Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ PATOLOJİ | - | Senelik | 120+96 | - | 17 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU, Prof.Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Rukiye Nilgün ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | power point sunum örnek vakalar patoloji spesimenleri web siteleri kaynak kitaplar soru/cevap interaktif katılım beyin fırtınası |
Dersin Amacı | Bu ders kurulunda öğrencilerin tümörlerin temel özellikleri, kanser gelişim mekanizmaları ve etkileyen faktörleri, kanser yayılımı ile kanserin klinik ve laboratuvar bulgularını kavraması, Kanser gelişim mekanizmaları, etkileyen faktörleri ve genel epidemiyolojik özelliklerini açıklaması, Hematopoetik sistemle ilgili benign ve malign hastalıkların semptomları, fizyopatolojisi, nedenleri, klinik ve patolojik bulguları ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklaması Hematopoetik sistemle ilgili benign ve malign hastalıkların fizyopatolojisi ve temel patolojik bulgularını ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklaması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; neoplazi tanım, genel özellikler, isimlendirme,Kanser epidemiyolojisi ve etiyolojisi,benign ve malign neoplazilerin özellikleri,Kanserin moleküler temelleri,Tümörlerde patolojik tanı ve prognoz tayini,Kemik iliği patolojisine yaklaşım,Lenf nodu patolojilerine yaklaşım,Dalak timus hastalıkları patolojisi,viral hastalıkların patolojisi,Neoplazi LAB,Hematopatoloji LAB; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; Patolojinin temel konularını ve laboratuvar tekniklerini değerlendirebilir ve patoloji laboratuvarının işleyişi hakkında temel bilgileri edinir. Patolojinin tanımını yapar. Patolojinin kullandığı yöntemleri tanımlar ve örnekler verir. Zedelenmeye karşı hücredeki değişiklikler, uyum mekanizmaları, hücre hasarı ve iltihabın temel kavramlarını değerlendirebilecektir. Hücre zedelenmesinin nedenleri ve oluşum mekanizmaları, hücre ölümü ve nekroz, hücresel yaşlanma sonucunda oluşan fizyopatolojik değişimleri tanımlar. Apoptoz ve nekroz arasındaki farkı öğrenir, apoptoz mekanizmasını kavrar. Neoplazi ve karsinogenezin temel kavramlarını değerlendirebilecektir. Tümörlerin isimlendirilmesi, malign ve benign tümörlerin temel özelliklerini tanımlar. Kanser oluşumuna neden olan faktörler, kanser epidemiyolojisinin temellerini kavrar. Kanser yayılım aşamaları ve tümörlerin derecelendirilmesi ve evrelendirilmesini özetler ve örnekler verir. Kanserin klinik ve laboratuvara yansıyan bulgularını kavrar , İmmün sistemin normal ve patolojik süreçlerdeki işleyişini özetler. İmmün sistemin normal elemanlarını bilir. Hipersensitivite reaksiyonlarının temel mekanizmalarını, çeşitli örneklerini özetler. Otoimmün bozukluklar ve immün yetmezliklerin temelleri hakkında bilgi verir. Hematolojik hastalıkların genel özelliklerini tanımlar. Lenf düğümünün normal yapısını tanır. Lenf düğümündeki reaktif değişiklikleri tanımlar. Hematolojik maligniteleri hücre tiplerine göre sınıflar. Kemik iliğindeki beyaz küre hastalıklarını sınıflar. Dalak tutulumu ile seyreden hastalıkları bilir. Patojenlerine göre enfeksiyöz hastalıkların dokulara etkilerini anlatır. Enfeksiyon hastalıkları patolojisini açıklayabilir. Bakterilerin, virüslerin, mantar ve parazitlerin hastalık yapma mekanizmaları yorumlayabilir. Enfeksiyon etkenlerinin yaptığı hastalıkları sınıflandırabilmek, mekanizmalarını açıklayabilir. Endokrin organlardaki inflamatuar, benign ve malign hastalıkları tanır. Tiroid, paratiroid, hipofiz, adrenal glandın benign-malign lezyonlarının temel özelliklerini bilir. Diabetus mellitusun patogenezini ve organlar üzerindeki etkisini tanımlayabilir.12.6. Memenin neoplastik ve nonneoplastik lezyonlarını bilir. Kalp ve damar hastalıklarının patogenezini ve sınıflamasını öğrenir. Romatizmal kalp hastalıklarının temel özelliklerini açıklar. Kalp kapak hastalıklarının mekanizmalarını öğrenir. Kardiyomyopatiler ve myokardın iltihabi hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. İskemik kalp hastalıklarının patogenezini açıklar. Damarların sklerotik ve iltihabi hastalıklarının temel özellikleri hakkında bilgi verir. Solunum sisteminde gelişen inflamatuar ve neoplastik süreçleri betimler. Üst solunum yolunun benign ve malign hastalıklarını tanımlar. Akciğerin obstruktif ve restriktif hastalıklarını sınıflar. Akciğerin vasküler hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. Akciğerin sık enfeksiyöz hastalıklarının gelişim mekanizmalarını öğrenir. Akciğer ve plevranın tümörlerini sınıflar, morfolojik görünümlerini açıklar. Gastrointestinal sistem, karaciğer, safra yolları, pankreasta gelişen inflamatuar ve neoplastik süreçleri betimler. Özefagus, mide, ince barsak ve kalın barsağın inflamatuar hastalıklarının temel özelliklerini tanımlar ve neoplazilerini sınıflar, morfolojik görünümlerini tanımlar. Karaciğerin iltihabi hastalıkları ve sirozun gelişim basamaklarını kavrar. Pankreas, karaciğer ve safra yollarını nneoplazileri hakkında bilgi sahibi olur , Kadın ve erkek ürogenital sistemde gelişen inflamatuar ve neoplastik süreçleri betimler . Böbreğin glomerüler ve tübüler sistemin iltihabi hastalıklarını sınıflar, patogenezlerinin temel mekanizmalrını bilir. Vulva, serviks, endometrium , tuba uterinanın ve overin inflamatuar hastalıkların ve neoplastik lezyonlarını sınıflar. Mesane ve prostatın iltihabi hastalıklarını tanır. Böbrek, mesane, protat ve testisin tümörlerini morfolojik görünümleri ile sınıflar, Santral sinir sistemi ve periferik sinir sisteminde görülebilecek patolojik süreçlerin isimlerini sayar. Sinir sisteminin damar, enfeksiyöz, dejeneratif ve demyelinizan hastalıklarının gelişim mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. Sinir sisteminin tümörlerinin benign ve malign ayrım kriterlerini bilir. Deri ve lokomotor sistemde gelişen hastalıklar hakkında genel bilgiye sahip olur. Derinin inflamatuar hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. Derinin belli başlı malign tümörlerinin (bazal hücreli karsinom, skuamoz hücreli karsinom, malign melanom) morfolojik özelliklerini tanımlar. Kemik ve eklemlerin iltihabi hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. Kemik ve yumuşak dokunun belli başlı neoplazinin sınıflar. , Çeşitli organ sistemlerindeki farklı hastalıkların makroskopik ve mikroskopik özelliklerini tanıyabilir.Doku, organ ve sistemler ile ilgili temel bilgiler ile patolojik süreçler arasındaki neden sonuç ilişkisini gösterebilir. Çevresel uyaranlara karşı hücre yanıt mekanizmaları ve hastalıkların etyoloji, patogenez ve morfolojik özelliklerini tartışabilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | neoplazi tanım, genel özellikler, isimlendirme | |
2 | Kanser epidemiyolojisi ve etiyolojisi | |
3 | benign ve malign neoplazilerin özellikleri | |
4 | Kanserin moleküler temelleri | |
5 | Tümörlerde patolojik tanı ve prognoz tayini | |
6 | Kemik iliği patolojisine yaklaşım | |
7 | Lenf nodu patolojilerine yaklaşım | |
8 | Dalak timus hastalıkları patolojisi | |
9 | viral hastalıkların patolojisi | |
10 | Neoplazi LAB | |
11 | Hematopatoloji LAB |
Kaynak |
Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Nelson Fausto, Richard Mitchell: Robbins Basic Pathology. 10 th ed. Saunders/Elsevier Edward C. Klatt: Robbins and Cotran Atlas of Pathology. 2nd ed. Saunders. çeşitli web siteleri ( Pathology outlines vb) öğretim üyesi notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ PATOLOJİ | - | Senelik | 120+96 | - | 17 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU, Prof.Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Rukiye Nilgün ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | power point sunum örnek vakalar patoloji spesimenleri web siteleri kaynak kitaplar soru/cevap interaktif katılım beyin fırtınası |
Dersin Amacı | Bu ders kurulunda öğrencilerin tümörlerin temel özellikleri, kanser gelişim mekanizmaları ve etkileyen faktörleri, kanser yayılımı ile kanserin klinik ve laboratuvar bulgularını kavraması, Kanser gelişim mekanizmaları, etkileyen faktörleri ve genel epidemiyolojik özelliklerini açıklaması, Hematopoetik sistemle ilgili benign ve malign hastalıkların semptomları, fizyopatolojisi, nedenleri, klinik ve patolojik bulguları ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklaması Hematopoetik sistemle ilgili benign ve malign hastalıkların fizyopatolojisi ve temel patolojik bulgularını ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklaması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; neoplazi tanım, genel özellikler, isimlendirme,Kanser epidemiyolojisi ve etiyolojisi,benign ve malign neoplazilerin özellikleri,Kanserin moleküler temelleri,Tümörlerde patolojik tanı ve prognoz tayini,Kemik iliği patolojisine yaklaşım,Lenf nodu patolojilerine yaklaşım,Dalak timus hastalıkları patolojisi,viral hastalıkların patolojisi,Neoplazi LAB,Hematopatoloji LAB; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; Patolojinin temel konularını ve laboratuvar tekniklerini değerlendirebilir ve patoloji laboratuvarının işleyişi hakkında temel bilgileri edinir. Patolojinin tanımını yapar. Patolojinin kullandığı yöntemleri tanımlar ve örnekler verir. Zedelenmeye karşı hücredeki değişiklikler, uyum mekanizmaları, hücre hasarı ve iltihabın temel kavramlarını değerlendirebilecektir. Hücre zedelenmesinin nedenleri ve oluşum mekanizmaları, hücre ölümü ve nekroz, hücresel yaşlanma sonucunda oluşan fizyopatolojik değişimleri tanımlar. Apoptoz ve nekroz arasındaki farkı öğrenir, apoptoz mekanizmasını kavrar. Neoplazi ve karsinogenezin temel kavramlarını değerlendirebilecektir. Tümörlerin isimlendirilmesi, malign ve benign tümörlerin temel özelliklerini tanımlar. Kanser oluşumuna neden olan faktörler, kanser epidemiyolojisinin temellerini kavrar. Kanser yayılım aşamaları ve tümörlerin derecelendirilmesi ve evrelendirilmesini özetler ve örnekler verir. Kanserin klinik ve laboratuvara yansıyan bulgularını kavrar , İmmün sistemin normal ve patolojik süreçlerdeki işleyişini özetler. İmmün sistemin normal elemanlarını bilir. Hipersensitivite reaksiyonlarının temel mekanizmalarını, çeşitli örneklerini özetler. Otoimmün bozukluklar ve immün yetmezliklerin temelleri hakkında bilgi verir. Hematolojik hastalıkların genel özelliklerini tanımlar. Lenf düğümünün normal yapısını tanır. Lenf düğümündeki reaktif değişiklikleri tanımlar. Hematolojik maligniteleri hücre tiplerine göre sınıflar. Kemik iliğindeki beyaz küre hastalıklarını sınıflar. Dalak tutulumu ile seyreden hastalıkları bilir. Patojenlerine göre enfeksiyöz hastalıkların dokulara etkilerini anlatır. Enfeksiyon hastalıkları patolojisini açıklayabilir. Bakterilerin, virüslerin, mantar ve parazitlerin hastalık yapma mekanizmaları yorumlayabilir. Enfeksiyon etkenlerinin yaptığı hastalıkları sınıflandırabilmek, mekanizmalarını açıklayabilir. Endokrin organlardaki inflamatuar, benign ve malign hastalıkları tanır. Tiroid, paratiroid, hipofiz, adrenal glandın benign-malign lezyonlarının temel özelliklerini bilir. Diabetus mellitusun patogenezini ve organlar üzerindeki etkisini tanımlayabilir.12.6. Memenin neoplastik ve nonneoplastik lezyonlarını bilir. Kalp ve damar hastalıklarının patogenezini ve sınıflamasını öğrenir. Romatizmal kalp hastalıklarının temel özelliklerini açıklar. Kalp kapak hastalıklarının mekanizmalarını öğrenir. Kardiyomyopatiler ve myokardın iltihabi hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. İskemik kalp hastalıklarının patogenezini açıklar. Damarların sklerotik ve iltihabi hastalıklarının temel özellikleri hakkında bilgi verir. Solunum sisteminde gelişen inflamatuar ve neoplastik süreçleri betimler. Üst solunum yolunun benign ve malign hastalıklarını tanımlar. Akciğerin obstruktif ve restriktif hastalıklarını sınıflar. Akciğerin vasküler hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. Akciğerin sık enfeksiyöz hastalıklarının gelişim mekanizmalarını öğrenir. Akciğer ve plevranın tümörlerini sınıflar, morfolojik görünümlerini açıklar. Gastrointestinal sistem, karaciğer, safra yolları, pankreasta gelişen inflamatuar ve neoplastik süreçleri betimler. Özefagus, mide, ince barsak ve kalın barsağın inflamatuar hastalıklarının temel özelliklerini tanımlar ve neoplazilerini sınıflar, morfolojik görünümlerini tanımlar. Karaciğerin iltihabi hastalıkları ve sirozun gelişim basamaklarını kavrar. Pankreas, karaciğer ve safra yollarını nneoplazileri hakkında bilgi sahibi olur , Kadın ve erkek ürogenital sistemde gelişen inflamatuar ve neoplastik süreçleri betimler . Böbreğin glomerüler ve tübüler sistemin iltihabi hastalıklarını sınıflar, patogenezlerinin temel mekanizmalrını bilir. Vulva, serviks, endometrium , tuba uterinanın ve overin inflamatuar hastalıkların ve neoplastik lezyonlarını sınıflar. Mesane ve prostatın iltihabi hastalıklarını tanır. Böbrek, mesane, protat ve testisin tümörlerini morfolojik görünümleri ile sınıflar, Santral sinir sistemi ve periferik sinir sisteminde görülebilecek patolojik süreçlerin isimlerini sayar. Sinir sisteminin damar, enfeksiyöz, dejeneratif ve demyelinizan hastalıklarının gelişim mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. Sinir sisteminin tümörlerinin benign ve malign ayrım kriterlerini bilir. Deri ve lokomotor sistemde gelişen hastalıklar hakkında genel bilgiye sahip olur. Derinin inflamatuar hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. Derinin belli başlı malign tümörlerinin (bazal hücreli karsinom, skuamoz hücreli karsinom, malign melanom) morfolojik özelliklerini tanımlar. Kemik ve eklemlerin iltihabi hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. Kemik ve yumuşak dokunun belli başlı neoplazinin sınıflar. , Çeşitli organ sistemlerindeki farklı hastalıkların makroskopik ve mikroskopik özelliklerini tanıyabilir.Doku, organ ve sistemler ile ilgili temel bilgiler ile patolojik süreçler arasındaki neden sonuç ilişkisini gösterebilir. Çevresel uyaranlara karşı hücre yanıt mekanizmaları ve hastalıkların etyoloji, patogenez ve morfolojik özelliklerini tartışabilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | neoplazi tanım, genel özellikler, isimlendirme | |
2 | Kanser epidemiyolojisi ve etiyolojisi | |
3 | benign ve malign neoplazilerin özellikleri | |
4 | Kanserin moleküler temelleri | |
5 | Tümörlerde patolojik tanı ve prognoz tayini | |
6 | Kemik iliği patolojisine yaklaşım | |
7 | Lenf nodu patolojilerine yaklaşım | |
8 | Dalak timus hastalıkları patolojisi | |
9 | viral hastalıkların patolojisi | |
10 | Neoplazi LAB | |
11 | Hematopatoloji LAB |
Kaynak |
Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Nelson Fausto, Richard Mitchell: Robbins Basic Pathology. 10 th ed. Saunders/Elsevier Edward C. Klatt: Robbins and Cotran Atlas of Pathology. 2nd ed. Saunders. çeşitli web siteleri ( Pathology outlines vb) öğretim üyesi notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |