Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI STAJI | - | Bahar Dönemi | 32+70 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Erkin PEKMEZCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Erkin PEKMEZCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı; Dermatolojik hastalıklara temel yaklaşımın, başlangıç lezyonlarının doğru yorumunun, sık görülen dermatozlarla başvuran hastalara yaklaşımın, dermatolojik tanı metotları ve tedavi işlemlerinin değerlendirilmesinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dermatoloji ve Venereoloji (Giriş),Seboreik dermatit,Atopik dermatit,Kontakt dermatit,Papüloskuamöz hastalıklar,Akne ve Rozase,Deri tümörleri,Derinin bakteriyel hastalıkları,Derinin mantar hastalıkları,Derinin viral hastalıkları,Cinsel yolla bulaşan hastalıklar,Derinin parazitik hastalıkları,Ürtiker,Büllöz hastalıklar,Vitiligo,Bağ dokusu hastalıkları,Behçet hastalığı,Reaktif nötrofilik dermatozlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi: Deri ve zührevi hastalıkları ile ilgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Deri ve zührevi hastalıkların küresel yükünü, risk faktörlerini ve korunma yollarını açıklar. Behçet hastalığı ve sedef hastalığı gibi sistemik hastalıkların semptomlarını, fizyopatolojisini, nedenlerini ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. Deri Hastalıklarının sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Sık görülen dermatolojik hastalıkların temel semptomları ve deri muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Deri hastalıklarının ileri tetkik ve sevk kriterlerini açıklar. İlaç yan etkilerinin tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Tedavisi düzenlenmiş olan Behçet hastalığının birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Zührevi Hastalıkların risk faktörlerini ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar ve danışmanlık hizmeti verir. Derinin paraziter hastalıkları, döküntülü hastalıkların tanısını uygun tanısal testleri seçerek kor ve tedavisini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında planlar. Deri ve zührevi hastalıkların tedavi yöntemlerini, temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar. Yaşamı tehdit edebilen ilaç yan etkisinin klinik özelliklerini açıklar. İş sağlığı ile ilgili kontakt dermatit hastalığını takip edip, tedavi planlayabilir. | 10, 16, 9 | A, D |
Beceri: Deri hastalıklarının gerekli labaratuvar parametrelerini değerlendirir | 10, 16, 9 | A, D |
Tutum: Deri hastalıklarında tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Deri hastalıklarının tanısında ve tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Deri hastalıklarının tanısında ve takibinde hukuki sorumluluklarını açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dermatoloji ve Venereoloji (Giriş) | |
2 | Seboreik dermatit | |
3 | Atopik dermatit | |
4 | Kontakt dermatit | |
5 | Papüloskuamöz hastalıklar | |
6 | Akne ve Rozase | |
7 | Deri tümörleri | |
8 | Derinin bakteriyel hastalıkları | |
9 | Derinin mantar hastalıkları | |
10 | Derinin viral hastalıkları | |
11 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | |
12 | Derinin parazitik hastalıkları | |
13 | Ürtiker | |
14 | Büllöz hastalıklar | |
15 | Vitiligo | |
16 | Bağ dokusu hastalıkları | |
17 | Behçet hastalığı | |
18 | Reaktif nötrofilik dermatozlar |
Kaynak |
Ders notları/Ders slaytları; Textbook: Dermatology. Bolognia JL, Jorizzo JL, Rapini RP. 3rd ed. Elsevier; 2017 |
Dermatolojide Algoritmik Tanı (Prof.Dr. Varol L. Aksungur); Dermatoloji Atlası (Prof. Dr. Can Baykal) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 32 | 64 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 55 | 55 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 149 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(149/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI STAJI | - | Bahar Dönemi | 32+70 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Erkin PEKMEZCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Erkin PEKMEZCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı; Dermatolojik hastalıklara temel yaklaşımın, başlangıç lezyonlarının doğru yorumunun, sık görülen dermatozlarla başvuran hastalara yaklaşımın, dermatolojik tanı metotları ve tedavi işlemlerinin değerlendirilmesinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dermatoloji ve Venereoloji (Giriş),Seboreik dermatit,Atopik dermatit,Kontakt dermatit,Papüloskuamöz hastalıklar,Akne ve Rozase,Deri tümörleri,Derinin bakteriyel hastalıkları,Derinin mantar hastalıkları,Derinin viral hastalıkları,Cinsel yolla bulaşan hastalıklar,Derinin parazitik hastalıkları,Ürtiker,Büllöz hastalıklar,Vitiligo,Bağ dokusu hastalıkları,Behçet hastalığı,Reaktif nötrofilik dermatozlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi: Deri ve zührevi hastalıkları ile ilgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Deri ve zührevi hastalıkların küresel yükünü, risk faktörlerini ve korunma yollarını açıklar. Behçet hastalığı ve sedef hastalığı gibi sistemik hastalıkların semptomlarını, fizyopatolojisini, nedenlerini ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. Deri Hastalıklarının sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Sık görülen dermatolojik hastalıkların temel semptomları ve deri muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Deri hastalıklarının ileri tetkik ve sevk kriterlerini açıklar. İlaç yan etkilerinin tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Tedavisi düzenlenmiş olan Behçet hastalığının birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Zührevi Hastalıkların risk faktörlerini ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar ve danışmanlık hizmeti verir. Derinin paraziter hastalıkları, döküntülü hastalıkların tanısını uygun tanısal testleri seçerek kor ve tedavisini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında planlar. Deri ve zührevi hastalıkların tedavi yöntemlerini, temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar. Yaşamı tehdit edebilen ilaç yan etkisinin klinik özelliklerini açıklar. İş sağlığı ile ilgili kontakt dermatit hastalığını takip edip, tedavi planlayabilir. | 10, 16, 9 | A, D |
Beceri: Deri hastalıklarının gerekli labaratuvar parametrelerini değerlendirir | 10, 16, 9 | A, D |
Tutum: Deri hastalıklarında tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Deri hastalıklarının tanısında ve tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Deri hastalıklarının tanısında ve takibinde hukuki sorumluluklarını açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dermatoloji ve Venereoloji (Giriş) | |
2 | Seboreik dermatit | |
3 | Atopik dermatit | |
4 | Kontakt dermatit | |
5 | Papüloskuamöz hastalıklar | |
6 | Akne ve Rozase | |
7 | Deri tümörleri | |
8 | Derinin bakteriyel hastalıkları | |
9 | Derinin mantar hastalıkları | |
10 | Derinin viral hastalıkları | |
11 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | |
12 | Derinin parazitik hastalıkları | |
13 | Ürtiker | |
14 | Büllöz hastalıklar | |
15 | Vitiligo | |
16 | Bağ dokusu hastalıkları | |
17 | Behçet hastalığı | |
18 | Reaktif nötrofilik dermatozlar |
Kaynak |
Ders notları/Ders slaytları; Textbook: Dermatology. Bolognia JL, Jorizzo JL, Rapini RP. 3rd ed. Elsevier; 2017 |
Dermatolojide Algoritmik Tanı (Prof.Dr. Varol L. Aksungur); Dermatoloji Atlası (Prof. Dr. Can Baykal) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |