition, Wiley-Blackwell, 2011. 3. Kanski's Clinical Ophthalmology, Bowling B, Eighth Edition, Elsevier, 2016.
-

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07