Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİ STAJI-Güz Dönemi65+50-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Berkan KAPLAN, Doç.Dr. Alican TAHTA, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Doç.Dr. Fikret AYSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu stajın amacı; sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarının, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı, tedavi ve acil müdahale yöntemlerinin, gerektiğinde hastanın üst basamak sağlık kurumuna yönlendirilme süreçlerinin, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlığın nasıl yapılacağının bilinmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Cerebrovascular Diseases 1,Neurological Examination- ,Multiple Sclerosis and Neuroimmunological Disorders 1,Dementors and Alzheimer's Disease (case discussion),Movement Disorders: Parkinson's Disease - Dystonia- Tremor,Multiple Sclerosis and Neuroimmunological Disorders ,Cranial nerves ,Motor Neuron and Peripheral System Diseases,Neurological Comas, Consciousness Disorders, Delirium,Epilepsy-diagnosis, approach, treatment ,Neurological semiology lecture-Diplopia,Article Hour ,Approach to headache Primary Headaches,Vertigo-Balance,Neuromuscular Compounding and Muscle Diseases ,Sleep Disorders; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
16A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Cerebrovascular Diseases 1
2Neurological Examination-
3Multiple Sclerosis and Neuroimmunological Disorders 1
4Dementors and Alzheimer's Disease (case discussion)
5Movement Disorders: Parkinson's Disease - Dystonia- Tremor
6Multiple Sclerosis and Neuroimmunological Disorders
7Cranial nerves
8Motor Neuron and Peripheral System Diseases
9Neurological Comas, Consciousness Disorders, Delirium
10Epilepsy-diagnosis, approach, treatment
11Neurological semiology lecture-Diplopia
12Article Hour
13Approach to headache Primary Headaches
14Vertigo-Balance
15Neuromuscular Compounding and Muscle Diseases
16Sleep Disorders
Kaynak
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji 4.Basic Ophthalmology.Fourth Editon. Renu Jogi JAYPEE BROTHERS MEDICAL PUBLISHERS (P) LTD 5.Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13030
Rehberli Problem Çözme13030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı13030
Toplam İş Yükü (Saat)155
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(155/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİ STAJI-Güz Dönemi65+50-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Berkan KAPLAN, Doç.Dr. Alican TAHTA, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Doç.Dr. Fikret AYSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu stajın amacı; sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarının, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı, tedavi ve acil müdahale yöntemlerinin, gerektiğinde hastanın üst basamak sağlık kurumuna yönlendirilme süreçlerinin, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlığın nasıl yapılacağının bilinmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Cerebrovascular Diseases 1,Neurological Examination- ,Multiple Sclerosis and Neuroimmunological Disorders 1,Dementors and Alzheimer's Disease (case discussion),Movement Disorders: Parkinson's Disease - Dystonia- Tremor,Multiple Sclerosis and Neuroimmunological Disorders ,Cranial nerves ,Motor Neuron and Peripheral System Diseases,Neurological Comas, Consciousness Disorders, Delirium,Epilepsy-diagnosis, approach, treatment ,Neurological semiology lecture-Diplopia,Article Hour ,Approach to headache Primary Headaches,Vertigo-Balance,Neuromuscular Compounding and Muscle Diseases ,Sleep Disorders; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
16A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Cerebrovascular Diseases 1
2Neurological Examination-
3Multiple Sclerosis and Neuroimmunological Disorders 1
4Dementors and Alzheimer's Disease (case discussion)
5Movement Disorders: Parkinson's Disease - Dystonia- Tremor
6Multiple Sclerosis and Neuroimmunological Disorders
7Cranial nerves
8Motor Neuron and Peripheral System Diseases
9Neurological Comas, Consciousness Disorders, Delirium
10Epilepsy-diagnosis, approach, treatment
11Neurological semiology lecture-Diplopia
12Article Hour
13Approach to headache Primary Headaches
14Vertigo-Balance
15Neuromuscular Compounding and Muscle Diseases
16Sleep Disorders
Kaynak
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji 4.Basic Ophthalmology.Fourth Editon. Renu Jogi JAYPEE BROTHERS MEDICAL PUBLISHERS (P) LTD 5.Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07